Το παλάτι της Ηρώδου Αττικού: Ο κροίσος πεθερός πήρε δώρο στον Φίλιππο το απίθανο ακίνητο των €18 εκατ.

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Είναι Ελβετός, παραμένει αταλάντευτα ζάπλουτος, μολονότι από το 2019 έχει εκπέσει από τη λίστα των δισεκατομμυριούχων του περιοδικού «Forbes» και έχει μια κακή, αλλά καθοριστική για τον βίο του συνήθεια: θέλει να τα έχει όλα. Και απ’ ό,τι φαίνεται, το μπορεί κιόλας! Σε εκείνους που γνωρίζουν τον σχεδόν τυχοδιωκτικό χαρακτήρα του 63χρονου Τόμας Φλορ μόνο έκπληξη δεν προκάλεσε η αγορά εκ μέρους του του 325 τ.μ. διαμερίσματος στην Ηρώδου Αττικού, εκείνου που πλέον καταγράφηκε στο συλλογικό ασυνείδητο ως το ακριβότερο των Αθηνών – τα 18 εκατ. ευρώ που κατέβαλε ο Ελβετός επιχειρηματίας δικαιολογούν μέχρι κεραίας τον επιθετικό προσδιορισμό.

    Δεν φείδεται χρημάτων ή, κατά το λαϊκότερο, το χρήμα δεν το λογαριάζει για οτιδήποτε αποκτά για τον ίδιο ιδιότητες αντικειμένου του πόθου. Εδώ που τα λέμε, η συγκεκριμένη αγοραπωλησία πιθανότατα ήταν μία ακόμα μέρα στο γραφείο για τον ιδρυτή και πρόεδρο της εταιρείας ιδιωτικών αεροσκαφών VistaJet. Ο λόγος; Οι δεσμοί που τον συνδέουν με τη Νινέτα Φιξ, την πρώην πλέον ιδιοκτήτρια του ακινήτου.

    Εκείνος είναι γέννημα θρέμμα Ελβετός, η συνομήλική του, τρίτη σύζυγος και χήρα του Καρόλου Φιξ πολιτογραφήθηκε Ελβετίδα από το 1982 και, όπως έχει δηλώσει, δεν θα άλλαζε με τίποτα στον κόσμο τον αέρα των ελβετικών βουνών που για το οσφρητικό σύστημά της είναι τόσο ηδονικός και αναζωογονητικός όσο, ας πούμε, ένα ποτήρι γαλλικής σαμπάνιας. Εφόσον λοιπόν η κυρία Φιξ έχει με κάθε τρόπο εκφράσει την άρνησή της να επιστρέψει στην Ελλάδα, η οποία την πλήγωσε βαθιά, και έχει επιλέξει να επουλώνει εδώ και τέσσερις δεκαετίες τα τραύματά της αυτοεξόριστη στο Γκστάαντ, το φαραωνικών διαστάσεων πολυτελές διαμέρισμα στην Αθήνα περισσότερο με βάρος έμοιαζε παρά με προνόμιο.

    Δώρο στην κόρη του

    Υπάρχει βέβαια ένα ερώτημα: Τι στην ευχή χρειάζεται ένα σπίτι στην Αθήνα, και μάλιστα τόσο επιτακτικά, ώστε να καταβάλει ένα γενναίο κομμάτι από το βιος του ένας άνθρωπος που τη μία μέρα μπορεί να συναγελάζεται με βουδιστές μοναχούς στο Μπουτάν, την άλλη να διαπραγματεύεται με γιάπηδες της Νέας Υόρκης και την παράλλη να φορά τη στολή του ιππότη της ασφάλτου ως οδηγός στο World Endurance Championship της FIA με την ομάδα της Scuderia Ferrari. Η προφανής απάντηση είναι ότι η περιλάλητη πλέον κατοικία στην περιοχή των Παλαιών Ανακτόρων δεν προορίζεται για τον ίδιο, αλλά για τη μοναχοκόρη του Νίνα Φλορ και σύζυγο του Φίλιππου Γλύξμπουργκ, το όνομα της οποίας έχει δώσει και στο 40μετρο γιοτ του.

    Επειτα από τρεις γάμους -έναν τον Δεκέμβριο του 2020 στο Σεν Μόριτς, έναν μεταξύ φίλων στη Μεγάλη Βρετανία τον Ιούνιο του 2021 και τον τρίτο το καλοκαίρι του 2022 στη Μητρόπολη Αθηνών- το ζευγάρι φαίνεται να είναι πλέον ώριμο και έτοιμο για να ανοίξει το δικό του νοικοκυριό εν Αθήναις. Θα ήταν άλλωστε άτοπο να πιστέψει κανείς ότι ο Τόμας Φλορ, τον οποίο δεν χωρά ο τόπος στα 3.200 τ.μ. του πολυτελούς σαλέ του στις Αλπεις, θα μπορούσε να στριμώξει τον τρυφηλό βίο του σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα. Αλλωστε, είπαμε, σαν τον ελβετικό αέρα δεν έχει!

    Κανείς στη θέση του δεν θα έμπαινε στη βάσανο της μετακόμισης. Το 2006 ο Ελβετός επιχειρηματίας αγόρασε ένα σαλέ χτισμένο τη δεκαετία του ’60 στο Σεν Μόριτς, αποφασισμένος να το μετατρέψει στην απόλυτη ανδρική φαντασίωση. Σε ένα man-cave έξι ορόφων που θα ζήλευε ακόμα κι ο μοχθηρότερος κακός ήρωας ταινίας του 007. Την αναμόρφωση ανέλαβε η Ιταλίδα αρχιτέκτονας εσωτερικού χώρου Ιβάνα Πορφίρι. Δεν είχε να κάνει και λίγα… Ο Φλορ είχε κατά νου ένα πολύ σαφές και στέρεο σχέδιο: ήθελε να χωρέσει στο σπίτι του όλα εκείνα που αγαπά.

    Τι ακριβώς αγαπά; Το σκουός και το μπιλιάρδο, τα φλίπερ και τα βιντεοπαιχνίδια, την πίτσα και το εκλεκτό κρασί, τα γρήγορα σπορ αυτοκίνητα, τη σύγχρονη τέχνη και την καλοπέραση. Το σχέδιο πήγε καλά, όπως αποκαλύφθηκε εννιά χρόνια μετά την ανακατασκευή του σαλέ σε βίντεο των «New York Times». Τότε ο Φλορ πρόβαλλε ως η σπάνια ιδιοφυΐα των αερομεταφορών, αλλά και ως παράδειγμα ανδρικού ευ ζην, οπότε το στυλ του ήταν λογικό να απασχολήσει το ένθετο περιοδικό της ναυαρχίδας του παγκόσμιου Τύπου.

     

    Στο λίγων δευτερολέπτων βίντεο, το οποίο -ας είμαστε προνοητικοί και ειλικρινείς- ας αποφύγει να παρακολουθήσει όποιος αναζητά κεραμίδι στην Αθήνα του 2023 όπου βροντούν τα ενοίκια κι αστράφτουν τα Airbnb, ο Φλορ φλεξάρει το γήπεδο σκουός που χώρεσε σπίτι του, το ειδικό δωμάτιο παρασκευής πίτσας και τον ξυλόφουρνό του, το κελάρι όπου φυλά τους οινικούς θησαυρούς του, το γκαράζ με τα γρήγορα αυτοκίνητά του -ανάμεσά τους μια Aston Martin DB5, φτυστή μ’ εκείνη του Τζέιμς Μποντ στην ταινία «Επιχείρηση Χρυσοδάκτυλος»- και βέβαια το ιδιωτικό του spa.

    Μάλιστα για μια φυσιοδιφική πινελιά, απέναντι από την εσωτερική πισίνα του spa επέλεξε να καταγράφονται μέσω κάμερας και να προβάλλονται σε πραγματικό χρόνο εικόνες της κοιλάδας που ξεδιπλώνεται μπροστά από το σαλέ του. Με άλλα λόγια, ο πιο πολυσυζητημένος ιδιοκτήτης ακινήτου στην Αθήνα σήμερα κατάφερε να δημιουργήσει στην Ελβετία μια κατοικία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του ανθρωπότυπου που ο ίδιος ενσαρκώνει στον απόλυτο βαθμό: του ξεβλαχεμένου new age κροίσου.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Αυτοδημιούργητος

    Οχι ότι δεν ίδρωσε τη φανέλα ώσπου να φτάσει να θεωρείται φαινόμενο του τομέα των αερομεταφορών. Εως τις αρχές του millennium ο κατά δήλωσή του αυτοδημιούργητος Τόμας Φλορ, που στη νεότητά του είχε προσπαθήσει να γίνει πιλότος, αλλά απορρίφθηκε, εργαζόταν ως οικονομικός διευθυντής της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας Comdisco. Σε εκείνα τα χρόνια του οφείλει τον σπόρο της κατοπινής επιχειρηματικής ιδέας του που τον ενέταξε στο πάνθεον των πλούσιων και διάσημων.

    Ο Ελβετός που τότε μετακινούνταν για επαγγελματικούς λόγους διαρκώς ανάμεσα σε Ευρώπη και ΗΠΑ με ιδιωτικά αεροσκάφη αντιμετώπιζε ανυπέρβλητα προβλήματα. Δεν ήξερε με τι αεροπλάνο θα πετάξει μέχρι που έφτανε στο αεροδρόμιο, δεν είχε ιδέα για την εμπειρία και την επάρκεια των πιλότων, οι υπηρεσίες που του προσφέρονταν στις χρυσοπληρωμένες ιδιωτικές πτήσεις ήταν από μέτριες έως ανεπαρκείς. Το 2003 ο κόμπος είχε φτάσει πια στο χτένι και το ποτήρι είχε ξεχειλίσει. Ο Φλορ αγόρασε το πρώτο αεροπλάνο του, με μοναδικό σκοπό να κάνει την καθημερινότητά του καλύτερη – δεν πιστεύω να είστε από εκείνους που πηγαίνουν ακόμα στη δουλειά με λεωφορείο ή αυτοκίνητο! Οταν δεν χρησιμοποιούσε ο ίδιος το πρώτο του Bombardier, το νοίκιαζε. Μέσα σε έναν χρόνο το αεροσκάφος είχε βγάλει τα λεφτά του.

    Τότε λοιπόν αγόρασε και δεύτερο. Κι έτσι γεννήθηκε η VistaJet ή αλλιώς η εταιρεία που επανακαθόρισε τις έννοιες της ασφάλειας, της ευελιξίας και κυρίως της πολυτέλειας στους αιθέρες. Εισάγοντας μάλιστα μια νέα φιλοσοφία, αφού πλέον δεν χρειαζόταν κανείς να νοικιάσει ένα αεροπλάνο τη στιγμή που το ήθελε, αλλά απλώς να προαγοράσει ώρες πτήσεις (ακόμα και προς 10.000 δολάρια ανά ώρα), τρέφοντας έτσι ταυτόχρονα και τη ρευστότητα της εταιρείας.

    Καθένας που διέθετε προαγορασμένο χρόνο πτήσης, δηλαδή μια κατ’ ελάχιστον τριετή συνδρομή, μπορούσε να ζητήσει τη μετακίνησή του σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, αρκεί να ενημέρωνε την εταιρεία 24 ώρες νωρίτερα. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την επιτυχία της σύλληψής του, αφού σήμερα, 20 χρόνια μετά την ίδρυσή της, η VistaJet διαθέτει στόλο 360 αεροσκαφών, ανάμεσά τους και 18 Bombardier Global 7500 που μπορούν να πετούν από το Χονγκ Κονγκ στη Νέα Υόρκη χωρίς στάση για ανεφοδιασμό.

    Εκ των ων ουκ άνευ συστατικό της συνταγής του Φλορ παραμένει η άρνησή του να διαπραγματευτεί την αισθητική, την άνεση και την πολυτέλεια που προσφέρει η VistaJet. Στα πρώτα χρόνια της εταιρείας, όταν η μοναχοκόρη του Νίνα Φλορ, την οποία απέκτησε με την πρώην σύζυγό του και αλλοτινή creative director του οίκου Faberge Καταρίνα Κονέτσνι, είχε αναλάβει να διαμορφώσει την οπτική ταυτότητά της, αποφασίστηκε πως τα πληρώματα θα φορούσαν στολές ραμμένες από τον οίκο Moncler, το φαγητό που θα απολάμβαναν οι επιβάτες θα έφερε τη σφραγίδα βραβευμένων σεφ, όπως ο Νόμπου Ματσουχίσα, τα κρασιά που θα προσφέρονταν θα προέρχονταν από τα πιο εκλεκτά αμπελοτόπια του κόσμου, ακόμα και τα διαθέσιμα αναγνώσματα θα ήταν τόσο προσεκτικά επιλεγμένα όσο η πελατεία τού νέας κοπής αερομεταφορέα.

    Φυσικά, οι CEOs, τα στελέχη πολυεθνικών, οι όπου Γης γιάπηδες και οι jet setters του μάταιου τούτου κόσμου υποκλίθηκαν στην ευφυΐα του Φλορ, ο οποίος επιτέλους κατάφερε να ερμηνεύσει εκείνο ακριβώς που ήθελαν. Μόνο που παράλληλα με την αύξηση της επιβατικής κίνησης της VistaJet και την ανάδειξη του Ελβετού σε γκουρού των αιθέρων φαίνεται πως άρχισαν να πολλαπλασιάζονται και τα προβλήματα.

    Ενώ στη χώρα μας την εβδομάδα που μας πέρασε ο Φλορ μάς άφησε με το στόμα ανοιχτό για την απλοχεριά και τη χουβαρδοσύνη του στην ανάπτυξη του real estate χαρτοφυλακίου του, οι επαΐοντες των αερομεταφορών έμειναν ενεοί από την αποκάλυψη των «Financial Times» σχετικά με το δυσθεώρητο χρέος της VistaJet, το οποίο διπλασιάστηκε μέσα σε έναν χρόνο φτάνοντας πια στα 4,4 δισ. δολάρια. Στο ίδιο δημοσίευμα ήρθαν στο φως και άλλα σίγουρα όχι ευοίωνα, αν όχι ανησυχητικά στοιχεία για την ευρωστία της αεροπορικής εταιρείας.

    Μπορεί το 2022 να εισέπραξε 831 εκατ. δολάρια από συνδρομές, όμως η ρευστότητά της εμφανίζεται υποπολλαπλάσια, μόλις 134 εκατ. δολάρια. Αραγε θα είναι η παραπάνω έκθεση αρκετή για να στερήσει από τον Ελβετό επιχειρηματία εκείνο που ο ίδιος προκρίνει ως την ύψιστη πολυτέλεια την οποία πασχίζει εδώ και μια εικοσαετία να εξασφαλίσει για τους πελάτες του, δηλαδή να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο;

    Βαρίδι

    Σίγουρα πάντως αυτό το τελευταίο το εξασφάλισε και με το παραπάνω για τη Νινέτα Φιξ, απαλλάσσοντάς την από κάτι που η ίδια ενδεχομένως θεωρούσε βαρίδι – ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη τον τρόπο με τον οποίο μιλούσε για την Ελλάδα σε παλαιότερες συνεντεύξεις της στον ελβετικό Τύπο. Η χήρα του Καρόλου Φιξ συνηθίζει να παραλληλίζει την κοιλάδα του Ζάανεν που απλώνεται μπρος στο Γκστάαντ με μια αγκαλιά στην οποία βρήκε θέρμη και αποδοχή και ένιωσε σαν να βρίσκεται σπίτι της. Οχι αμέσως.

    Μπορεί να εγκαταστάθηκαν εκεί με τον σύζυγό της το 1982, όμως η ίδια έχει αφηγηθεί πως χρειάστηκαν ένα-δυο χρόνια μέχρι να γίνουν αποδεκτοί από τους πλούσιους και διάσημους αυτόχθονες της περιοχής. Την απόφαση για να μείνουν για πάντα εκεί την πήραν όταν ο γιος και η κόρη τους τούς είπαν πως προτιμούσαν να φοιτήσουν σε ελβετικά σχολεία. Ο πρώτος κατευθύνθηκε στο περίφημο οικοτροφείο Le Rosey, που έχει μεγαλώσει δούκες, πρίγκιπες, γόνους περιώνυμων οικογενειών και καλλιτέχνες, η δεύτερη φοίτησε στο εξίσου διάσημο John F. Kennedy International School.

    Το 1996, 14 χρόνια μετά τη μετοίκησή της στην Ελβετία, η οικογένεια απέκτησε και το δικό της σαλέ στη θέση Ομπερμπορτ. Από εκεί η κυρία Φιξ λέει ότι μπορεί να απολαμβάνει απρόσκοπτη θέα στα βουνά που έχουν αναζωογονητική επίδραση πάνω της είτε τα κατοπτεύει, είτε τα περπατά. Μάλιστα, αληθινά ευτυχισμένη στις Αλπεις νιώθει όταν το κοσμοπολίτικο θέρετρο ελαφραίνει από το βάρος των επώνυμων, πλούσιων και διάσημων παραθεριστών του. Οι αγαπημένοι της μήνες στο Γκστάαντ είναι ο Μάρτιος και ο Σεπτέμβριος.

    Παρότι βέβαια αγαπά και εξαίρει την ελβετική κουλτούρα και έχει παραδεχτεί πως στην Ελβετία νιώθει περισσότερο οικεία από την Ελλάδα, η ίδια δεν κατάφερε ποτέ να μάθει γερμανικά. Αυτό βέβαια καθόλου δεν την εμπόδισε να συνεννοηθεί και να συμφωνήσει την πώληση του εμβληματικού ακινήτου των Αθηνών με τον Τόμας Φλορ. Τι να φτουρήσουν, άλλωστε, οι λέξεις μπρος στα 18 εκατ. ευρώ της αγοραπωλησίας;

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ελεύθεροι επαγγελματίες – αγρότες: Οι ασφαλιστικές τους εισφορές αυξάνονται από το 2025

    Αυξάνονται από την 1η Ιανουαρίου 2025 οι ασφαλιστικές εισφορές...

    «Αποκεφάλισαν» άγαλμα της Παναγίας! Η Ευρώπη στο «έλεος» θρησκευτικών βανδάλων

    Ημέρες Χριστουγέννων και τα αντιχριστιανικά περιστατικά είναι πάντα έντονα. Η...

    «Φόροι λίπους»: ναι ή όχι – και γιατί;

    «Φόρος στη ζάχαρη», «φόρος λίπους», «φόροι αμαρτίας»… Οποια ονομασία...
    Best Shop