Ενώ ξεκίνησε η διανομή πατάτας και κρεμμυδιών στις… φτωχές περιοχές της Τουρκίας και η χώρα είναι ένα βήμα πριν το Δ.Ν.Τ, ο Πρόεδρος Ερντογάν απολαμβάνει την άνεση και την ασφάλεια των πανάκριβων και πολυέξοδων λιμουζινών του. Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσιεύματα πρόσφατα προχώρησε στην αναβάθμισή τους, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ…
Πρόκειται για έξι επιβλητικές Mercedes Maybach S 600 Guard οι οποίες ταξιδεύουν ανα τον κόσμο, με συνοδευτικό cargo, του Προεδρικού αεροπλάνου!
Οι θωρακισμένες Mercedes Maybach S 600 Guard του Ερντογάν αποκτήθηκαν πρίν τρία χρόνια, ενώ πρόσφατα πέρασαν απο διαδικασία πλήρους αναβάθμισης…
Το κόστος της κάθε μίας ήταν πάνω από 800.000 ευρώ, δηλαδή περίπου 8.000.000 Τουρκικές λίρες η κάθε μία (συνολικά 48.000.000 λίρες) όταν ο μέσος μισθός στην Τουρκία είναι στις 32.000 λίρες – περίπου 325€ το μήνα…
Η συγκεκριμένη Mercedes S-Class είναι η έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο για να προσφέρει κορυφαία άνεση (Mercedes Maybach S 600). Όμως, το κύριο χαρακτηριστικό της είναι η απόλυτη προστασία που προσφέρει σε πυροβολισμούς, εκρήξεις, ακόμη και σε επίθεση με χημικά, αφού στο εσωτερικό υπάρχει ειδικό κύκλωμα αέρα που δεν επιτρέπει την είσοδο εξωτερικών αερίων.
Παράλληλα, το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ένα ειδικό κράμα τιτανίου που προσφέρει την απαραίτητη θωράκιση, ενώ οι πόρτες είναι ενισχυμένες με επιπλέον ατσάλι πάχους 13 εκατοστών. Τα ελαστικά είναι πλήρως ανθεκτικά σε εκρήξεις και σφαίρες, ενώ οι ειδικές ζάντες ακόμη και εάν τα ελαστικά κοπούν έχουν την ιδιότητα να συνεχίζουν να κινούν το αυτοκίνητο.
Ειδικής σχεδίασης είναι και τα φώτα, που φωτίζουν περισσότερο από ό,τι τα φώτα της «κανονικής» Mercedes Maybach S 600, ενώ παράλληλα δίπλα ακριβώς από τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα υπάρχουν ειδικοί εκτοξευτήρες δακρυγόνων, που επιτρέπουν την άμεση διαφυγή του αυτοκινήτου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Στο εσωτερικό της θωρακισμένης Mercedes Maybach του Ερντογάν οι Τούρκοι έχουν τοποθετήσει ένα τηλέφωνο το οποίο συνδέεται απευθείας με τον δορυφόρο Göktürk-1, ώστε ό,τι και να συμβεί να υπάρχει άμεση επικοινωνία με τον Πρόεδρο.
Επίσης, παρότι το πίσω τζάμι είναι το μοναδικό που δεν είναι θωρακισμένο, έχει τοποθετηθεί πίσω ακριβώς από τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων ένα ειδικό ατσάλινο πλαίσιο, το οποίο προσφέρει την απαραίτητη προστασία.
Σε ό,τι αφορά τέλος στον κινητήρα, αυτός είναι ο θηριώδης 6λιτρος V12 twin turbo της Mercedes με 523 άλογα ισχύος. Το μοτέρ αυτό κινεί μάλλον με χαρακτηριστική άνεση το πολύ βαρύ αμάξωμα της S 600 Guard, το οποίο ζυγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ 4,1 τόνους!