Το κλασικό, πλέον, tweed ταγέρ γεννήθηκε από ανάγκη για άνεση καθώς η Chanel πίστευε ότι τα ανδρικά ρούχα ήταν πολύ πιο άνετα από τη γυναικεία μόδα που επικρατούσε την εποχή εκείνη και η ίδια προτιμούσε να φοράει συχνά τα ρούχα του εραστή της, Hugh Richard Arthur Grosvenor, 2ου Δούκα του Westminster. Συνδυάζοντας τις ανδρικές λεπτομέρειες με την αγάπη της για τα ιππικά ρούχα, δημιούργησε σιλουέτες που ανέδιδαν άνεση, στυλ και πέρασαν από γενιά σε γενιά.
Η σχεδιάστρια ανακάλυψε γρήγορα την ευελιξία του tweed, το οποίο εκείνη την εποχή παράγονταν κυρίως στα σκωτσέζικα εργοστάσια. Το ύφασμα ήταν ελαφρύ και η μοναδική σύνθεση ινών το έκανε ιδανικό για ταγέρ. Επιπλέον, είχε τέλεια εφαρμογή, διατηρώντας το σχήμα του ενώ ταυτόχρονα αγκάλιαζε το σώμα. Έτσι, το tweed έγινε η βάση του στυλ Chanel και συνώνυμο του οίκου. Η mademoiselle Chanel προτιμούσε πελάτισσες που διακρίνονταν για την καλαισθησία τους: «Το tweed το φοράνε οι κομψοί άνθρωποι και όσοι σκέφτονται κομψά», έλεγε.
Η γέννηση του tweed suit
Το 1925 παρουσίασε το νέο της σχέδιο σε μια μικρή επίδειξη στο σαλόνι της Rue de Cambon 31, στο Παρίσι, εκεί που είναι η ναυαρχίδα του οίκου μέχρι σήμερα. Το ταγέρ έγινε κάτι περισσότερο από μια νέα τάση, έγινε σύμβολο των γυναικών που αποζητούσαν ό,τι και η ίδια η σχεδιάστρια: την ελευθερία. Απελευθέρωσε, λοιπόν, τις γυναίκες από τους δεσμευτικούς και περιοριστικούς κορσέδες, τα περίτεχνα σύνολα και τις φούστες που φορούσαν κατά τη διάρκεια της Belle Époque, χωρίς να στερήσει πόντους από τη θηλυκότητά τους.
Το ροζ ταγέρ της Jackie Kennedy, που φορούσε την ημέρα που δολοφονήθηκε ο John F. Kennedy, είναι ένα από τα πιο διάσημα ρούχα της αμερικανικής ιστορίας. Αν και γνωστό ως το «ροζ ταγέρ Chanel», στην πραγματικότητα ήταν μια ακριβής αντιγραφή που δημιουργήθηκε από τον αμερικάνικο οίκο Chez Ninon, χρησιμοποιώντας εγκεκριμένα από τη Chanel υλικά, για να αποφευχθεί η εντύπωση ότι η Jackie φορούσε ρούχα ξένης κατασκευής και θεωρηθεί μη πατριωτικό (κάτι για το οποίο κατηγορήθηκε πολλές φορές). Σήμερα, το ρούχο φυλάσσεται στα Εθνικά αρχεία, σε ένα ειδικά σχεδιασμένο θησαυροφυλάκιο με ελεγχόμενη θερμοκρασία και μετά από μία συμφωνία με την οικογένεια Kennedy, το ταγέρ δεν θα εκτεθεί δημόσια τουλάχιστον μέχρι το 2103, για να τιμήσουν την επιθυμία της οικογένειας σχετικά με το τραυματικό γεγονός.
Ένα διαχρονικό σύμβολο της μόδας
Μέχρι σήμερα, το tweed ταγέρ του οίκου Chanel παραμένει μία σημαντική στιλιστική δήλωση και οι σχεδιαστές του οίκου, όπως ο Karl Lagerfeld και η Virginie Viard, ακολουθώντας τα βήματα της Coco, απέδωσαν κατ’ επανάληψη φόρο τιμής στην ιδρύτρια του οίκου, επανασχεδίασαν το ταγέρ σε σύγχρονες εκδοχές, πειραματιζόμενοι με διακοσμητικά στοιχεία, χρώματα και μοτίβα προσελκύοντας με επιτυχία μία νέα γενιά καταναλωτών. Σήμερα, η πριγκίπισσα Kate της Ουαλίας, η Hailey Bieber και η Kendall Jenner, και ηθοποιοί όπως η Cameron Diaz και Gwyneth Paltrow έχουν στην γκαρνταρόμπα τους τουλάχιστον ένα από τα εξαιρετικά tweed ταγέρ Chanel. Ακόμα και άνδρες σταρ, όπως ο Kendrick Lamar και ο Pharell Williams, έχουν φωτογραφηθεί φορώντας το διάσημο tweed σακάκι.
Το tweed ταγέρ της Chanel δεν είναι απλώς ένα κομμάτι μόδας, αλλά ένα διαχρονικό σύμβολο γυναικείας ενδυνάμωσης και κομψότητας. Από την πρώτη του εμφάνιση το 1925 μέχρι σήμερα, συνεχίζει να εκπέμπει έναν αέρα ελευθερίας και πρωτοπορίας. Οι γυναίκες που το φορούν δεν τιμούν μόνο την κληρονομιά της Coco Chanel, αλλά αγκαλιάζουν επίσης μια φιλοσοφία που αναδεικνύει την αυτοπεποίθηση, το ευέλικτο στυλ και την διαχρονική κομψότητα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς, το Chanel ταγέρ παραμένει ένα σταθερό και πανίσχυρο σύμβολο μόδας και θηλυκότητας. Είναι μια δήλωση διαρκούς κομψότητας και δείχνει μια προτίμηση για τη μόδα που υπερβαίνει τις τάσεις.
Η παρακάτω δήλωση της σχεδιάστριας συμπυκνώνει τη συνεισφορά της στη μόδα κατά τη διάρκεια της μεταμορφωτικής εποχής και αντανακλά τη φιλοσοφία της και την ουσία της επαναστατικής της προσέγγισης στη γυναικεία μόδα στις αρχές του 20ού αιώνα: «Έδωσα στις γυναίκες μια αίσθηση ελευθερίας. Τους έδωσα πίσω το σώμα τους, που υπέφερε λόγω των κακών χειρισμών της μόδας. Δημιούργησα ρούχα που ικανοποίησαν την πείνα των γυναικών για κομψότητα και απλότητα».