Το τελευταίο Airbus A380 παραδόθηκε χθες στην Emirates, σημαίνοντας το τέλος για την παραγωγή του superjumbo, το οποίο προ εικοσαετίας υποσχόταν να αλλάξει εκ θεμελίων τον κλάδο της αεροπλοΐας. Το «θηρίο» των αιθέρων αντικαταστάθηκε με το πέρασμα των ετών από μικρότερα μοντέλα, στενής ατράκτου, τα οποία φαίνεται να προτιμούν οι αεροπορικές λόγω χαμηλότερου κόστους και μεγαλύτερης ευκολίας να «γεμίσουν» τις θέσεις.
Το Α380 απέκτησε φανατικούς, όχι μόνο πιλότους, αλλά και πολλούς επιβάτες, οι οποίοι απογοητεύτηκαν όταν η Airbus ανακοίνωσε το 2019 τη διακοπή της παραγωγής του.
Το διώροφο αεροσκάφος κατέφθασε στο Λονδίνο χθες και σύντομα θα λειτουργεί κανονικά στον στόλο της Emirates. Συνεπώς, το εμβληματικό αεροσκάφος δεν έχει εξαφανιστεί ακόμη εντελώς από τους αιθέρες. Ενδεικτικά, μόνο η Emirates έχει ακόμη 122 τέτοιου είδους αεροπλάνα στο στόλο της, ενώ άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως η British Airways και η Singapore Airlines επίσης έχουν superjumbo στις πτήσεις τους ιδίως τις υπερατλαντικές.
Το A380 είναι το μεγαλύτερο αεροσκάφος στην ιστορία που προχώρησε σε μαζική παραγωγή. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και 853 επιβάτες, ωστόσο πολλές εταιρείες προτιμούσαν να το μετατρέπουν σε «παλάτι» προσφέροντας λιγότερες θέσεις μεν, αλλά πολύ περισσότερες ανέσεις και πολυτέλειες. Μάλιστα, ορισμένοι επιβάτες-λάτρεις των αεροσκαφών ενθουσιάζονται με το γεγονός ότι μία πτήση με το 380 ήταν πολύ πιο ήσυχη σε σχέση με άλλα αεροσκάφη.
Δυστυχώς, το Α380 δεν έφτασε ποτέ τις προσδοκίες της Airbus όσον αφορά τη ζήτηση. Είναι εξαιρετικά κοστοβόρο στη συντήρηση και επίσης εξυπηρετεί ιδίως μεγάλες πτήσεις. Παράλληλα, σε σχέση με τα πιο σύγχρονα και μικρά μοντέλα, είναι περισσότερο ρυπογόνο για το περιβάλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που η απόφαση για διακοπή της παραγωγής ελήφθη το 2019, τη χαριστική βολή έδωσε αδιαμφισβήτητα η πανδημία. Η Lufthansa για παράδειγμα αποφάσισε να σταματήσει εντελώς να λειτουργεί τα Α380, ενώ η AirFrance επίσης κατήργησε το τελευταίο Α380 του στόλου της.