Το πρώτο «οικολογικό» τροχόσπιτο ολοκλήρωσε ένα ευρωπαϊκό road trip 3.000 χιλιόμετρα

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Μια ομάδα φοιτητών από την Ολλανδία ολοκλήρωσαν πριν περίπου ένα μήνα ένα επικό road trip (δηλαδή ένα μεγάλο οδικό ταξίδι) 3.000 χιλιομέτρων στη δυτική Ευρώπη με το ηλιακό τροχόσπιτο που σχεδίασε και κατασκεύασε η ίδια με τα χεράκια της –και με την συνδρομή όλων των νέων τεχνολογιών, σε συνδυασμό με την δύναμη της Φύσης.

    Με την πανδημία να κάνει πλέον ιδιαίτερα δημοφιλή τα «ατομικά» ταξίδια με τροχόσπιτο, σε αντίθεση με τα πακτωμένα αεροπλάνα και πλοία, οι φοιτητές του Πολυτεχνείου του Αϊντχόβεν έφτιαξαν ένα αυτοκινητούμενο όχημα ιδανικό για ταξίδια που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον, όπως αναφέρει χαρατηριστικά το εκτενές δημοσίευμα από την Guardian.

    Κατασκεύασαν λοιπόν ένα τροχόσπιτο που κινείται με ηλιακή ενέργεια και που μπορεί να διανύσει με μία φόρτιση έως και 730 χιλιόμετρα.

    GYMALL

    Το Stella Vita δεν έχει κανένα θερμικό κινητήρα, είτε πετρελαίου είτε βενζίνης. Αμτιθέτως, είναι εξοπλισμένο με πολλαπλές ηλιακές κυψέλες στην οροφή του που μετατρέπουν εύκολα και ανέξοδα την ηλιακή ενέργεια σε καύσιμο. Μάλιστα, η ενέργεια που παράγει το Stella Vita είναι αρκετή για να λειτουργούν τα πάντα στο εσωτερικό του: από την τηλεόραση και τον φορτιστή του κινητού τηλεφώνου, έως την καφετιέρα.

    Το πρωτοποριακό τροχόσπιτο μπορεί επίσης να φορτιστεί και μέσω ηλεκτρικών θυρών.

    «Δεν το ονομάζουμε τροχόσπιτο, το ονομάζουμε «αυτό-συντηρούμενο σπίτι πάνω σε ρόδες». Είναι ενεργειακά αυτόνομο, είναι κάτι εντελώς καινούριο. Είναι μια νέα ιδέα για ένα βιώσιμο μέλλον» αναφέρει η Λότε βαν Ντάσλερ από την ομάδα του πολυτεχνείου που κατασκεύασε το όχημα, προσθέτοντας εμφατικά ότι η ηλιακή ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, γεγονός που επιτρέπει στο όχημα να κινείται και να λειτουργεί ακόμα και στη διάρκεια της νύχτας.

    Το Stella Vita, που σχεδιασμένο για δύο επιβάτες και διαθέτει κουζίνα, καθιστικό, κρεβάτι και τουαλέτα, φτάνει σε μέγιστη ταχύτητά της τάξεως των 120 χλμ. την ώρα με ταυτόχρονη χρήση όλων των εσωτερικών ανέσεων, όπως τηλεόρασης και λάπτοπ.

    Κάθε πτυχή του σχεδιασμού του αποβλέπει στη μεγιστοποίηση χρήσης του χώρου, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο άνετο, αλλά ταυτόχρονα και άκρως χρηστικό για τους επιβάτες του. Όπως και τα κοινά τροχόσπιτα που διατίθενται σήμερα, το Stella Vita διαθέτει πολλά παράθυρα για άπλετο φως.

    «Η τεχνολογία είναι εδώ, εμείς απλώς πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Αν 22 φοιτητές μπορούν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα όχημα όπως αυτό σε ένα χρόνο, τότε είμαι σίγουρος πως μπορούν μια χαρά να το κάνουν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες» λέει ο 20χρονος Τιν τερ Χορστ, ένας από τους φοιτητές του πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν που συμμετείχε στο εγχείρημα.

    Το Μεγάλο Ταξίδι

    Κάπως έτσι, το Stella Vita μόλις ολοκλήρωσε το παρθενικό, δοκιμαστικό του ταξίδι από το Αϊντχόβεν έως τη νότια Ισπανία. Το ταξίδι τους ξεκίνησε στις 19 Σεπτεμβρίου από το Αϊντχόφεν και τελείωσε αισίως στην Ταρίφα, στη νοτιοδυτική Ισπανία. Σύμφωνα με τους φοιτητές, το Stella Vita είχε φοβερή απήχηση στους ισπανικούς δρόμους, προσελκύοντας τα βλέμματα και την προσοχή άλλων οδηγών.

    «Ακόμα και σε μέρα με συννεφιά, το όχημα μπόρεσε να παράγει 60-70% ενέργεια. Κι ακόμη κι όταν δεν υπάρχει καθόλου ήλιος, εξακολουθείς να έχεις ένα αυτόνομο, κανονικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορείς να φορτίζεις σε σταθμούς φόρτισης» εξηγεί ο δρ. Κάρλο φαν ντερ Βάιερ, συντονιστής της ομάδας αμέσως μετά την άφιξή τους στην Ταρίφα.

    Αυτό δεν είναι το πρώτο ηλιακό όχημα που κατασκευάζεται από το ίδιο πολυτεχνείο, το οποίο συμμετείχε για πρώτη φορά στο Bridgestone World Solar Challenge, έναν διετή διαγωνισμό αυστραλιανού ηλιακού οχήματος, το 2013.

    Ο Φαν ντερ Βάιερ πάντως πιστεύει ότι στο κοντινό μας μέλλον μπορεί να υπάρχει μεγάλη εμπορική ζήτηση για ένα τέτοιο τροχόσπιτο. «Οι λάτρεις των κατασκηνώσεων με οικολογικό προσανατολισμό ενδέχεται να δελεαστούν από ένα ηλεκτρικό τροχόσπιτο που δεν εξαρτάται από τα σημεία φόρτισης, τα οποία παραμένουν σπάνια σε πολλά μέρη», είπε.

    Μετά το ταξίδι τους, οι φοιτητές επέστρεψαν στο πανεπιστήμιο και τις επιστήμες τους. «Θα τους πάρει κάποιο διάστημα να συνηθίσουν. Αλλά περάσαμε υπέροχα και μάθαμε πολλά», παραδέχεται αστειευόμενος ο επικεφαλής της ομάδας, Κιέλ Ρέβενμπεργκ,καταλήγοντας με νόημα και χιούμορ ότι:

    «Τι μέλλει γενέσθαι με το Stella Vita; Το μεγάλο μας όνειρο είναι να υπάρξει μια εταιρεία που να πάει την ιδέα μας στο επόμενο επίπεδο. Περιμένω από στιγμή σε στιγμή τηλεφώνημα από τον Έλον Μασκ».

    Μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια για να γίνει αυτό το όχημα καταναλωτικό προϊόν αν και η ομάδα κατασκευής του πιστεύει ότι θα μπορέσει να το παρουσιάσει στην αγορά σε πέντε χρόνια από τώρα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Το ξύλινο γεφυράκι στην Αγυιά είναι κάτι παραπάνω από επικίνδυνο

    Κάτι παραπάνω από επικίνδυνο είναι το ξύλινο γεφύρι της...

    Δίδυμος σεισμός στην Δυτική Ελλάδα – Ισχυρή δόνηση με μεγάλη διάρκεια! Αισθητός σε 6 νομούς

    Σεισμική δόνηση έγινε αισθητή στην Πάτρα. Η πρώτη εκτίμηση...

    Καιρός: Στους 25 βαθμούς σήμερα ο υδράργυρος, αφρικανική σκόνη ξανά από Κυριακή

    Διατηρούνται οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες μέχρι και...

    Κατώτατος μισθός: Σήμερα η ανακοίνωση της νέας αύξησης – Θα φτάσει στα 830 ευρώ

    Αξιοσημείωτη αύξηση στον κατώτατο μισθό που θα κυμανθεί περίπου στα 50 ευρώ μικτά...