flamis.gr
Ενημερωτικό Portal, Πάτρα, Αχαΐα

Τουρκία: Τα ελικόπτερα με την ουκρανική «καρδιά» και το εγχώριο μαχητικό των 100 εκατομμυρίων

Εγκλωβισμένη στην πολιτική προσέγγισης με την Ρωσία από τη μία και τον μεγαλοϊδεατισμό της αυτονομίας και αμυντικής υπεροχής μέσω της εγχώριας παραγωγής στρατιωτικού υλικού από την άλλη, η διάρρηξη των σχέσεων της Τουρκίας με τη Δύση κινείται σε σταθερή τροχιά με αυξανόμενη ταχύτητα.

Ο προσεταιρισμός με την Ρωσία είναι μόνο η αρχή όσων επακολουθούν μέσω συνεργασιών με Ιράν, Πακιστάν και Κίνας, όπως παρουσιάσαμε σε πρόσφατο άρθρο στο enikos.gr.

Η Τουρκία επιθυμεί για τον εαυτό της τον ρόλο της περιφερειακής υπερδύναμης και προσπαθεί μέσα από αμυντικά προγράμματα αμφιβόλου ποιότητας να επιτύχει εξαγωγές που θα τονώσουν το βιομηχανικό «εγώ» της και θα ενισχύσουν τις περαιτέρω επενδύσεις για έρευνα και ανάπτυξη.

 

Μετά το μπλόκο από τις ΗΠΑ στην εξαγωγή στο Πακιστάν των τουρκικής κατασκευής ελικοπτέρων ΑΤΑΚ T-129 λόγω του ότι οι κινητήρες τους ήταν αμερικανικής προέλευσης, αλλά και η ενεργοποίηση των κυρώσεων από τις ΗΠΑ βάσει του νόμου CAATSA λόγω προμήθειας των S-400, η Τουρκία ενεργοποίησε τους διαύλους προμήθειας όσων συστημάτων χρειάζεται από τρίτες χώρες.

Η πώληση των τουρκικών Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) Bayraktar TB2 στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις, μετά την παρουσία τους στο πεδίο των μαχών στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, έφερε και εκτενέστερη συνεργασία με την τουρκική αμυντική βιομηχανία.

Ο επικεφαλής της Τουρκικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΤΑΙ), Τεμέλ Κοτίλ, ανακοίνωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο HABER TURK ότι έχει κλείσει συνεργασία με την Ουκρανία για την προμήθεια κινητήρων, που θα εφοδιάσουν το Τ929 ελικόπτερο, που θα της δώσει την δυνατότητα εκτέλεσης του συμβολαίου ύψους 2.4 δισ. προς το Πακιστάν.

 

 

 

 

Σε ένα κακόγουστο σκηνικό με μοντέλα ελικοπτέρων και αεροπλάνων που στήθηκε στο Studio του τουρκικού τηλεοπτικού δικτύου, ο Κοτίλ ανέφερε ότι το 2ης γενιάς ελικόπτερο (είναι ιταλικό σχέδιο της δεκαετίας του ‘80, που η Τουρκία εξαγόρασε τα δικαιώματα) θα είναι 11 τόνων – βαρύτερο δηλαδή από το Τ129 που διαδέχεται και θα εφοδιάζεται κινητήρα απόδοσης 2.500 ίππων ουκρανικής κατασκευής. Αν και δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες, είπε ότι θα κάνει την πρώτη του πτήση το 2023.

 

 

 

 

Όμως, αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα παραγωγής του εγχώριου μαχητικού με τον κωδικό TF-X για το οποίο όμως έχουμε ξαναγράψει στο enikos.gr κινδυνεύει να τιναχθεί στον αέρα εξαιτίας έλλειψης κινητήρα. Ο ίδιος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το 2025 θα μπορέσει να πραγματοποιήσει την πρώτη του δοκιμαστική πτήση και ότι το 2029 θα αρχίσει να εισέρχεται σε υπηρεσία στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία. Όπως είπε, το κόστος του θα φθάσει τα 100 εκατ. δολλάρια ανά μονάδα, καθιστώντας το ακριβότερο και από το F-35, που κοστίζει περίπου στα 80 εκατ.

Ο στόχος είναι η ΤΑΙ να παράγει 2 μαχητικά TF-X τον μήνα ελπίζοντας σε μία πρώτη παραγγελία 24 μαχητικών ενώ από τους 4.000 εργαζόμενους που απασχολεί η εταιρεία, οι 1.000 από αυτούς εργάζονται πάνω σε αυτό το πρόγραμμα.