Αν μη τι άλλο, η παραγωγή του συμπαγούς crossover Dodge Hornet στην Ιταλία που προορίζεται για την αγορά των ΗΠΑ θα βοηθήσει την Alfa Romeo και τη μητρική Stellantis να ενισχύσoυν την παραγωγική της ικανότητας στη χώρα.
Το Hornet θα κατασκευαστεί μαζί με την Alfa Romeo Tonale, στο εργοστάσιο της Stellantis στο Pomigliano, που βρίσκεται κοντά στη Νάπολη.
Τα δύο μοντέλα μοιράζονται την πλατφόρμα Small Wide, η οποία «στηρίζει» επίσης τα Jeep Compass και Renegade, τα οποία επίσης κατασκευάζονται στην Ιταλία, στο Melfi.
Τα συνδικάτα των εργαζομένων στο Pomigliano ευελπιστούν ότι η παραγωγή των δύο μοντέλων θα δώσει σημαντική ώθηση στη μονάδα.
«Η έναρξη παραγωγής του Hornet θα απαιτήσει μια δεύτερη βάρδια πέρα από την τρέχουσα βάρδια της Tonale», ανέφερε το συνδικάτο μεταλλουργών FIM σε έκθεση του πριν μερικές εβδομάδες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του ότι η μάρκα θα είναι ικανοποιημένη να πουλήσει 30.000 αντίτυπα της Tonale τον πρώτο χρόνο. Η παγκόσμια ετήσια δυναμική πωλήσεων της Tonale θα μπορούσε να κυμαίνεται από τις 70.000 έως και τις 80.000 μονάδες, πρόσθεσε. Από αυτές, οι 45.000-60.000 μονάδες κάλλιστα θα μπορούσαν να διατεθούν στην Ευρώπη, ενώ 10.000 έως και 15.000 μονάδες στις ΗΠΑ, δήλωσε ο CEO της Alfa Romeo.
H Tonale θα πωλείται αρχικά στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ το Dodge Hornet δεν θα διατίθεται στην Ευρώπη, δήλωσε ο Domenico Gostoli, επικεφαλής των εμπορικών σημάτων Dodge και Ram για την Ευρώπη.
«Η Dodge είναι μια μάρκα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και πουλάμε κυρίως κορυφαίες εκδόσεις με V8 με περισσότερους από 600 ίππους. Αν θέλουμε να αναπτύξουμε τη μάρκα στην Ευρώπη, πρέπει να ξεκινήσουμε από τα δυνατά μας σημεία. Επί του παρόντος εστιάζουμε στο μεγάλο κουπέ Challenger SRT Hellcat και στο μεγάλο SUV Durango».
Η Dodge πούλησε περίπου 1.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη το 2021.
Η Ram, μια άλλη αμερικανική μάρκα του ομίλου Stellantis, πούλησε 5.100 pickup στην Ευρώπη πέρυσι. Η Dodge και η Ram δεν πωλούν τα οχήματά τους απευθείας στην Ευρώπη, αλλά βασίζονται σε τρεις μεγάλους εισαγωγείς: την καναδική AEC, την ελβετική AGT και τη σουηδική KWA, οι οποίοι με τη σειρά τους προμηθεύουν περίπου 300 αντιπροσώπους.
Που διαφέρει το Hornet από την Tonale
Τόσο το Dodge Hornet όσο και η Alfa Romeo μοιράζονται παρόμοια σχεδίαση στο πλάι, στο πίσω μέρος και στο εσωτερικό τους. Οι κύριες διαφορές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, αντανακλώντας τα στυλιστικά στοιχεία κάθε μάρκας.
Τα κινητήρια σύνολα είναι επίσης ελαφρώς διαφορετικά. Το Hornet θα προσφέρεται σε δύο κύριες εκδόσεις: το Hornet GT, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του 2022, θα έχει έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων με 265 ίππους με λειτουργία PowerShot που παρέχει επιπλέον 25 ίππους για 15 δλ.
Η αμερικανική έκδοση της Alfa Romeo Tonale θα χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα μετάδοσης κίνησης με ελαφρώς χαμηλότερη ισχύ, 252 ίππων. Τόσο η Tonale όσο και το Hornet θα προσφέρονται με στάνταρ τετρακίνηση.
Το Hornet R/T με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος, με κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων με τούρμπο, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτεί τον πίσω άξονα.
Η plug-in έκδοση του Tonale, που θα παρουσιαστεί τον Οκτώβριο, θα έχει επίσης ελαφρώς χαμηλότερη ισχύ 271 ίππων.
Η ετήσια παραγωγή των Tonale και Hornet στο εργοστάσιο της Stellantis στο Pomigliano θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 100.000 αυτοκίνητα εάν οι πωλήσεις του Hornet φτάσουν τις 30.000 στις ΗΠΑ, όπως αναμενόταν, σε συνδυασμό με τις 70.000-80.000 μονάδες του Tonale παγκοσμίως.