Και ενώ η Πάτρα αγωνίζεται για την υπογειοποίηση του τρένου, ενας Σύλλογος “Φίλων προαστιακού” ζητά… επίγεια διέλευση καταδικάζοντας την πόλη και το παραλιακό της μέτωπο. Ο Σύλλογος είχε και στο παρελθόν “παρέμβει” και τώρα η απόφαση της Κομισιόν έγινε… βούτυρο στο ψωμί του και στο δελτ’ίου τύπου που εστειλαν κάνουν λόγο για… δικαίωσή τους. Ζητούν δηλαδή να περνά το τρένο επίγεια… κι ότι γίνει! Να συνχίσει δηλαδή η πόλη να έχει αυτόν τον “βραχνά” μεταξύ του αστικού ιστού και της θάλασσα.Γράφουν: «Επιστροφή σε ρεαλιστικές λύσεις για να μη χάσουμε οριστικά και το τραίνο και τον προαστιακό». Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της τοποθέτησης της Ένωσης Πολιτών «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας», μετά τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της υπογειοποίησης, στο τμήμα Ρϊου-Αγίου Διονυσίου.
Αφού επισημαίνει ότι πολλοί επιστήμονες, μεταξύ των οποίων και η Ένωση είχαν προειδοποιήσει για τη μη ρεαλιστική από οικονομική – χρηματοδοτική άποψη όσο και από την τεχνική πλευρά των απαιτήσεων για υπογειοποίηση, (μπαζωμένα θαλάσσια τμήματα, διάβαση Χαράδρου και Μείλιχου), θεωρεί ότι οι προτεραιότητες για το μακροχρόνιο συμφέρον του λαού της Πάτρας, είναι:
1. Η έλευση της νέας γραμμής όχι μόνο ως το Ρίο αλλά έως το νέο λιμάνι, όχι μόνο για λόγους ουσίας αλλά και για να μην απαιτηθούν επιστροφές χρηματοδοτήσεων
2. Η διατήρηση του επιτυχημένου και απαραίτητου για ένα πλέγμα βιώσιμων και φιλικών στους πολίτες των Πατρών Προαστιακού σιδηροδρόμου. Η υπογειοποίηση κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι κρατάει τον προαστιακό με όλες τις στάσεις του ενώ η συντήρηση της υπογειοποίησης θα είναι πολυδάπανη
3. Η πόλη χρειάζεται ένα επίγειο ελαφρύ (τραμ) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνά δρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, βιομηχανική ζώνη και αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται.
Καταλήγοντας αναφέρει: «Σήμερα ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Πατρών κλίνει δώδεκα χρόνια λειτουργίας. Κανείς δε θέλει να περάσουν άλλα τόσα χρόνια χωρίς να λειτουργεί το μέσο από τις παράλογες απαιτήσεις. Έργα και ταυτόχρονη λειτουργία του προαστιακού δεν είναι δυνατή!!!
Θεωρούμε ότι η πόλη μπορεί και πρέπει να αφήσει πίσω της επιδιώξεις που στερούνται ρεαλισμού και να επικεντρωθεί στην ταχεία υλοποίηση του έργου, με τη λιγότερη σε διάρκεια διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού και μόνο όταν εξασφαλιστεί πλήρως η χρηματοδότηση!!! Πιστεύουμε λοιπόν ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Περιφέρεια, Δήμος, ΟΛΠΑ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΕ κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου».