Η πολύ τολμηρή και προκλητική ταινία για την εποχή της, του Πιέρ Πάολο Παζολίνι «Το Θεώρημα – Teorema» βγαίνει σε επανέκδοση στις Ελληνικές αίθουσες, κυρίως στα θερινά, από τις 29/6 σε πλήρη αποκατεστημένη κόπια.
Η ταινία είναι παραγωγής το 1968 και επανακυκλοφορεί από την εταιρεία New Star.
Ένας επισκέπτης στο σπίτι ενός βιομηχάνου γίνεται αντικείμενο του πόθου για όλα τα μέλη της οικογένειας.
Σκηνοθεσία: Πιέρ Πάολο Παζολίνι
Παίζουν η Σιλβάνα Μαγκάνο, ο Τέρενς Σταμπ, η Λάουρα Μπέτι και ο Μάσιμο Τζιρότι.
Διάρκεια: 105 λεπτά.
O μοναδικά διαστροφικός Τζον Γουότερς είπε κάποτε: «Ευχαριστώ τον Θεό που μεγάλωσα ως Καθολικός, οπότε το σεξ θα είναι πάντα βρώμικο». Ως διεστραμμένος Καθολικός, ξέρω για τι μιλάει.
Η απαγόρευση ενθουσιάζει.
Απαγόρευσε κάτι αναπόφευκτο – «ακάθαρτες σκέψεις», μη-αναπαραγωγικό σεξ, γυναικεία επιθυμία – και όχι μόνο θα το κάνεις πιο ελκυστικό, αλλά θα δημιουργήσεις έναν κύκλο μετάνοιας για την αμαρτία που τους κρατά να επιστρέφουν για περισσότερα από 2000 χρόνια.
Το να δεις την αλληγορική ταινία του Pier Paolo Pasolini το Teorema (Θεώρημα) το 1968 ως προπτυχιακός ήταν μια αποκάλυψη. Ο ετερόδοξος μαρξιστής διανοούμενος-ποιητής-μυθιστοριογράφος-κριτικός, που είναι περισσότερο γνωστός εκτός Ιταλίας ως σκηνοθέτης, δεν έκανε απλώς μια αντισυμβατική ταινία, έκανε μια ταινία που παραμένει αμφιλεγόμενη πέντε δεκαετίες αργότερα.
Όλοι είναι υπαρξιακά μεταμορφωμένοι, αφυπνισμένοι από τον αστικό τους λήθαργο. Ο επισκέπτης φεύγει και πασχίζουν να καλύψουν το κενό του, μη μπορώντας να επιστρέψουν στην αυθεντική ζωή τους. Η μητέρα παίρνει νεαρούς άνδρες στο αυτοκίνητό της. Ο γιος φτιάχνει πίνακες ζωγραφικής (μια δεκαετία πριν από τον Γουόρχολ). Η κόρη γίνεται κατατονική. Η υπηρέτρια αιωρείται. Θειούχα μοντάζ στην έρημο, ζοφερά τοπία χωρίς φύλλα και ένα ανησυχητικό soundtrack από τον Ennio Morricone και τον Mozart δημιουργούν έναν ανησυχητικό τόνο.