Το καθημερινό πρόβλημα των ’90s που «γέννησε» μια εταιρεία αξίας 300 δισ. δολαρίων

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    29 Αυγούστου 1997  

    Πίσω στο 1997, ο Reed Hastings έπαθε κάτι πολύ γνώριμο σε όσους θυμούνται τη δεκαετία των ‘90s. Είχε νοικιάσει μία βιντεοκασέτα, αλλά είχε ξεχάσει να την επιστρέψει. Όταν πια το συνειδητοποίησε, το βίντεο κλαμπ τον χρέωσε 40 δολάρια. Για αυτόν τον πρώην μαθηματικό, ήταν τα καλύτερα χρήματα που ξόδεψε ποτέ. Γιατί αυτή η βιντεοκασέτα έγινε η αφορμή για να ιδρύσει το Netlfix, μια εταιρεία που μετρά σήμερα 277 εκατομμύρια συνδρομητές και διαθέτει κεφαλαιοποίηση σχεδόν 300 δισ. δολαρίων.

    Ποια ήταν η ταινία από την οποία ξεκίνησαν όλα; Όπως είπε ο Hastings στους New York Times το 2006, επρόκειτο για το «Apollo 13», με τον Tom Hanks.

    «Είχα μία μεγάλη χρέωση για την καθυστερημένη επιστροφή του ‘Apollo 13’. Είχα καθυστερήσει να το επιστρέψω και χρωστούσα στο βίντεο κλαμπ 40 δολάρια. Η κασέτα είχε παραπέσει. Ήταν δικό μου το λάθος», θα παραδεχόταν εκ των υστέρων.

    Το πρόβλημά του, όμως, ήταν ότι δεν ήθελε να αντιμετωπίσει το… δολοφονικό βλέμμα που θα του έριχνε η σύζυγός του εάν της ομολογούσε ότι αυτή η ασήμαντη αμέλειά του τους είχε στοιχίσει 40 δολάρια.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    «Δεν ήθελα να το πω στη γυναίκα μου. Και σκέφτηκα: Θα θέσω σε κίνδυνο την ακεραιότητα του γάμου μου για μία χρέωση καθυστέρησης; Αργότερα, καθώς πήγαινα στο γυμναστήριο, συνειδητοποίησα ότι εκεί ακολουθούσαν ένα πολύ καλύτερο επιχειρηματικό μοντέλο. Μπορούσες να πληρώσεις 30 ή 40 δολάρια τον μήνα και να γυμνάζεσαι όσο λίγο ή όσο πολύ ήθελες».

    Αυτή η ιδέα αποτέλεσε τη βάση για το Netflix, το οποίο ο Hastings ίδρυσε μαζί με τον επιχειρηματία Marc Randolph στις 29 Αυγούστου του 1997.

    Ίδρυσε μια εταιρεία 100 δισ. δολαρίων για να μην τα… ακούσει από τη γυναίκα του-1
    φωτ.: AP

    Η εταιρεία, που έστελνε στους πελάτες της τα DVD της επιλογής τους μέσω του ταχυδρομείου, μέσα σε χαρακτηριστικούς κόκκινους φακέλους, κέρδισε 239.000 συνδρομητές μόνο τον πρώτο χρόνο της. Ουσιαστικά, οι χρήστες έφτιαχναν μία λίστα με ταινίες που ήθελαν να δουν στο Netlfix.com και η εταιρεία τους έστελνε την επόμενη από τη λίστα τους μόλις επέστρεφαν το προηγούμενο DVD. Με αυτό το μοντέλο, οι συνδρομητές μπορούσαν να κρατήσουν την κάθε ταινία όσο ήθελαν, χωρίς να χρεώνονται παραπάνω από τη μηνιαία συνδρομή τους.

    Ίδρυσε μια εταιρεία 100 δισ. δολαρίων για να μην τα… ακούσει από τη γυναίκα του-2
    φωτ.: AP

    Ο Hastings πίστεψε από πολύ νωρίς στη δύναμη του streaming, για αυτό και έδωσε στους συνδρομητές του Netlfix τη δυνατότητα αυτή, ακόμα και σε εκείνες τις «πρωτόγονες» ημέρες του ίντερνετ.

    Ίδρυσε μια εταιρεία 100 δισ. δολαρίων για να μην τα… ακούσει από τη γυναίκα του-3
    φωτ.: AP

    Όμως, η πραγματική επανάσταση του Netlfix ήρθε όταν άρχισε να δημιουργεί τα δικά του, πρωτότυπα προγράμματα. Και ο άνθρωπος που κινούσε τα νήματα δεν ήταν άλλος από τον ελληνικής καταγωγής υπεύθυνο προγράμματος, Ted Sarandos, ο οποίος έγινε συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix και θεωρείται σήμερα ένας από τους ισχυρότερους ανθρώπους στο Χόλιγουντ.

    Remaining Time 0:00

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Honda και Nissan ανακοίνωσαν πως συγχωνεύονται – Mega deal στην αυτοκινητοβιομηχανία

    Η Honda και η Nissan, δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ιαπωνία,...

    Γιορτινή σαλάτα με μήλα, κράνμπερι και γλασαρισμένα καρύδια

    Αυτή η σαλάτα, «φωνάζει» ειδική περίσταση και γιορτή. Και αυτό γιατί,...

    Η Ιωάννα Τούνη με γαλλικό μπερέ και καμπαρντίνα στο Παρίσι μαζί με τον γιο της – «Πάρης in Paris»

    Παριζιάνικη αύρα αποπνέει η Ιωάννα Τούνη, η οποία ταξίδεψε μέχρι...

    Κέιτ Μίντλετον: Το συγκινητικό μήνυμά της για τα Χριστούγεννα

    Την ανάγκη να επικρατήσει η αγάπη και όχι ο...
    Best Shop