Την Τετάρτη ο Κώστας Πελετίδης στο υπουργείο Υποδομών για την Αλεξοπούλου – Τι θα ζητήσει

    Ημερομηνία:

    Χρειάστηκε να περάσουν πέντε μήνες, μια σειρά από επιστολές, δημόσιες τοποθετήσεις και αιχμές, αλλά τελικά η πατρινή υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου θα δεχθεί μεθαύριο στις 10 το πρωί τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη για να θέσουν επί τάπητος μια σειρά από ζητήματα ύψιστης σημασίας για τις υποδομές και την καθημερινή λειτουργία του τρίτου μεγαλύτερου δήμου της χώρας.

    Ο Κ. Πελετίδης και οι συνεργάτες του έχουν συγκεντρώσει εδώ και πολλούς μήνες μια σειρά από αιτήματα που αναζητούν ικανοποίηση, κι αν πριν από περίπου ένα χρόνο ορισμένοι υπέθεταν ότι τώρα που η Πάτρα έχει «άκρη» στο υπουργείο θα αποκτούσε και εύκολη πρόσβαση, αυτό αποδείχθηκε πως δεν ισχύει.

    Πηγές από τη δημοτική αρχή μετέφεραν στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι θα τεθούν όλα τα ζητήματα χωρίς εξαιρέσεις, με στόχο όπως πάντα να αποκομίσει η πόλη τα περισσότερα δυνατά και «αδύνατα» οφέλη.

    Πρώτο και βασικό θέμα συζήτησης είναι το τρένο και η υπογειοποίηση της γραμμής μέχρι το νέο λιμάνι. Στα τέλη Ιανουαρίου, κατατέθηκε στο CEF II ο φάκελος χρηματοδότησης για τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας, που περιλαμβάνει την κατασκευή της γραμμής Ρίο – Πάτρα, προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ. Για αυτό το έργο ζητούνται 366 εκατ. ευρώ. Πέρυσι είχε κατατεθεί ξανά αίτημα χρηματοδότησης, αλλά δεν είχε εγκριθεί. Μένει να φανεί αν στο μεθαυριανό ραντεβού υπάρχουν θετικές εξελίξεις ή έστω «διαισθήσεις» για αυτό το θέμα.

    Ενα ακόμα βασικό ζήτημα καθημερινότητας της Πάτρας που θα συζητηθεί είναι να βρεθούν τρόποι ενδυνάμωσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης. Το προσεχές διάστημα θα εφαρμοστούν σαρωτικές αλλαγές στην κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ αναμένεται να υπερψηφιστεί και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει λύσεις για τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη. Για να συμβεί αυτό, θα απαιτείται ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που έχουμε δει να συμβαίνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα από την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της πατρινής υφυπουργού.

    Ασφαλώς, θα τεθεί επί τάπητος και η διερευνητική πρόταση του κ. Πελετίδη για το αν μπορεί να εμφανιστεί ξανά στους δρόμους της Πάτρας το τραμ. Στην πόλη λειτούργησε τραμ από το 1902 έως το 1917, αλλά τότε ήταν ένα ιδιαίτερα κοστοβόρο μέσο επειδή απαιτούνταν παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που δεν ήταν δεδομένη για όλους. Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των ΜΜΜ, ο δήμαρχος έχει ζητήσει την εξέταση και αυτής της προοπτικής.

    Επιπλέον, στο μυαλό του δημάρχου βρίσκεται και η εύρεση λύσεων για επιπλέον δημοτικούς χώρους στάθμευσης κοντά στο κέντρο. Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι η έκταση που ανήκει στον ΟΣΕ στον Αγιο Διονύσιο. Εκεί είχε παραχωρηθεί μια έκταση και λειτουργεί ως πάρκινγκ. Σύντομα όμως η σύμβαση παραχώρησης λήγει και χρειάζεται ανανέωση, ενώ άλλο ένα αίτημα του Δήμου είναι να παραχωρηθεί επιπλέον έκταση για την τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητας του πάρκινγκ που σήμερα χωράει περίπου 300 αυτοκίνητα.

    Τέλος, θα συζητηθεί και το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού». Πρόκειται για μια δράση εγκατάστασης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με τον Δήμο Πατρέων να έχει εκπονήσει ήδη ένα μεγάλο σχέδιο για τα σημεία όπου υπάρχουν ανάγκες με βάση τα όσα είχαν ζητήσει συμπολίτες σε ερωτηματολόγιο που είχαν συμπληρώσει.

    Οπως προείπαμε, η πλευρά του Δήμου Πατρέων είναι έτοιμη να καταθέσει επισήμως τα αιτήματά της, τώρα το ποια από τα αιτήματα της Πάτρας θα ικανοποιήσει η κ. Αλεξοπούλου είναι ένα άλλο ζήτημα που θα φανεί λίαν συντόμως.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Τροχαία δυστυχήματα: Κάθε χρόνο έχουμε «12 Τέμπη» στους ελληνικούς δρόμους

    «Ο «πόλεμος της ασφάλτου» κατασπαράζει ζωές πολύ νέων, κατά...

    Στο τραπέζι, και νέο κόμμα από τον Αντώνη Σαμαρά

    Η επιστροφή του Αντώνη Σαμαρά από τις ΗΠΑ το...

    Ο «θαυμασμός» της Μέρκελ για τον Τσίπρα – Ηταν σταρ, τον περίμεναν όλοι οι φωτογράφοι

    Η πολιτική και όχι μόνο ζωή της Άνγκελα Μέρκελ...
    Best Shop