Συνετρίβη στην προσγείωση, αναποδογύρισε και έγινε έκρηξη, ωστόσο και οι 80 επιβάτες βγήκαν ζωντανοί από το αεροσκάφος της Delta Air Lines στο Τορόντο.
Οι ειδικοί λένε ότι υπήρχε λόγος που όλοι οι επιβάτες κατάφεραν να σωθούν.
Στην πραγματικότητα οι λόγοι είναι δύο: ο σχεδιασμός του αεροσκάφους και οι αντιδράσεις του πληρώματος καμπίνας και των ομάδων διάσωσης.
Επέζησαν όλοι από τη συντριβή του αεροσκάφους της Delta
«Αρκετά πράγματα πήγαν καλά εδώ», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Graham Braithwaite, διευθυντής αεροδιαστημικής και αεροπορίας στο βρετανικό Πανεπιστήμιο Cranfield, σύμφωνα με την washington post.
«Το γεγονός ότι δεν υπήρξαν θάνατοι με ένα αεροσκάφος που έμεινε ανάποδα στον διάδρομο προσγείωσης λέει πολλά για το πώς λειτούργησαν οι συγκρατήσεις, πώς λειτούργησε ο σχεδιασμός του αεροσκάφους, πώς ανταποκρίθηκαν οι ομάδες διάσωσης και πώς έπαιξε το πλήρωμα καμπίνας το ρόλο του».
Σχεδιασμός αεροσκαφών και αντοχή σε σύγκρουση
Το βίντεο της συντριβής έδειξε καπνό να βγαίνει από τον χιονισμένο διάδρομο προσγείωσης και μια έκρηξη πορτοκαλί φλογών. Δεκαοκτώ επιβάτες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία, δήλωσε η Delta.
Αν και οι ερευνητές εξακολουθούν να εργάζονται για να προσδιορίσουν γιατί συνετρίβη το αεροπλάνο – και ένα μηχανικό πρόβλημα δεν μπορεί ακόμη να αποκλειστεί – οι μηχανικοί σχεδιάζουν τα αεροσκάφη για να είναι όσο το δυνατόν πιο «επιβιώσιμα» σε περίπτωση ατυχήματος, δήλωσε ο Braithwaite.
«Για ένα σενάριο όπως αυτό, πρόκειται για την ελαχιστοποίηση του τραυματισμού των επιβατών», ένα υποσύνολο του σχεδιασμού αεροσκαφών που ονομάζεται “αντοχή σε σύγκρουση”», είπε.
«Η αντοχή σε σύγκρουση είναι αυτό που θα εξασφάλιζε ότι τα καθίσματα δεν θα αποκολλούνταν από τα δάπεδα και ότι οι ζώνες ασφαλείας θα κρατούσαν τους επιβάτες ασφαλείς», δήλωσε ο Braithwaite.
«Αλλά είναι επίσης πράγματα όπως η διασφάλιση ότι αν ένας επιβάτης χτυπήσει το κάθισμα μπροστά του, αυτή η επιφάνεια έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι λιγότερο πιθανό να υποστεί κάποιος σοβαρό τραυματισμό».
«Απόδειξη της μηχανικής και της τεχνολογίας»
Ο Michael J. McCormick, αναπληρωτής καθηγητής διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας στο Embry-Riddle Aeronautical University, απέδωσε επίσης στον σχεδιασμό του αεροσκάφους την ευθύνη για την έλλειψη θανάτων.
«Το γεγονός ότι 80 άνθρωποι επέζησαν από ένα τέτοιο συμβάν αποτελεί απόδειξη της μηχανικής και της τεχνολογίας, του ρυθμιστικού υπόβαθρου που απαιτείται για τη δημιουργία ενός συστήματος όπου κάποιος μπορεί να επιβιώσει από κάτι που πριν από λίγο καιρό θα ήταν θανατηφόρο», δήλωσε στο Reuters.
Γρήγορη εκκένωση και αποτελεσματικό πλήρωμα καμπίνας
Ο σχεδιασμός των αεροσκαφών λαμβάνει επίσης υπόψη την ανάγκη οι επιβάτες να εκκενώνονται γρήγορα και χωρίς βοήθεια, δήλωσε ο Braithwaite, σημειώνοντας ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβάλλει ότι κάθε αεροπλάνο που μεταφέρει περισσότερους από 44 επιβάτες πρέπει να μπορεί να εκκενωθεί μέσα σε 90 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο ρόλος του πληρώματος καμπίνας ήταν ιδιαίτερα σημαντικός, δεδομένου ότι το αεροπλάνο αναποδογύρισε.
«Τα κριτήρια σχεδιασμού είναι ότι θα πρέπει να μπορείς να τους βγάλεις όλους από το αεροπλάνο σε 90 δευτερόλεπτα ή λιγότερο … αλλά όχι σε ένα αεροσκάφος που αναποδογυρίζει. Εδώ υπήρχαν περισσότερες επιπλοκές», δήλωσε ο Braithwaite.
Βίντεο που μοιράστηκαν στο διαδίκτυο κατέγραψαν τα χαοτικά επακόλουθα της συντριβής, με μαξιλάρια καθισμάτων και συντρίμμια διασκορπισμένα στην αναποδογυρισμένη καμπίνα. Αεροσυνοδοί περπατούσαν κατά μήκος αυτού που κάποτε ήταν το ταβάνι, φωνάζοντας στους επιβάτες να «πετάξουν τα πάντα» και να βγουν από μια πόρτα εξόδου κινδύνου, καθώς τα πληρώματα έκτακτης ανάγκης βοηθούσαν τους επιβάτες να συρθούν έξω από τα συντρίμμια.
Ο Braithwaite χειροκρότησε τα μέλη του πληρώματος καμπίνας για τη γρήγορη εργασία τους να τους βγάλουν όλους από το αεροπλάνο.
