Διευρύνεται και δίνεται προτεραιότητα στις έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη, την ώρα που στο επίκεντρο βρίσκεται η πολύωρη κατάθεση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας.
Όπως γράφει η «Κ», οι έρευνες θα διενεργηθούν από ανώτερους δικαστικούς εφέτες, ενώ η Δικαιοσύνη με εντολή του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου άνοιξε δεύτερη έρευνα για την καθυστέρηση υλοποίησης των έργων για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παράλληλα, η Οικονομική Εισαγγελία ξεκινά μεγάλη έρευνα για τα έργα που δεν υλοποιήθηκαν στον ΟΣΕ , ενώ σημαντικές καθυστερήσεις στα έργα εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ είχε διαπιστώσει στην τελευταία του έκθεση το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η κατάθεση του σταθμάρχη
Στη χθεσινή κατάθεσή του, ο σταθμάρχης Λάρισας δήλωσε κενό μνήμης σε σχέση με το τι συνέβη με το κλειδί 118 που έπρεπε να φέρει σε σωστή τροχιά την επιβατική αμαξοστοιχία. Είπε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί τι έγινε, αν το επανέφερε δηλαδή στη θέση του ή όχι.
Ο 59χρονος ισχυρίστηκε πως είχαν σημειωθεί επτά διαφορετικές προβληματικές καταστάσεις – βλάβες στο σιδηροδρομικό δίκτυο πριν τη φονική σύγκρουση. Ο φόρτος αυτός φέρεται να του δημιούργησε μεγάλο άγχος.
Έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες βάρδια
Παράλληλα, ανέφερε πως για τουλάχιστον μισή ώρα ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ θα έπρεπε να είναι μαζί του και δεύτερος σταθμάρχης. Πράγματι, όπως φαίνεται από το φύλλο παρουσίας βαρδιών που αποκάλυψε η «Κ», μέχρι τις 11 το βράδυ προβλεπόταν η παρουσία δύο σταθμαρχών.
Με βάση, λοιπόν, τα στοιχεία που προκύπτουν από το φύλλο με τις βάρδιες, στο κάδρο των ερευνών φέρεται να μπαίνει και έτερος σταθμάρχης, η βάρδια του οποίου ξεκινούσε στις 2 το μεσημέρι και τελείωνε στις 11 το βράδυ. Για μία ώρα, από τις 10 μέχρι τις 11, θα έπρεπε να βρίσκεται στο πόστο του, μαζί με τον 59χρονο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε περίπου μισή ώρα πριν από την λήξη της βάρδιας του, αφήνοντας μόνο του τον κατηγορούμενο.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στις βάρδιες που είχαν βγει για τον Μάρτιο, ο 59χρονος ήταν εφεδρικός σταθμάρχης ή βοηθός σταθμάρχη στο σταθμό του Παλαιοφαρσάλου. Δημιουργείται, λοιπόν, το ερώτημα πώς γίνεται να αφέθηκε μόνος του, να είναι ο βασικός δηλαδή σταθμάρχης την 28η Φεβρουαρίου.
Το χαρτί με τις βάρδιες παρέδωσε στην ανακρίτρια και ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλων, ο οποίος θεωρείται μάρτυρας «κλειδί» και κατέθεσε για πάνω από 2 ώρες μετά την προφυλάκιση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας. Ο έμπειρος αυτός άνθρωπος πήγε στη Λάρισα, αφού είχε λήξει η βάρδιά του και είχε ήδη σημειωθεί το δυστύχημα, και έμεινε με τον 59χρονο μέχρι και την προσαγωγή του από τους Αστυνομικούς.
Τέλος, σημειώνεται πως εξετάζεται τόσο το καταγραφικό του ενός τρένου που εντοπίστηκε, όπως και το καταγραφικό σηματοδότησης που κατασχέθηκε στο σταθμό της Λάρισας και στο οποίο έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις στον σιδηροδρομικό σταθμό όσο και οι επικοινωνίες των σταθμαρχών.
Σήμερα το πόρισμα της ΕΔΕ για την αναρρωτική στον επιθεωρητή
Την ίδια ώρα, υπό διερεύνηση είναι η αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας, ο προϊστάμενος που είναι και υπεύθυνος για την κατάρτιση των βαρδιών, καθώς ο 59χρονος κλήθηκε να φέρει εις πέρας ολομόναχος τη νυχτερινή βάρδια με εμπειρία λίγων ημερών.
Σήμερα, αναμένεται το πόρισμα της ΕΔΕ που ζητήθηκε με τον χαρακτηρισμό του κατεπείγοντος από τον υπουργό Υγείας, Θάνο Πλεύρη, για το πώς και γιατί του χορηγήθηκε η αναρρωτική άδεια από τη Νευρολογική Κλινική Λάρισας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο επιθεωρητής εμφανίστηκε στα εξωτερικά ιατρεία της Νευροχειρουργικής του Νοσοκομείου Βόλου με πόνο στη μέση, αναζητώντας τον διευθυντή της κλινικής, ο οποίος όμως δεν είχε ιατρείο και τον παρέπεμψε σε άλλον γιατρό που τελικά του υπέγραψε την αναρρωτική. Χθες, κατέθεσε ο γιατρός της Νευροχειρουργικής που υπέγραψε την άδεια και για σήμερα έχει κληθεί ο διευθυντής της κλινικής.
Ο επιθεωρητής βρίσκεται ήδη σε αργία, ενώ υποστηρίζει πως η απόφαση αυτή στερείται νομικής βάσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιος ο οποίος βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια δεν μπορεί να τεθεί σε αργία.
Ο ίδιος φέρεται κατά την κατάθεση του ενώπιον των ανακριτικών αρχών την Παρασκευή να υποστήριξε, μεταξύ άλλων, πως βάσει του φύλλου θα έπρεπε αυτή τη μία ώρα, πριν την φονική σύγκρουση των δύο τρένων, να εργάζονται τρεις σταθμάρχες.