Η TikTok ανέστειλε τα σχέδιά της να ξεκινήσει την ταχέως αναπτυσσόμενη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, εστιάζοντας στην ανάπτυξη στις ΗΠΑ, όπου αγωνίζεται ενάντια σε έναν νόμο περί εκποίησης ή απαγόρευσης.
Η νεοσύστατη εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης της ByteDance έθεσε σε αναμονή την ανάπτυξη της πλατφόρμας αγορών της στην Ισπανία, τη Γερμανία, την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ιρλανδία, η οποία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί ήδη από τον Ιούλιο, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Επίσης, πάγωσε τα σχέδια να φέρει τη λειτουργία Shop στο Μεξικό και τη Βραζιλία, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους. Δεν είναι σαφές εάν ή πότε η ByteDance μπορεί να επιλέξει να συνεχίσει τη διαδικασία, πρόσθεσαν οι άνθρωποι, ζητώντας να μην κατονομαστούν συζητώντας ιδιωτικές πληροφορίες.
Η κίνηση αυτή, η οποία μπορεί να αιφνιδιάσει πολλούς εμπόρους στην περιοχή, αντανακλά τον στόχο της ByteDance να εδραιωθεί στις ΗΠΑ ως ένας τρόπος να αποδείξει την αξία της στους εγχώριους εμπόρους και καταναλωτές. Η ηγεσία της ByteDance θέλει να επικεντρωθεί στην πιο προσοδοφόρα αγορά της – με 170 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες – για να ανατρέψει μια πιθανή απαγόρευση στις ΗΠΑ που έχει αποθαρρύνει ορισμένους εμπόρους από το να εγγραφούν στη νέα πλατφόρμα, είπαν οι άνθρωποι, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Έχει θέσει ως στόχο να δεκαπλασιάσει τον όγκο των εμπορευμάτων στις ΗΠΑ και να φτάσει τα 17,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος. Είναι σημαντικό ότι η διοίκηση αναγνωρίζει επίσης ότι μια πλήρης ευρωπαϊκή επέκταση θα μπορούσε να προσκαλέσει ρυθμιστικό έλεγχο παρόμοιο με αυτόν των ΗΠΑ, δήλωσαν οι άνθρωποι.
Το TikTok Shop – το οποίο συνδυάζει εθιστικό περιεχόμενο βίντεο με παρορμητικές αγορές με οπτικό τρόπο – είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο χαρακτηριστικό της εφαρμογής. Ο συνδυασμός εντυπωσιακών βίντεο, δημοφιλών επιρροών και πλήρους κλίμακας εμπορίου συμβάλλει στο να ξεχωρίζει από αντιπάλους όπως το Instagram και το YouTube και ανοίγει έναν δρόμο για να αντιμετωπίσει την Amazon.com Inc. Το πρότυπο του TikTok είναι το Douyin της ByteDance, σήμερα μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Χρησιμοποιώντας αυτό το μοντέλο, το TikTok Shop σημείωσε επιτυχία στη Νοτιοανατολική Ασία προτού κάνει το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ εγκαίρως για την περσινή περίοδο διακοπών.
Στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη άμεση απειλή είναι η Ουάσινγκτον.
Η ByteDance κατέθεσε νομική προσφυγή τον Μάιο κατά ενός μέτρου που υπέγραψε ο πρόεδρος Joe Biden και το οποίο θα απαγορεύσει το TikTok εάν ο Κινέζος ιδιοκτήτης του δεν έχει εκχωρήσει την εφαρμογή μέχρι τις 19 Ιανουαρίου – ένα τελεσίγραφο που αποσκοπεί στην αντιμετώπιση αντιληπτών ανησυχιών εθνικής ασφάλειας. Η ByteDance υποστήριξε ότι η εκποίηση δεν είναι «εμπορικά, τεχνολογικά ή νομικά εφικτή».
Η TikTok, εν τω μεταξύ, βρίσκεται υπό έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το αν μια πιο ελαφριά έκδοση της εφαρμογής της στη Γαλλία και την Ισπανία κινδυνεύει να υποδαυλίσει τον εθισμό. Το TikTok Lite υπόσχεται να πληρώνει μετρητά στους χρήστες μέσω ενός συστήματος πόντων, εφόσον συνεχίζουν να κάνουν scroll για περιεχόμενο, μια κοινή τακτική μάρκετινγκ στην Κίνα.