Tips… χωρίς φόρο από αυτό το Σαββατοκύριακο

Ημερομηνία:

Αφορολόγητα θα είναι απ’ αυτό το πρώτο Σαββατοκύριακο τα φιλοδωρήματα θα είναι αφορολόγητα από το πρώτο Σαββατοκύριακο του μήνα σε καφετέριες, εστιατόρια, κομμωτήρια και λοιπές υπηρεσίες όπου οι πελάτες επιθυμούν να ανταμείψουν τους εργαζομένους είτε με κάρτα είτε με μετρητά.

Σύμφωνα με τη νέα διάταξη στο φορολογικό νομοσχέδιο που καταρτίζεται, οι εργαζόμενοι απαλλάσσονται πλέον από τη φορολόγηση φιλοδωρημάτων έως 300 ευρώ μηνιαίως, για πρώτη φορά εισάγοντας αφορολόγητο όριο. Μέχρι σήμερα, βάσει νομοθεσίας που ισχύει εδώ και 30 χρόνια, όλα τα φιλοδωρήματα θεωρούνταν εισόδημα και φορολογούνταν από το πρώτο ευρώ.

Με τη νέα ρύθμιση, η φορολόγηση θα ξεκινά όταν τα δηλωμένα φιλοδωρήματα μέσω POS υπερβαίνουν τα 3.600 ευρώ ετησίως. Για παράδειγμα, αν ένας εργαζόμενος έχει ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ και φιλοδωρήματα 4.100 ευρώ, θα φορολογηθεί για εισόδημα 10.500 ευρώ, αφού τα πρώτα 3.600 ευρώ θεωρούνται αφορολόγητα.
Η διάταξη τίθεται σε ισχύ από 1η Νοεμβρίου 2024, ανταποκρινόμενη στην αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Ο ετήσιος τζίρος από συναλλαγές μέσω POS στην εστίαση ανέρχεται στα 8 δισ. ευρώ, ενώ στα κομμωτήρια φτάνει τα 580 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται ότι το φιλοδώρημα μέσω POS αντιπροσωπεύει το 4-5% των συναλλαγών, με δυνητικά έσοδα από φιλοδωρήματα 400 εκατ. ευρώ.

Τα φιλοδωρήματα εξαιρούνται από ασφαλιστικές εισφορές, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από ατομικές ή συλλογικές συμβάσεις. Το αφορολόγητο όριο των 300 ευρώ επιλέχθηκε ως δίκαιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι άλλοι εργαζόμενοι σε διαφορετικούς κλάδους δεν λαμβάνουν φιλοδωρήματα ή φορολογούνται για τα επιδόματά τους.

Η ρύθμιση αυτή περιλαμβάνει μέτρα προστασίας για τους εργαζόμενους:

– Τα αφορολόγητα φιλοδωρήματα δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 30% του μισθού, αποτρέποντας καταχρηστικές πρακτικές. Για παράδειγμα, αν ένας εργαζόμενος με μισθό 1.000 ευρώ λάβει φιλοδώρημα 300 ευρώ, θα θεωρείται αφορολόγητο. Αν όμως ο μισθός του είναι 900 ευρώ και το φιλοδώρημα 300 ευρώ, τότε ξεπερνά το όριο του 30%.
– Απαγορεύεται στους εργοδότες να αντικαθιστούν μέρος του μισθού με αφορολόγητα φιλοδωρήματα. Σε περίπτωση παραβίασης, θα επιβάλλεται πρόστιμο 22% στη διαφορά, για να αποτρέπονται περιπτώσεις μείωσης μισθού (π.χ., από 1.300 σε 1.000 ευρώ) ώστε η διαφορά να καλυφθεί από αφορολόγητα φιλοδωρήματα, με σκοπό τη μείωση φόρων και εισφορών.

Κοινοποίηση:

Τελευταία Νέα

Κοινοποίηση:

Περισσότερα Άρθρα
Σχετικα

Αγγελική Ηλιάδη: Τι είπε στον γιο της μετά το «όχι» του GNTM

Ο21χρονος Μπάμπης Λαζαρίδης δοκίμασε πρόσφατα την τύχη του στο...

Θάνατος Μαζωνάκη : Ομαδικό chat για χορήγηση μέθης και οδηγίες από το ΑΙ για επαναφορά ασθενούς

Αποκαλυπτικές για τις κινήσεις της προφυλακισμένης Ιωάννας Γάκα, πριν...

Την ερχόμενη Παρασκευή η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου

Συνεδριάζει την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2026 και ώρα 15:00,...