Η νέα πισωκίνητη ιταλίδα ντίβα, που ήδη έχει δημιουργήσει το δικό της φανατικό κοινό, είναι ουσιαστικά το δεύτερο επαναφορτιζόμενο (plug-in) υβριδικό μοντέλο, μετά την SF90 Stradale και το πρώτο που χρησιμοποιεί μετά από δεκαετίες έναν εξακύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα.
Το εν λόγω μοτέρ έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου in-house, υπό τις οδηγίες του Flavio Manzoni, όπως και το πραγματικά εκπληκτικής ομορφιάς αμάξωμα, που αποτελεί μία μοντέρνα εκδοχή των θρυλικών GT μοντέλων της φίρμας του Μαρανέλο των 60’s και 70’s.
Οι υπεύθυνοι σχεδίασης και εξέλιξης του χωρητικότητας 3,0 λίτρων θερμικού συνόλου, προχώρησαν στην τοποθέτηση των κυλίνδρων σε διάταξη V και με περιεχόμενη γωνία 120o, δίνοντάς τους την ευκαιρία να τοποθετήσουν τους δύο υπερτροφοδότες ανάμεσα στις δύο πλευρές της παραπάνω διάταξης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ροή του συμπιεσμένου αέρα να μπαίνει στον θάλαμο καύσης πολύ πιο γρήγορα, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα του συστήματος εισαγωγής και εξαγωγής. Επιπλέον, αυτή η αποκαλούμενη ως αρχιτεκτονική «hot-vee» βελτιώνει την κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ προσφέρει ένα πολύ πιο συμπαγές σε διαστάσεις μοτέρ.
Επίσης, χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα ψεκασμού των 5.000 psi με το V8 σύνολο της SF90, ενώ τα turbo περιλαμβάνουν μικρότερο συμπιεστή και ρότορες που μειώνουν την αδράνεια και υστέρηση στην περιστροφή που φτάνει τις 180.000 σ.α.λ. Η απόδοση του μοτέρ φτάνει τους 663 PS και τα 740 Nm ροπής, αποτυπώνοντας απόδοση 221 PS/lt, την υψηλότερη από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής.
Πέραν του παραπάνω συνόλου, η νέα 296 GTB διαθέτει μία ηλεκτρική μονάδα MGU-K, η οποία έχει μεταφερθεί από τον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1, που βρίσκεται τοποθετημένη ανάμεσα στο κιβώτιο και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και προσφέρει επιπλέον ισχύ 167 PS και 314 Nm ροπής. Συνδυαστικά η δύναμη που μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω του 8 σχέσεων αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη αγγίζει τους 830 PS. Η 296 GTB μπορεί να κινηθεί και ηλεκτρικά, με την μπαταρία των 7,5 kWh να προσφέρει αυτονομία έως και 25 χλμ. και σε ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα.
Ανάλογες της κατασκευής είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα. Τέλος, οι πωλήσεις της νέας υβριδικής Ferrari 296 GTB αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 με την τιμή της να ανέρχεται στις 269.000 ευρώ.