flamis.gr

Το κοινό στηρίζει το θέατρο

«Ηταν αμήχανη η πρώτη επαφή με τις κάμερες, έπρεπε να μαλακώσουμε σε ενέργεια και ένταση», λέει στην «Κ» ο ηθοποιός Θανάσης Αλευράς που πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Η κυρία του Μαξίμ», η οποία μεταδόθηκε σε live streaming το περασμένο Σάββατο από το Εθνικό Θέατρο. «Γενικά, ήταν δύσκολο, κουραστικό και λίγο άχαρο, αλλά λάβαμε πολλά ενθαρρυντικά μηνύματα κατά τη διάρκεια της παράστασης. Στο τέλος μας “έστειλαν” χειροκροτήματα στα κινητά τηλέφωνα και εμείς αντί υπόκλισης στείλαμε τα χαιρετίσματά μας σε όσους μας είδαν. Ολοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν, αλλά στο θέατρο θέλεις έστω και έναν θεατή».

Μπορεί όμως η σκηνή του Εθνικού να ήταν άδεια από θεατές, αλλά δεν ήταν λίγοι όσοι είδαν από το σπίτι τους την παράσταση που σκηνοθέτησε ο Θωμάς Μοσχόπουλος. Σύμφωνα με τα στοιχεία του θεάτρου, οι δύο πρόσφατες παραστάσεις, το έργο του Ζορζ Φεντό και το «Σ’ εσάς που με ακούτε» της Λούλας Αναγνωστάκη, «έκοψαν» συνολικά πάνω από 4.000 εισιτήρια σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε χώρες της Ευρώπης, στον Καναδά, στη Νότια Αφρική, ακόμα και στην Ινδία.

Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», φαίνεται ότι το κοινό αναγνωρίζει την προσπάθεια των ιδιωτικών και κρατικών πολιτιστικών φορέων και είναι διατεθειμένο να πληρώσει για να ξεκλειδώσει το περιεχόμενό τους, είτε ζωντανό είτε on-demand. Είναι ενδεικτικό ότι στις πέντε πρώτες μέρες της λειτουργίας της διαδικτυακής τηλεόρασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (GNO TV) η «Μαντάμα Μπατερφλάι» έχει πουλήσει πάνω από 3.100 εισιτήρια σε θεατές που προέρχονται από 25 χώρες εκτός από την Ελλάδα, όπως Αμερική, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία. Με κάθε εισιτήριο μπορούν να συνδεθούν 3 συσκευές και με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΕΛΣ, περισσότεροι από 8.500 θεατές είδαν την ερμηνεία της σοπράνο Ερμονέλα Γιάχο.

to-koino-stirizei-to-theatro0
Η «Κυρία του Μαξίμ», όπως όλα τα έργα του Εθνικού, προβάλλεται ζωντανά (φωτ. ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ).

Το θέατρο Πορεία, από τις πρώτες επιχειρήσεις της ελεύθερης αγοράς που επένδυσε σε εξοπλισμό για την παραγωγή ζωντανών διαδικτυακών παραστάσεων, μοιάζει τους τελευταίους μήνες περισσότερο με στούντιο, μας λέει ο διευθυντής και σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου, αλλά προσπαθεί να διατηρήσει την ατμόσφαιρα ενός κανονικού θεάτρου. «Είναι ένας από τους λόγους που επιμένουμε στο live streaming, στη ζωντανή μετάδοση, γιατί είναι ένα θέαμα που παίζεται εδώ και τώρα, που μπορεί να έχει ατέλειες και λάθη, τα οποία δεν θέλουμε να κρυφτούν στο μοντάζ. Συλλαμβάνει κάτι από το πνεύμα του θεάτρου», σημειώνει ο κ. Τάρλοου.

Οι διαδικτυακές παραγωγές του θεάτρου κινούνται κατά μέσον όρο στα 1.000 εισιτήρια ανά προβολή, με εξαίρεση το «Τhis is not Romeo & Juliet» του Αργύρη Πανταζάρα που πούλησε 8.000 εισιτήρια σε δύο προβολές. Στο τεχνικό κομμάτι, το Πορεία ετοιμάζεται να προσθέσει υπέρτιτλους στα έργα, την επιλογή live chat για τους θεατές και τη δυνατότητα αγοράς πολλαπλών εισιτηρίων για την ενίσχυση του θεάτρου.

Αρκετά καλά πήγαν και οι «Τρεις αδελφές» που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Καρατζάς πέρυσι και προβλήθηκαν on-demand από το θέατρο Προσκήνιο με 2.000 εισιτήρια, όπως μας είπε ο παραγωγός Μάριος Τάγαρης. Σε συνεργασία με το Πορεία, μάλιστα, θα παρουσιάσουν μέσα στον Δεκέμβριο, σε live streaming, το έργο «Οιδίπους» που σκηνοθέτησε ο κ. Καρατζάς το καλοκαίρι.

Τον δρόμο του online streaming θα ακολουθήσει και το «Τρίτο στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή που παιζόταν στο θέατρο Παλλάς. Η παράσταση, που σκηνοθετεί ο Κώστας Μαρκουλάκης, βιντεοσκοπήθηκε και θα παρουσιαστεί σε δύο προβολές (5-6/12), με την προπώληση να κινείται στα 4.000 εισιτήρια.

Οι τιμές των εισιτηρίων για τις παραπάνω παραστάσεις κυμαίνονται από 5 έως 13 ευρώ.

Comments are closed.