Ο Ακίο Τογιόντα, ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, από τον Απρίλιο του 2023 άφησε τη θέση του και ανέλαβε αυτή του Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει τον ενεργό ρόλο τον οποίο διαδραμάτιζε ως τότε.
Υπό την καθοδήγησή του, από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και έπειτα, τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας απέκτησαν πιο έντονο χαρακτήρα, πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά και πριν από λίγα χρόνια αποτέλεσαν και τη μεγάλη έκπληξη για τους φίλους της σπορ οδήγησης.
Το GR86, η GR Supra, το GR Yaris και η GR Corolla είναι η καλύτερη απόδειξη αυτού. Ο Ακίο Τογιόντα παραβρέθηκε πρόσφατα στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιου και απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το μέλλον της Toyota.
Όπως είπε, αυτό που τον απασχολεί είναι να μην επιστρέψει η εταιρεία στο παρελθόν της αναφορικά με την προσωπικότητα των δημιουργημάτων της. Συγκεκριμένα, ο Τογιόντα δήλωσε:
«Ο διαρκής φόβος μου είναι μήπως η Toyota επιστρέψει στο να γίνει ξανά μια συνηθισμένη εταιρεία. Όταν αυτός εξαπλωθεί σε πολλούς ανθρώπους, τότε θα είναι πολύ αργά. Αν και ήμουν Πρόεδρός της, χρειάστηκα 14 χρόνια για να αλλάξω την Toyota. Όμως, τα δεδομένα μπορούν να αντιστραφούν εν ριπή οφθαλμού».
Ο Τογιόντα αναφέρθηκε και στη Lexus και αποκάλυψε ένα περιστατικό το οποίο είναι ενδεικτικό της κουλτούρας των Ιαπώνων, συνεπώς και των ανθρώπων των δύο εταιρειών.
Χαρακτηριστικά, αναφέρθηκε σε ένα συμβάν που του έτυχε το 2011 όταν η Lexus παρουσίασε το GS στις ΗΠΑ. Όπως είπε, τον πλησίασε κάποιος και όταν ο Τογιόντα ρώτησε τη γνώμη του για το νέο μοντέλο εκείνος αποκρίθηκε κοφτά: «Η Lexus είναι βαρετή!».
Ο πρώην ισχυρός άντρας της Toyota δήλωσε ότι σοκαρίστηκε από αυτά τα λόγια και ότι από εκείνη τη στιγμή ισχυροποίησε τη θέλησή του να αλλάξει τα δεδομένα των μοντέλων και στις δύο εταιρείες.
Ο Τογιόντα είπε: «Όταν πήγα στο “γυάλινο δωμάτιο” της ομάδας των μηχανικών της εταιρείας για να τους πω τις εντυπώσεις μου για τα αυτοκίνητα, εκείνοι απέρριψαν κάθε συζήτηση λέγοντάς μου: “Δεν έχουμε τέτοια στοιχεία ούτε και παράπονα” (που να δικαιολογούν και να ενισχύουν τη γνώμη μου).
»Ακόμα και όταν άλλαξα τακτική προσέγγισής τους και τους ζήτησα να οδηγήσουν ένα (άλλο) αυτοκίνητο το οποίο πίστευα ότι ήταν καλύτερο και να το συγκρίνουν, μου απάντησαν: “Στα χαρτιά, είναι τα ίδια”. Πραγματικά, ήταν μια πολύ δύσκολη κατάσταση».
Τέλος, ο Ακίο Τογιόντα επιβεβαίωσε ότι η Lexus θα μετατραπεί σε μια εταιρεία η οποία από το 2035 και έπειτα θα κατασκευάζει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα.
Αυτό θα γίνει επειδή η εταιρεία θα διαθέτει τα μοντέλα της σε συγκεκριμένες αγορές ανά τον κόσμο στις οποίες η ηλεκτροκίνηση θα είναι διαδεδομένη.
Τέλος, θυμίζουμε ότι ο Τογιόντα κατέχει τον επίζηλο τίτλο του «Master Driver» ο οποίος αποδίδεται μόνο σε όσους έχουν την πολύχρονη κατάλληλη εκπαίδευση από αναγνωρισμένους δάσκαλους αγωνιστικής οδήγησης και πρέπει να συμμετέχουν σε αγώνες για να τον διατηρούν.