Τι κάνουμε αν μας ζητήσουν στοιχεία από τράπεζα για να προστατευθούμε από χάκερς

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορούν να προστατευθούν οι πολίτες από πιθανές ηλεκτρονικές απάτες επιτήδειων που προσποιούνται ότι είναι τραπεζικοί υπάλληλοι, αδειάζοντας λογαριασμούς μέσα σε λίγα λεπτά όπως έγινε στην περίπτωση επιχείρησης στον Βόλο, έδωσε  σήμερα ο Αντιστράτηγος εν αποστρατεία, πρώην Διευθυντής της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Γιώργος Παπαπροδρόμου μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

    Όπως είπε ο κ. Παπαπροδρόμου εάν οι πολίτες λάβουν τηλεφώνημα από τις τράπεζες θα πρέπει να διακόψουν αυτή την επικοινωνία και να πάρουν οι ίδιοι  την πρωτοβουλία να επικοινωνήσουν με την τράπεζα, όχι με τον αριθμό που τους  υποδεικνύουν, αλλά με το κέντρο που γνωρίζουν  οι ίδιοι εκ των προτέρων, από την επίσημη σελίδα, το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών που πολλές φορές μπορεί να έχει και μια εύλογη καθυστέρηση.

     Για τις τράπεζες

    «Εκεί, είναι ένα θέμα πώς θα οργανωθούν οι τράπεζες καλύτερα. Πρέπει επίσης να υπάρχει μια ταχύτητα και αμεσότητα. Πολλές φορές, εάν γίνει αυτή η υφαρπαγή και μετακινηθούν τα ποσά την ώρα που το καταγγέλλουν πολλοί πολίτες, το ένα πρόβλημα που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι πολλοί συμπολίτες μας που την έχουν «πατήσει» παίρνουν στις τράπεζες και αντί να διακοπεί η όποια διαδικασία, που μπορεί να γίνει πολλές φορές αυτό, κολλάνε σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και δυστοκίες. Και εκεί θα πρέπει να δούμε, να αναθεωρήσουμε το σύστημα δηλαδή, πού έχουμε χαραμάδες πού μπορούμε καλύτερα να βελτιωθούμε και θεσμικά και εξειδικευμένα. Και μάλιστα να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι πρόσφατα, ήδη από 1 Ιουλίου του 24, το αδίκημα της απόπειρας απάτης και αυτό δεν χρειάζεται ούτε παράβολο ούτε τίποτα, είναι αυτεπάγγελτο και θα πρέπει να το καταγγέλλουμε ως πολίτες. Γιατί ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι αρχές είναι ότι δεν έχουν πλήρη και σαφή εικόνα του τι γίνεται κυρίως σε περιπτώσεις μικρο- απατών. Επίσης πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τη διαδικασία, ενώ υπάρχει μια απλή διαδικασία άμεση, εύκολη, δωρεάν στο gov.gr. Φυσικά και η δικαιοσύνη πρέπει από την πλευρά της να κάνει και εκείνη ταχύτερα τα βήματά της, να εκσυγχρονιστεί. Γιατί όταν μιλάμε ότι πρέπει θεσμικά να το αντιμετωπίσουμε, πρόσφατα σε άρθρο μου μίλησα για την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για να αντιμετωπίσουμε τα θέματα κυβερνοασφάλειας. Δεν είναι απλά τα θέματα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαπροδρόμου.

    Οι συγκεκριμένοι κακοποιοί χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βλάψουν, ανέφερε ο ίδιος, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι απάτες τελειοποιούνται όλο και περισσότερο με αποτέλεσμα να γίνεται πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει και ο πιο καχύποπτος ότι πρόκειται για απάτη.

    «Ήδη πέρυσι είχε καταγραφεί η υπόθεση, αν δεν κάνω λάθος στο Χονγκ Κονγκ, σε περιοχή της Ασίας τέλος πάντων, όπου με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης το ύψος της ζημιάς ήταν περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια, κάτι πρωτοφανές. Παρουσιάστηκε σε ένα εικονικό meeting και να φανταστείτε ότι ο υπάλληλος είχε την ιδέα ότι μιλούσε με τον CEO της επιχείρησης» προσέθεσε ο κ. Παπαπροδρόμου.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Προεδρία της Δημοκρατίας: Τα σενάρια για το όνομα, το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων

    Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να ανακοινώσει την απόφασή του για...

    Αυτοαπασχολούμενοι: Πόσα χρήματα θα πληρώσουν για εισφορές

    Aυξάνονται οι ασφαλιστικές εισφορές των αυτοαπασχολούμενων και αναβιώνει το δικαίωμα ασφαλιστικής κατηγορίας. Ειδικότερα, έχει...

    ΠΑΤΡΑ: Εκλεισε ένα από τα πιο δημοφιλή Πατρινά καταστήματα του κέντρου – ΦΩΤΟ

    Ρολά κατέβασε στις 31 Δεκεμβρίου ένα από τα ιστορικά...
    Best Shop