ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ; Στην Καλαμάτα LPG  0,75, στον Πύργο 0,77 και στην Πάτρα… 0,92

    Ημερομηνία:

    ΟΙ ελεγκτικοί μηχανισμοί… κοιτάζουν με ανοιχτό το στόμα!

     

    Στην Καλαμάτα το υγραέριο πωλείται μέχρι και 0,75 ευρώ το λίτρο. Στην Ηλεία το βρήκαμε στην Πατρών Πύργου κοντά στην Αμαλιάδα… 0,77 το λίτρο. Στην Πάτρα όμως η χαμηλότερη τιμή είναι στα 0,88 ευρώ το λίτρο. Ενώ φθάνει σε κάποια πρατήρια και τα 0,93 ευρώ το λίτρο. Τι συμβαίνει με τα καύσιμα στην αχαϊκή πρωτεύουσα; Παρά τα επανηλλειμμένα ρεπορτάζ οι ελεγκτικοί μηχανισμοί κοιτούν το θέμα… σαν Χάνοι, με ανοιχτό το στόμα! Σηκώνουν τα χέρια ψηλά και παραδίδονται σε μία κατάσταση που κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει. Γιατί δεν είναι δυνατόν η Ηλεία με μεγαλύτερο κόστος μεταφοράς καυσίμων να πουλά… 10 έως και 15 λεπτά το λίτρο φθηνότερο από την Αχαϊα! Σύμφωνα με το επίσημο ανακοινωθέν του παρατηρητηρίου τιμών υγρών καυσίμων η Αχαϊα είχε την περασμένη εβδομάδα μέση τιμή στο LPG (υγραέριο κίνησης) 0,922 ευρώ. Η Ηλεία 0,819, η Μεσσηνία 0,859 και η Αττική 0,756. Στην αμόλυβδη βενζίνη η μέση τιμή στην Αχαϊα είναι 1,880 ευρώ και δεν διαφέρει πολύ με τους άλλους νομούς. Φυσικά και εδώ η Αττική είναι πολύ φθηνότερη. Το παράδειγμα της Ευρυτανίας δείχνει πως… κάτι συμβαίνει με το αέριο κίνησης. Ενώ στο Καρπενήσι η αμόλυβδη πωλείται 1,992, το LPG πωλείται 10 λεπτά φθηνότερο από ότι στα πρατήρια της Πάτρας.

     

    Αν κοιτάξουμε τις διεθνείς τιμές, η Ελλάδα είναι η 9η χώρα στον κόσμο σε ακρίβεια καυσίμων. Τι είναι, όμως, αυτό που κρατάει ψηλά τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, ακόμη και όταν υποχωρούν οι διεθνείς τιμές; Για πολλούς το πρόβλημα βρίσκεται στην υψηλή φορολογία. «Η Ελλάδα έχει την τρίτη υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη, γεγονός που είναι δυσανάλογο με την αγοραστική μας δύναμη. Η μόνη λύση είναι η μείωση των φόρων», υπογραμμίζει πρατηριούχος της Πάτρας.

    Για άλλους το πρόβλημα έγκειται στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Όπως λένε ειδικοί, οι τιμές των καυσίμων εξαρτώνται όχι τόσο από την τιμή του πετρελαίου διεθνώς αλλά από την τιμή αγοράς – πώλησης εντός της λεκάνης της Μεσογείου. Οπότε ανάλογα με τα στοιχεία ζήτησης καθορίζεται και η τιμή! Κάποιοι πρατηριούχοι λένε ακόμη πως το υπουργείο δεν παρεμβαίνει επαρκώς στη διαμόρφωση των τιμών στα διυλιστήρια. «Εβαλαν πλαφόν στους πρατηριούχους, ξέροντας ότι τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά. Ο καταναλωτής έστρεψε την προσοχή του στους πρατηριούχους, ενώ, όπως φάνηκε από τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, τα διυλιστήρια είχαν περιθώρια κέρδους πολύ μεγαλύτερα από άλλες χρονιές», αναφέρουν.

     

    ΛΕΖΑΝΤΑ

    Πρατήριο υγρών καυσίμων στο κέντρο της Καλαμάτας. Η φωτογραφία τραβήχτηκε την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αλγόριθμος αντί εργαζομένων

    Του Κωνσταντίνου Τηλιγάδα* Κατατέθηκε στην Βουλή  το νομοσχέδιο, που περιλαμβάνει...

    Σεισμός στην Δυτική Ελλάδα

    Σεισμός 3,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε πριν από λίγο...

    Πατέρας χτύπησε το 10χρονο παιδί του – Τον κατήγγειλε η σύζυγός του

    Μία ακόμα περίπτωση ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε, αυτή την φορά...

    ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΟΛΩΜΟΥ: Το μετρό της Θεσσαλονίκης και το τρένο της Πάτρας

    της Κατερίνας Γρ. Σολωμού*           ...
    Best Shop