Από δείπνα δεκάδων -ή και εκατοντάδων- χιλιάδων ευρώ, με ιδιωτικούς σεφ και εκλεκτά εδέσματα, μέχρι ιδιωτικές ξεναγήσεις σε χώρους δημοφιλείς για το ευρύ κοινό, και απαιτήσεις ολικής αναδιαμόρφωσης του χώρου όπου μένουν, ανάλογα με τα γούστα τους, οι δισεκατομμυριούχοι, οι jet setters και οι υπερβολικά διάσημοι, περνούν τις διακοπές τους, με τρόπο που μόνο αυτοί γνωρίζουν…και μπορούν. Πλέον, αρχίζουν να το κάνουν και στη χώρα μας, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 30-40 χιλιάδες ευρώ την εβδομάδα, ή και περισσότερα.
Ο τουρισμός πολυτελείας, ή αλλιώς ο τουρισμός που αναφέρεται στους λίγους και εκλεκτούς, οι οποίοι αποζητούν μεταξύ άλλων, αποκλειστικές και μοναδικές εμπειρίες, σε συνάρτηση με εξατομικευμένες υπηρεσίες, είναι αναδυόμενος παγκοσμίως, με την αξία του να φτάνει κοντά στα 600 δισ. δολάρια παγκοσμίως, το 2022.
Αυτό είναι κάτι που αναμφίβολα, έχει αντιληφθεί η χώρα μας, η οποία προσπαθεί να προωθήσει το τουριστικό της προϊόν, με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσεγγίσει τους ultra rich της διεθνούς σκηνής, που ανεξαρτήτως αν τους αρέσει να δημιουργούν «θόρυβο» όπου πάνε, ή προτιμούν να κρατούν ένα πιο χαμηλό προφίλ, έχουν ένα κοινό: Είναι όλοι τους big spenders.
Φραγκάκης: Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον τουρισμό πολυτελείας
Μιλώντας στο moneyreview, o γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, είπε σχετικά, πως «αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας στο Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ είναι η ενίσχυση του λεγόμενου τουρισμού πολυτελείας. Γνωρίζουμε από τα διεθνή trends ότι, ήδη πριν από την πανδημία υπήρχε μία τάση αύξησης της ζήτησης για πολυτελείς διακοπές και στην Ελλάδα. Ειδικά στην μετά covid εποχή, παρουσιάζεται ακόμα πιο έντονη για συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες και εθνικότητες».
Και μπορεί τα…«κοινότυπα» χαρακτηριστικά της Ελλάδας, όπως το κλίμα και το απέραντο γαλάζιο, να είναι ελκυστικά για τους προύχοντες, ωστόσο, όταν έχει ταξιδέψει κανείς σε όλο τον κόσμο, αυτό δεν αρκεί.
Γι’ αυτό το λόγο «έχουμε εδώ και τρία χρόνια μετατοπίσει το μοντέλο προβολής από το κλασικό “ήλιος – θάλασσα” προς τον τουρισμό εμπειρίας που είναι και η σύγχρονη τάση. Είναι γεγονός ότι μπορούμε να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου εμπειρίες για επισκέπτες μεγαλύτερων εισοδηματικών δυνατοτήτων και στοχεύουμε σε αγορές που μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν την κατεύθυνση, όπως η αμερικανική και αυτές των αραβικών χωρών. Γι’ αυτό άλλωστε στον ΕΟΤ εδώ και δύο χρόνια έχουμε ειδική καμπάνια στο εξωτερικό, η οποία προβάλλει την Ελλάδα του luxury και του wellness ως ένα αναπόσπαστο μέρος του ελληνικού τουριστικού προϊόντος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου,» συμπληρώνει ο κ. Φραγκάκης.
Παράλληλα τονίζει ότι, «μπορούμε να συνδυάσουμε την πολυτέλεια με την αυθεντικότητα, έτσι ώστε τα επόμενα χρόνια να εστιάσουμε στην ποιότητα και όχι μόνο στην ποσότητα του τουριστικού μας προϊόντος», ενώ καταλήγει λέγοντας πως πιστεύει «ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον τουρισμό πολυτελείας τα επόμενα χρόνια».
Handy tours: 30.000-40.000 ευρώ για μία εβδομάδα κάτω από τον ελληνικό ήλιο
Από την δική της πλευρά, η Νεφέλη Οικονομίδη, Co-Owner & Founder του ταξιδιωτικού πρακτορείου, Handy Tours, το οποίο εξειδικεύεται στις υπηρεσίες πολυτελείας, υπογραμμίζει στο MR, πως «η πολυτέλεια αρχίζει με την πλήρη κατανόηση των αναγκών καθώς και των προτιμήσεων του εκάστοτε πελάτη με γνώμονα τη διαφορετικότητα και τις προσδοκίες του καθενός ξεχωριστά».
«Ακόμη, πολυτέλεια σημαίνει ορθή επιλογή προμηθευτών, παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και έμφαση στη λεπτομέρεια. Ενώ πολυτέλεια καθίσταται, και η ικανότητα του να δημιουργεί κανείς εικόνες και μοναδικά συναισθήματα που μένουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη των επισκεπτών. Εν ολίγοις για εμάς πολυτέλεια θα πει “προνοώ, φροντίζω, καθοδηγώ, προσαρμόζομαι”,» τονίζει η κ. Οικονομίδη.
Αναφορικά με τα ποσά που ξοδεύουν οι υπερ πλούσιοι, όταν έρχονται στη χώρα μας, η ίδια λέει πως «εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον προορισμό, το εύρος και το είδος των υπηρεσιών, τη διάρκεια καθώς και την περίοδο του προγραμματισμένου ταξιδιού. Παρ’ όλα αυτά, θα μπορούσαμε ενδεικτικά να δηλώσουμε πως ο μέσος όρος διαμορφώνεται μεταξύ 30.000 και 40.000 ευρώ ανά εβδομάδα. Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις πελατών των οποίων τα budget ξεπερνούν κατά πολύ αυτά τα ποσά».
Four Seasons: Πολυτέλεια σημαίνει ο κάθε πελάτης να αισθάνεται ξεχωριστός
Την έννοια της πολυτέλειας δίνει στο MR και η Έλια Κεντρωτά, για ένα από τα πιο premium ξενοδοχεία στη χώρα μας, η οποία είναι Director of Public Relations, Sales & Marketing στο Four Seasons Astir Palace Hotel Athens.
Αναλυτικότερα, η ίδια σημειώνει πως πολυτέλεια για το Four Seasons, «σημαίνει ο κάθε επισκέπτης μας, να αισθάνεται ξεχωριστός κάθε λεπτό της διαμονής του. Να αναγνωρίζεται ονομαστικά, να γνωρίζουμε τις συνήθειες του και να προλαμβάνουμε τις επιθυμίες του. Να ξέρουμε από το πως πίνει τον καφέ του, μέχρι το τι είδους στρώμα επιθυμεί και να φροντίζουμε στο μέγιστο τον ίδιο και τους αγαπημένους του».
Άλλωστε, στο εν λόγω ξενοδοχείο, το brand name του οποίου είναι συνυφασμένο με την απόλυτη πολυτέλεια, «έχουν μείνει ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας σκηνής τόσο σε επιχειρηματικό επίπεδο, όσο και από το διεθνές jet set στερέωμα», όπως υπογραμμίζει, ενώ προσθέτει πως αυτές οι επισκέψεις, δεν γνωστοποιήθηκαν ποτέ στο ευρύ κοινό, αφού το ξενοδοχείο, κατάφερε να κρατήσει την ιδιωτική ζωή των προσώπων ασφαλή.
Σε κάθε περίπτωση, ο αναδυόμενος πολυτελής τουρισμός στη χώρα μας και η ψήφος εμπιστοσύνης των υπέρ πλουσίων στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, αρχίζει να της δίνει ένα είδος αίγλης, που πολλές άλλες χώρες, θα ήθελαν να έχουν, θέτοντας την ακόμη μία φορά σε ρόλο πρωταγωνιστή της διεθνούς τουριστικής σκηνής.