Το Κυβερνητικό Σχέδιο για την παιδεία για το 2021

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis
    Πανεπιστήμια
    1. Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσης, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις.
    2. Νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ: Ο νέος νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, με ρυθμίσεις και για την αναγνώριση πτυχίων του εξωτερικού, προγραμματίζεται για τον Μάρτιο.
    3. Αναμόρφωση του καθεστώτος συγγραμμάτων:
    4. Τμήματα τριετούς διάρκειας
    5. Κίνητρα και διευκολύνσεις για τα μέλη ΔΕΠ και ερευνητές
    6. Κατοχύρωση και προστασία των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την εμπορική αξιοποίηση αυτών.
    Η αναμονή και οι ελπίδες για τα πολυδιαφημιζόμενα εκπαιδευτικά νομοσχέδια της παρούσας κυβέρνησης, διαψεύστηκαν πανηγυρικά. Οι τριγμοί που προκάλεσε σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης η αδικαιολόγητη και χωρίς καμία μελέτη κατάργηση των ΤΕΙ από την προηγούμενη κυβέρνηση, γίνεται πλέον σεισμός ο οποίος απειλεί να συμπαρασύρει σε κατάρρευση όλο το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.
    Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, έφερε δύο νομοσχέδια για την εκπαίδευση. Το πρώτο έχει ήδη ψηφιστεί και αφορά την τεχνική εκπαίδευση και το δεύτερο οδηγείται προς ψήφιση σήμερα και αφορά τα πανεπιστήμια.
    Για το πρώτο νομοσχέδιο δεν ενδιαφέρθηκε σχεδόν κανένας, πέραν των καθηγητών της τεχνικής εκπαίδευσης, τους οποίους δεν άκουσε κανένας, ούτε κόμμα, ούτε οι σοφοί ακαδημαϊκοί καθηγητές και εννοείται ούτε κανένα κυβερνητικό στέλεχος.
    Το σημερινό προς ψήφιση νομοσχέδιο αν δεν περιείχε και άλλα θέματα εκτός της Παιδείας θα είχε επίσης την ίδια τύχη. Το θέμα αυτό επιτέλους ξύπνησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης, κάποιους ακαδημαϊκούς και το φοιτητικό κίνημα, οι οποίοι άρχισαν κάπως να κινούνται, από τον λήθαργο της Πανδημίας, χωρίς βεβαία η αντιπολίτευση να κάνει την αυτοκριτική της, για τα λάθη της κατά την περίοδο της διακυβέρνησης της χώρας
    Όμως το πρόβλημα στο νομοσχέδιο αυτό δεν είναι κυρίως το θέμα της πανεπιστημιακής αστυνομίας, αν και αυτό το ίδιο το γεγονός αποτελεί μοναδική πρωτοτυπία σε όλο τον κόσμο.
    Η Παιδεία στην Ελλάδα έχει γίνει βιομηχανία νομοθετημάτων, η οποία επαναλαμβάνεται από υπουργό σε υπουργό και της ίδιας Κυβέρνησης. Με το νομοσχέδιο αυτό μαζί με εκείνο για την Τεχνική εκπαίδευση ολοκληρώνεται μια δύσκολα αναστρέψιμη ζημία στην εκπαίδευση, η οποία ξεκίνησε με την κατάργηση των ΤΕΙ.
    Το προς ψήφιση νομοσχέδιο δεν επιφέρει καμία ριζική αλλαγή στο υπάρχον σύστημα των πανεπιστημίων, από την εισαγωγή έως και την αποφοίτηση, εκτός από τα εξής:
    1. Θεσπίζεται η βάση του 10 (θα το τολμήσουν τελικά;) στις πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτό βέβαια ακούγεται απόλυτα σωστό και θεμιτό. Όπως όλοι σκεφτόμαστε: «Δεν μπορεί να μπαίνει κάποιος στο πανεπιστήμιο με βαθμό 2 και 3». Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Μετά την κατάργηση των ΤΕΙ, οι θέσεις στα πανεπιστήμια είναι ίσες με τον αριθμό των αποφοίτων Λυκείων (περίπου 70.000). Αυτό σημαίνει ότι οι εξετάσεις γίνονται για την επιλογή σχολής και όχι για την εισαγωγή, αφού όλοι οι υποψήφιοι θα μπουν στα πανεπιστήμια ότι και να γράψουν (αν δεν υπάρχει η βάση).
    Με την εισαγωγή της βάσης του 10, αφενός θα μείνουν έξω από τα πανεπιστήμια περίπου 30.000 υποψήφιοι, και αφετέρου πολλά πανεπιστημιακά τμήματα θα πρέπει να λειτουργούν με ελάχιστο έως μηδενικό αριθμό φοιτητών, εκτός και αν καταργηθούν. Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της κατάργησης των ΤΕΙ, τα οποία απορροφούσαν περίπου το 60% των υποψηφίων. Το επιχείρημα ότι τα ΤΕΙ είχαν γίνει ήδη πανεπιστήμια δεν στέκει.
    Τα ΤΕΙ αποτελούσαν το τεχνολογικό κομμάτι της ανώτατης εκπαίδευσης, έβγαζαν απόφοιτους υψηλού επιπέδου οι οποίοι έχουν τη θέση τους στην παραγωγική αλυσίδα. Και αν είχε γίνει λάθος και αυτό είχε καταστρατηγηθεί, τα ΤΕΙ έπρεπε να πάρουν τη θέση που τους άνηκε.
    Αλλά δυστυχώς τα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα τα κατευθύνουν εδώ και χρόνια τα συμφέροντα των λόμπυ των καθηγητών & των Συντεχνιακών ομάδων (ΤΕΕ-ΓΕΩΤΕΕ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ) και όχι κάποιοι σοφοί σαν τον Παπανούτσο.
    Με το νόμο Γαβρόγλου, (ν.4610/19 “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις”), που αποτελεί Παγκόσμιο βραβείο με την διάλυση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ), έναντι στην Ευρώπη όπου αυξάνονται τα Τεχνολογικά Πανεπιστήμια-Κολέγια, εμείς τα καταργήσαμε και επί πλέον άλλη μια Παγκόσμια πρωτοτυπία που έδωσε Master σε όλους τους αποφοίτους ανεξαρτήτου έτους κτήσεως Πτυχίου. Έτσι γελοιοποιώντας την παιδεία που τα παιδιά μας αγωνίζονται να μπούν σε ένα πρόγραμμα Μεταπτυχιακού στην χώρα μας ή στον κόσμο και τέλος να μην έχουν καμιά αξία οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που απονέμονται από την χώρα μας, σε σχέση με τα ξένα ιδρύματα.
    2. Επίσης το δεύτερο «ΜΕΓΑΛΟ» θέμα του νομοσχεδίου είναι οι «ΑΙΩΝΙΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ», η καραμέλα του κάθε υπουργού που το λύνει και το κάνει το μέγιστό στα ΜΜΕ.
    Το θέμα αυτό έρχεται και επανέρχεται σε όλα τα νομοσχέδια από το 2000 και μετά, χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί στην πράξη από τα πανεπιστήμια. Πρόκειται για ένα θέμα χωρίς καμία ουσία, αφού οι φοιτητές μετά τη συμπλήρωση του κανονικού χρόνου σπουδών δεν επιβαρύνουν σε τίποτα απολύτως το πανεπιστήμιο.
    Δεν έχουν πλέον καμία παροχή, και στην ουσία δεν βρίσκονται καν στον χώρο του πανεπιστημίου. Το θέμα έρχεται πάντα για επικοινωνιακούς λόγους με τον χειρότερο λαϊκίστικο τρόπο, από την κάθε κυβέρνηση.
    GYMALL
    Όσον αφορά το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε για την Τεχνική εκπαίδευση, μια κουβέντα μόνο αρκεί για να καταλάβει κάποιος περί τίνος πρόκειται. Η αναφορά του νομοσχεδίου στα Επαγγελματικά-Τεχνικά Λύκεια είναι σχεδόν μηδενική. Όλο το νομοσχέδιο ενδιαφέρεται για την επαγγελματική κατάρτιση και τα ΙΕΚ. Και όμως αυτό που λείπει από την Ελλάδα αυτήν τη στιγμή είναι οι τεχνίτες όλων των ειδικοτήτων. Αυτό πλέον είναι ένα επίσημο στοιχείο και όχι προσωπική αίσθηση. Τα παιδιά των 17 χρόνων που θα μείνουν έξω από τα πανεπιστήμια στις εισαγωγικές δεν πρόκειται να γίνουν τεχνίτες. Γιατί οι τεχνίτες πλάθονται από τα 12 χρόνια και όχι στα 17 χρόνια τους. Τα παιδιά που θα μείνουν έξω από τα πανεπιστήμια, με τον τρόπο αυτό κατευθύνονται στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα Κολλέγια, αλλά εκεί δεν πρόκειται να γίνουν τεχνίτες παρά άνεργοι και ετεροαπασχολούμενοι πτυχιούχοι.
    Η Διάλυση των ΤΕΙ συμπαρέσυρε στο γκρεμό και όλη την τεχνική εκπαίδευση. Είναι άραγε τυχαίο που όλο και πληθαίνουν οι φωνές δημιουργίας νέων σχολών μορφής ΤΕΙ στο σημερινό περιβάλλον που διαμόρφωσε ο νόμος Γαβρόγλου (ν.4610/19)???
    Το θέμα της πανεπιστημιακής αστυνομίας, με τη μορφή που έρχεται στο νομοσχέδιο, το θεωρώ ντροπή για τα ίδια τα πανεπιστήμια. Θεωρώ ντροπή να λέγονται ότι συμβαίνουν όλα αυτά στα πανεπιστήμια μας. Στην Ελλάδα μαζί με τα ΤΕΙ υπάρχουν πάνω από 200 τμήματα, σε πόσα από αυτά για 40 χρόνια τώρα έγινε κάτι σαν αυτά που με αθλιότητα λέγονται δημόσια; Ναι! χρειάζονται φύλακες στα πανεπιστήμια, φύλακες που κάποτε είχαν και εδώ και 40 χρόνια δεν έγινε καμία πρόσληψη. Προσλάβετε 1.000 φύλακες και όχι 1.000 αστυνομικούς…
    Κλείνοντας θα ήθελα να αναφερθώ με σεβασμό στο άρθρο του συμπολίτη μας πρώην υπουργού Παιδείας κ. Σουφλιά που δημοσιεύτηκε στην Ελευθερία την Κυριακή 31 Ιανουαρίου και όπου με την εμπειρία του και τη γνώση του, αλλά και με παρρησία και υποδειγματικό ύφος δημοκρατικότητας λέει τη γνώμη του, η οποία δε διαφέρει πολύ από όσα παρουσίασα παραπάνω.
    Η Κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να αποκαταστήσει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΜΗΡΙΑ των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε. ΕΔΩ και 40 χρόνια, παρά τις αλλεπάλληλες δικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων ΣτΕ.
    Αυτό διαφαίνεται από το νομοσχέδιο που συζητείται σήμερα στην βουλή, αλλά και από τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας μέχρι σήμερα.
    Η ΠΑΙΔΕΙΑ στο ΓΥΨΩ & στην ΑΣΤΥΝΟΜΑΚΡΑΤΙΑ και την ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της, χωρίς χρηματοδότηση, χωρίς Έρευνα, χωρίς πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού και όχι μόνο.
    Μετά την ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ του κ. Γαβρόγλου (ν.4610/19) με την κατάργηση των ΤΕΙ, όπου και η σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί το ίδιο μοντέλο, χωρίς την ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΓΙΚΗ για το μοντέλο ΑΝΑΠΤΥΞΗ της ΧΩΡΑΣ.
    Σχετικά με την δημιουργία 3ους Τμήματα στα Πανεπιστήμια.
    Τοποθέτηση στην συζήτηση για το νομοσχέδιο σήμερα, Ν. Κεραμέως: «Για να πούμε τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη: έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα εμπαιγμού υποψηφίων, οικογενειών, ακαδημαϊκών. Οι οικογένειες χρηματοδοτούν επί σειρά ετών σπουδές που δεν οδηγούν πουθενά, οι φοιτητές καθυστερούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.
    ΝΤΡΟΠΗ και ΑΙΣΧΟΣ να λέγονται αυτά απο την κα. Κεραμέως στην Ελληνική Βουλή και μάλιστα με τέτοιο θράσος, χωρίς πολιτικό ανάστημα για το ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ της Παιδείας στα Ιδιωτικά συμφέροντα και χωρίς να απαντά στα προβλήματα που η κυβέρνηση της για δεκαετίες είχε ΟΜΗΡΟΥΣ τα Παιδιά μας, τους γονείς και την κοινωνίας.
    Εξυπηρετώντας συμφέροντα συντεχνιακών ομάδων της Ελληνικής Κοινωνίας, μέχρι και σήμερα, αγνοώντας κάθε άλλη άποψη και θέση για το σύνολο των φοιτητών & Αποφοίτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
    Εφαρμόζοντας τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες για τους αποφοίτους Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και αδιαφορώντας για τα παιδιά μας, που σπούδασαν στην χώρα τους. Βλέπε κολέγια???
    Μετά την διάλυση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕΙ), έρχεται σήμερα με το παρόν νομοσχέδιο στην αφαίρεση 25.000 χιλιάδων παιδιών εν μέσω Πανδημίας να θυσιάσει στο Βωμό της Ιδιωτικοποίησης της Παιδείας, χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές των, στα ΚΟΛΕΓΙΑ-ΙΕΚ.
    Ρωτάτε σήμερα, ποία είναι η πολιτική της κυβέρνησης για τις δεκάδες εκκρεμότητες που έχουν προέλθει από την ΔΙΑΛΥΣΗ της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης στην χώρα σήμερα.???
    Τα τμήματα 3ους Διάρκειας, τι σκοπό έχουν και ποίο θα είναι το αντικείμενο της επιστήμης και της εργασίας???
    Για την συμμόρφωση της Ελληνικής Πολιτείας με τις αποφάσεις του ΣτΕ για την έκδοση των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων των Πτυχιούχων Μηχανικών Τ.Ε., θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία και επίλυση αυτού του προβλήματος???
    ΟΧΙ
     Στην παιδεία των Ολίγων, αλλά στην Παιδεία των Πολλών.
     Στην απαξίωση των σπουδών
     Στην συντεχνιακή λειτουργία του Κράτους
     Στην Ιδιωτικοποίηση της Παιδείας
     Στην απαξίωση των Δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ
     Στην ισοπέδωση των αποφοίτων
    ΝΑΙ
     Στην Αναγνώριση των Πτυχίων της Ανώτατης Εκπαίδευσης
     Στην Ισότιμη πρόσβαση στην εργασία
     Στην Τεχνολογική Εκπαίδευση
     Στην κατάργηση των κατηγοριών ΠΕ & ΤΕ
     Στην ισότιμη αξιολόγηση αποφοίτων, σε θέση ευθύνης.
    Αθανάσιος Κουμούτσος
    Πτυχιούχος Μηχ/γος & Ανακαίνισης
    Κτιρίων Μηχ/κος Τ.Ε.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Το junk food στην εφηβεία βλάπτει ανεπανόρθωτα τη μνήμη

    Τον κώδωνα του κινδύνου για την κατανάλωση πρόχειρου φαγητού κρούουν Αμερικανοί επιστήμονες...

    Εγκλωβισμένος στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι ο Πατρινός Γιώργος Ασημακόπουλος

    Ο Γιώργος Ασημακόπουλος, έχει εγκλωβιστεί στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι, λόγω των...

    Βραζιλία: Γυναίκα πήγε τον… νεκρό θείο της σε τράπεζα για να υπογράψει για δάνειο €3.000! – Δείτε βίντεο

    Αντιμέτωποι με ένα απίστευτο θέαμα ήρθαν υπάλληλοι τράπεζας στη Βραζιλία την Τρίτη όταν...

    Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Φλόγα μπροστά από τον Πύργο του Άιφελ στα… Φιλιατρά πριν φτάσει στο Παρίσι

    Το ταξίδι της προς το Παρίσι ξεκίνησε χθες η Ολυμπιακή...