Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης ήταν μια τραγωδία στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά δεν θα έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για τις ΗΠΑ.
«Είναι μια πραγματική ανθρώπινη τραγωδία αυτό που συνέβη, επειδή υπάρχουν άνθρωποι στο νερό», είπε στο CNBC ο επικεφαλής οικονομολόγος της RSM, Joseph Brusuelas. «Όσον αφορά τα οικονομικά, η εθνική οικονομία μετά βίας θα επηρεαστεί».
Η κατάρρευση της γέφυρας έκλεισε το λιμάνι της Βαλτιμόρης για την ώρα, σταματώντας ουσιαστικά όλες τις μεταφορές από και προς το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Πρόκειται για ένα λιμάνι που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2023, από το λιμάνι της Βαλτιμόρης πέρασαν πάνω από 847.000 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Αλυσίδες λιανεμπορίου όπως οι Under Armour και IKEA αλλά και η μεταφορική FedEx θα μπορούσαν επίσης να βιώσουν βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις.
«Θα χρειαστεί να γίνουν πολλές προσαρμογές», είπε στο CNBC ο επικεφαλής οικονομολόγος της Moody’s, Mark Zandi. «Αλλά δεν νομίζω ότι θα φανεί στα μακροοικονομικά στοιχεία».
Για την πόλη της Βαλτιμόρης, ωστόσο, οι οικονομικές επιπτώσεις της κατάρρευσης της γέφυρας θα είναι μεγαλύτερες και θα έχουν διάρκεια. Το λιμάνι της Βαλτιμόρης απασχολεί άμεσα περισσότερους από 15.000 εργαζομένους και υποστηρίζει έμμεσα σχεδόν 140.000 θέσεις εργασίας.
Χωρίς τη γέφυρα, οι εργαζόμενοι πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους χρόνους μετακίνησης σε μια ήδη επιβαρυμένη κυκλοφοριακή ζώνη. Αυτό σημαίνει ένα πλήγμα στην παραγωγικότητα ολόκληρης της πόλης, σύμφωνα με τον Zandi.
Συνολικά, οι όποιες οικονομικές επιπτώσεις από την κατάρρευση της γέφυρας πιθανότατα θα φανούν τις επόμενες εβδομάδες και θα έχουν εξαφανιστεί μέχρι τα τέλη Απριλίου.