Όλα ξεκίνησαν από ένα… γινάτι. Εκείνη την ημέρα, όταν ο Enzo Ferrari τον πρόσβαλε λέγοντάς του ότι καταστρέφει τα αυτοκίνητά του γιατί είναι ικανός μόνο να οδηγεί τρακτέρ ο Ferruccio Lamborghini αποφάσισε να αλλάξει τη μοίρα του. Και μαζί τη μοίρα ολόκληρης της αυτοκίνησης και όχι μόνο. Ο Ferruccio ήταν ένα από εκείνα τα ανήσυχα πνεύματα που έδωσαν νέα πνοή και έστησαν και πάλι στα πόδια της την κατεστραμμένη Ιταλία μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γιός αγροτών είχε από νωρίς πάθος για οτιδήποτε είχε πάνω του μηχανή, και εγκαταλείποντας το σχολείο αρχίζει από μικρός να εργάζεται ως μηχανικός.
Με το τέλος του πολέμου, και με την τεράστια ανάγκη για μηχανήματα για την καλλιέργεια της γης, ο Ferruccio αντιλαμβάνεται μία μεγάλη επιχειρηματική ευκαιρία. Και ξεκινά την κατασκευή τρακτέρ με το όνομά του, τα οποία σύντομα έγιναν πολύ γνωστά στη χώρα. Όμως το πάθος του ήταν τα αυτοκίνητα, τα οποία αγόραζε σωρηδόν και τα χαιρόταν στο έπακρο. Μεταξύ αυτών και κάποιες Ferrari, για τις οποίες είχε πολλά παράπονα, θεωρώντας ότι μπορούσε να φτιάξει κάτι καλύτερο. Και όταν έγινε το επεισόδιο με τον ήδη καταξιωμένο Enzo Ferrari, αποφάσισε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο επιδόσεων που θα επισκίαζε τα πάντα. Ετσι, μετά από λίγα χρόνια, έβγαλε στο φως τη Miura, ένα αυτοκίνητο που ξεπερνούσε οτιδήποτε είχε φτιάξει η Ferrari και που σήμερα αναγνωρίζεται ως το όχημα που άλλαξε την πορεία της αυτοκίνησης στα σούπερ σπορ μοντέλα.
Αυτό που χαρακτήριζε πάντα τη Lamborghini ήταν αυτό το πρώτο «γινάτι». Να κατασκευάζει δηλαδή πράγματα -κυρίως αυτοκίνητα- που ξεχώριζαν από οτιδήποτε άλλο υπήρχε στην αγορά. Με σχήματα ακραία, για κάποιους έως και υπερβολικά, με αισθητική που ξεπερνούσε τα δεδομένα της κάθε εποχής και με δυνατότητες που έβαζαν τον πήχη για όσους ήθελαν να ακολουθήσουν. Η εταιρία μεγάλωσε, εξαγοράστηκε από το γκρουπ VW, και πλέον έχει μία μικρή αλλά χαρισματική γκάμα, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2023 και ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις 10.000 μονάδες.
Supercar of the Sea 4.000 ίππων
Η διαδρομή από τα τρακτέρ μέχρι τα αυτοκίνητα δεν σταματά όμως εδώ. Και η Lambo έχει ανοίξει τα φτερά της και σε άλλους χώρους, μεταλαμπαδεύοντας το πνεύμα του Ferruccio και την extreme αισθητική της αντίληψη σε τομείς που μέχρι πρόσφατα δεν ήταν μέσα στα δικά της ενδιαφέροντα. Και ένας από αυτούς τους τομείς αφορά την κατασκευή σκαφών. Εκεί όπου σε συνεργασία με την ναυπηγική εταιρία «The Italian Sea Group» δημιούργησαν μία επιπλέουσα εξτραβαγκάντσα, με σχεδίαση, χλιδή και επιδόσεις που συντηρούν την «τρέλα» της εταιρίας στα αυτοκίνητά της και πέρα από την στεριά.
Το ονομάζουν “Tecnomar for Lamborghini 63» με τον αριθμό να παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Lamborghini, το 1963. Για την σχεδίασή του υπήρξε συνεργασία μεταξύ της εταιρίας ναυπήγησης και του τμήματος Centro Stile της Lamborghini, το οποίο έφερε στο τραπέζι την ακραία σχεδιαστική προσέγγιση του υπεραυτοκινήτου Sian FKP 37. To τελικό αποτέλεσμα άφησε κοινό και ειδικούς με ανοιχτό το στόμα -όπως οφείλει κάθε δημιούργημα της Lamborghini- συνδυάζοντας ιδανικά το φουτουριστικό σχήμα με πολυτέλεια και επιδόσεις που καθηλώνουν.
Το Tecnomar for Lamborghini 63 δεν είναι απλώς μια άσκηση στυλ και σχεδιασμού, αλλά αντιπροσωπεύει την αιχμή του δόρατος στα πολυτελή ταχύπλοα σκάφη. Εμπνευσμένο από τις επιδόσεις των σούπερ σπορ αυτοκινήτων της Lamborghini, συνδυάζει το χαμηλό βάρος με πολύ δυνατούς κινητήρες και τρομερές επιδόσεις. Με κινητήρια δύναμη δύο κινητήρες MAN V12 με 2.000 ίππους ο καθένας, το σκάφος φτάνει τους 60 κόμβους (πάνω από 110 χλμ/ώρα). Για όσους ασχολούνται με κάποιες «ταπεινές» λεπτομέρειες όπως είναι η κατανάλωση και το κόστος χρήσης, ας υπολογίζουν ότι σε νορμάλ πλεύση καίει περί τα 400 λίτρα την ώρα, άρα ας κάνουν τους υπολογισμούς τους με βάση τα ρεζερβουάρ των 3.600 λίτρων για το πόσο μακριά μπορούν να επιδείξουν την ματαιοδοξία τους. Σύμφωνα με την εταιρία είναι ένα από τα ελαφρύτερα σκάφη της κατηγορίας των 63 ποδών, καθώς ζυγίζει μόλις 24 τόνους, χάρη στην χρήση πολύ προηγμένων υλικών, όπως ακριβώς γίνεται και στα αυτοκίνητα της Lamborghini. Όλη η κατασκευή έχει γίνει με ασύλληπτη προσοχή στην λεπτομέρεια και έμφαση στην αντοχή, καθώς τα νούμερα των επιδόσεων δεν αστειεύονται και χρειάζονται γερά νεύρα και ικανά ναυτικά χέρια για να αξιοποιήσει κανείς τις δυνατότητες αυτού του σούπερ γρήγορου γιοτ.
Υacht με λίστα αναμονής
Οι ναυπηγοί δανείστηκαν πολλά στοιχεία και από το παρελθόν της εταιρίας, με σχεδιαστικές γραμμές, που δημιούργησε ο Marcello Gandini στις Miura και Countach των δεκαετιών 1960 και 1970 αλλά με σύγχρονες τεχνικές. Η σκληρή οροφή είναι εμπνευσμένη από τα roadster της Lamborghini: παρέχει προστασία από τον ήλιο και τον αέρα, ενώ παράλληλα εγγυάται εκπληκτικές αεροδυναμικές επιδόσεις. Ο φωτισμός της πλώρης είναι ένας φόρος τιμής στο πρωτότυπο Terzo Millennio και στην Sián FKP 37 της Lamborghini. Οι εσωτερικοί χώροι είναι το αποτέλεσμα σχεδιασμού υψηλής τεχνολογίας, βασισμένου σε υλικά υψηλών επιδόσεων όσον αφορά το βάρος και τη λειτουργικότητα, που συνδυάζονται τέλεια με την ακραία made in Italy αισθητική και πολυτέλεια. Οι πελάτες μπορούν να διαλέξουν από ένα ευρύ φάσμα επιλογών χρωμάτων και διακοσμήσεων ανάλογα με τα γούστα τους, ενώ το ταμπλό του σκάφους, τα καθίσματα όπως και κάποιες λεπτομέρειες (για παράδειγμα ο διακόπτης εκκίνησης των κινητήρων) μοιάζουν βγαλμένα από κάποιο αυτοκίνητο της Lamborghini.
Το σκάφος είναι περιορισμένης έκδοσης, θα κατασκευαστεί σε μόλις 63 κομμάτια, και ήδη η λίστα για όσους έχουν πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ για να το αποκτήσουν είναι μεγάλη. Η φήμη του δε είναι τέτοια, που πλέον έχει καταγραφεί μεταξύ του star system ως τίτλος τιμής η απάντηση στην ερώτηση «Ποιος άλλος αγόρασε το γιοτ της Lamborghini;». Μάλιστα, όσοι έμειναν απέξω, προσφέρουν διπλά και τριπλά χρήματα για να καταφέρουν να αποκτήσουν αυτό το κόσμημα των θαλασσών.
Ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία του σε διάφορα hot-spots του κόσμου, στα χέρια διάσημων ιδιοκτητών (μεταξύ αυτών ο Cristiano Ronaldo, ο Lionel Messi, o γνωστός πυγμάχος και περσόνα Conor McGregor και διάφοροι «αναξιοπαθούντες» της ευρύτερης περιοχής του Περσικού Κόλπου), εντυπωσιάζοντας τους πάντες με την αισθητική, την πολυτέλεια και τις ασύλληπτες δυνατότητες πλεύσης. Και να σκεφτεί κανείς ότι όλη αυτή η «τρέλα» της Lamborghini και του ιδρυτή της ξεκίνησαν μόνο και μόνο από ένα… γινάτι!