Δύο στους τρεις χρήστες Internet στην Ελλάδα πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές μέσα στο 2023, με το ποσοστό διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου να παραμένει σταθερά σε υψηλά επίπεδα παρά την πλήρη επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων.
Μάλιστα, οι Ελληνες πλέον, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, όχι μόνο πραγματοποιούν αγορές αγαθών και υπηρεσιών, αλλά χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο και για τις αγοραπωλησίες από φυσικά πρόσωπα, άλλους ιδιώτες, κυρίως μεταχειρισμένων αντικειμένων ή υπηρεσιών βραχυπρόθεσμης ενοικίασης. Σε ό,τι αφορά, πάντως, τις αγορές αγαθών αυτό που κερδίζει σταθερά έδαφος είναι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμων γευμάτων, με τον ανταγωνισμό να είναι ιδιαίτερα έντονος ανάμεσα στις πλατφόρμες παραγγελιοληψίας και διανομής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το 2023 το 66,72% των χρηστών Internet στην Ελλάδα πραγματοποίησε αγορές αγαθών και υπηρεσιών από το Διαδίκτυο, ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από αυτό του 2021 (68,52%), κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι τότε υπήρχαν ακόμη περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, αλλά πολύ υψηλότερο από αυτό που ίσχυε 10 χρόνια πριν και ήταν 40,13%, το 2013. Πάντως, το ποσοστό παραμένει αρκετά χαμηλό σε σύγκριση με τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ενωση (75,14% το 2023), με την Ελλάδα να κατατάσσεται με βάση αυτό το κριτήριο στην 22η θέση μεταξύ των «27».
Είδη ένδυσης είναι αυτό που αγοράζουν κυρίως από το Internet οι Ελληνες καταναλωτές, κάτι που σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με τις πληθωριστικές πιέσεις και την αναζήτηση στο Διαδίκτυο χαμηλότερων τιμών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, αγορές ειδών ένδυσης, συμπεριλαμβανομένων και των αθλητικών ειδών ένδυσης, έκανε το 35,52%.
Το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 10,23% το 2020, αυξήθηκε σε 15,45% το 2021 για να ξεπεράσει το 20% και να φτάσει το 20,54% το 2022. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα είδη αθλητικού εξοπλισμού (13,16% το 2023), έχοντας χάσει λίγο έδαφος σε σχέση με το 2022 (15,24%), κάτι που οφείλεται πιθανόν στην επαναφορά των συνηθειών που υπήρχαν πριν από τα lockdowns. Αμέσως μετά ακολουθούν με 13,14% τα είδη τεχνολογίας, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η αγορά τηλεοπτικού περιεχομένου από πλατφόρμες («κατέβασμα» ή streaming) με 12,71%. Το ποσοστό στην εν λόγω κατηγορία έχει τετραπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2020 (3,16%), ενώ αυξήθηκε σημαντικά και σε σχέση με το 2022 (6,92%). Τέλος, ολοένα και περισσότεροι Ελληνες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που παρέχουν διάφορες πλατφόρμες για την αγορά αγαθών και κυρίως υπηρεσιών από ιδιώτες με το σχετικό ποσοστό να ανέρχεται σε 15,99% το 2023 από μόλις 7,50% το 2021.