Θλιβερός είναι ο απολογισμός του 2024 για την εμπορική αεροπορία διεθνώς, καθώς η χρονιά έμελλε να αποδειχτεί η πλέον θανατηφόρα από το 2018. Καθοριστικό ρόλο έπαιξαν δε, σαφώς οι δύο πρόσφατες τραγωδίες στη Νότια Κορέα και το Αζερμπαϊτζάν.
Σύμφωνα με το Bloomberg, που επικαλείται στοιχεία από την Cirium, οι ανθρώπινες απώλειες από τα αεροπορικά δυστυχήματα φέτος εκτοξεύτηκαν στις 319, που είναι μακράν ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων από το 2018 και τον τότε μακάβριο απολογισμό των τουλάχιστον 500 νεκρών από την πτώση δύο αεροσκαφών τύπου Boeing 737 Max.
Ουσιαστικά η χρονιά ξεκίνησε με μια τραγωδία στην Ιαπωνία και ολοκληρώνεται με μια τραγωδία στη Νότια Κορέα, με κοινό παρονομαστή τις αποτυχημένες προσγειώσεις αεροσκαφών, επιβεβαιώνοντας ότι η προσγείωση παραμένει το πιο επικίνδυνο τμήμα κάθε πτήσης.
Πάντως, αναλυτές επισημαίνουν ότι στατιστικά τα αεροπορικά δυστυχήματα είναι σπάνια, αν και ένα και μόνο πολύνεκρο γεγονός είναι αρκετό για να επηρεάσει τα στατιστικά κάθε χρονιάς.
Τον περασμένο Ιανουάριο πτήση της Japan Airlines συγκρούστηκε με αεροσκάφος της ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Haneda του Τόκιο, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν θύματα στην εμπορική πτήση, αλλά με πέντε επιβαίνοντες να χάνουν τη ζωή τους στο μικρότερο αεροσκάφος της ακτοφυλακής. Το επεισόδιο ξεχώρισε, πάντως και για την υποδειγματική αντίδραση του πληρώματος της JAL και των σωστικών συνεργείων στο ιαπωνικό αεροδρόμιο που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο ώστε και οι 379 ταξιδιώτες της πτήσης να επιβιώσουν της σύγκρουσης.
Σημαντικό και το θανατηφόρο δυστύχημα σε πτήση της Sayrya Airlines, στο Νεπάλ, τον Ιούλιο, με 18 νεκρούς, ενώ 62 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τον Αύγουστο από την πτώση αεροσκάφους της βραζιλιάνικης VoePass λόγω των πολύ κακών καιρικών συνθηκών.
Πάντως, το πρόσημο της χρονιάς άλλαξε σαφώς μέσα στο Δεκέμβριο, ξεκινώντας από την πτώση του αεροσκάφους τύπου Embraer SA 190 της Azerbaijan Airlines με 38 νεκρούς, πιθανότατα λόγω πλήγματος από ρωσικά πυρά και τελικά από την τραγωδία στη Νότια Κορέα, το περασμένο Σάββατο. Μάλιστα, το δυστύχημα της Jeju Air έγινε και το χειρότερο στα χρονικά για την εμπορική αεροπορία της Νοτίου Κορέας.
Έτσι, η φετινή χρονιά κινήθηκε στο ακριβώς αντίθετο άκρο σε σχέση με το 2023, η οποία αποδείχτηκε ιστορικά η πιο ασφαλής χρονιά που έχει καταγραφεί μέχρι τώρα για τους… αιθέρες, με μηδέν νεκρούς.