Η αγορά ομολόγων -παγκοσμίως- έχει γίνει πανάκριβη. Τα επιτόκια των κρατικών τίτλων παραμένουν κοντά στα πολυετή υψηλά τους, αφού όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, τροφοδοτούν τον πληθωρισμό. Μεγάλες αγορές ομολόγων (ΗΠΑ, Βρετανία, Γερμανία, Ιαπωνία) που για δεκαετίες κινούνταν προς χαμηλότερα επίπεδα, τώρα έχουν στρίψει βίαια προς τα πάνω. Η απόδοση του βρετανικού 30ετούς gilt έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από τις 6 Μαρτίου 1998, ενώ στη Γερμανία η απόδοση του 10ετούς αγγίζει τα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάιο του 2011. Η Ιαπωνία καταγράφει ιστορικό ρεκόρ στο 30ετές JGB στο 4,2% που είναι η υψηλότερη τιμή από την πρώτη έκδοσή του το 1999. Οι κυβερνήσεις, από το Τόκιο ως την Ουάσιγκτον και από το Λονδίνο μέχρι το Βερολίνο, αυξάνουν μαζικά την έκδοση χρέους, πλημμυρίζοντας την αγορά με νέους τίτλους. Τα προγράμματα ποσοτικής χαλάρωσης των κεντρικών τραπεζών ανήκουν πλέον στο παρελθόν. Τα μακροπρόθεσμα ομόλογα είναι περισσότερο εκτεθειμένα στην επιτάχυνση του πληθωρισμού. Η απόδοση του αμερικανικού 30ετούς Treasury έφτασε σήμερα στο 5,181%, το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2007. H τελευταία φορά που το μακροπρόθεσμο ομόλογο διαπραγματευόταν σε αυτά τα επίπεδα, η Lehman Brothers ήταν ακόμα σε λειτουργία, το iPhone μόλις είχε κυκλοφορήσει, και κανείς δεν φανταζόταν τι επρόκειτο να ακολουθήσει. Οι επενδυτές στις αγορές ομολόγων, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, προεξοφλούσαν όχι μία αλλά δύο μειώσεις επιτοκίων φέτος. Σήμερα, τιμολογούν πλέον την πιθανότητα 50% για αύξηση επιτοκίων από τη FED ως τον Δεκέμβριο. Ο πλανήτης πνίγεται στο χρέος, οι κεντρικοί τραπεζίτες πάντα ανησυχούν, αλλά το σίγουρο είναι ότι η εποχή που οι κυβερνήσεις αντλούσαν φθηνά κεφάλαια από τις αγορές έχει ήδη τελειώσει.