Αρχισαν τα όργανα στην εκκλησία της Πάτρας, αυτή τη φορά για τον προσωπικό αριθμό! Και ενώ η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάσισε ότι δεν συντρέχει κανένας λόγο ανησυχίας, Πατρινός ιερέας και συγκεκριμένα ο π. Γαβριήλ ο οποίος λειτουργεί στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου Θεολόγου βγαίνει από άμβωνος στο ποίμνιό του και δηλώνει πώς… διαφωνεί με την απόφαση της Συνόδου και… «ξορκίζει» τον προσωπικό αριθμό! Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται πώς υπάρχουν φωνές στην Εκκλησία που προσπαθούν να προκαλέσουν τρόμο στους πιστούς και μάλιστα για ένα ζήτημα το οποίο έχει προ πολλού συζητηθεί. Oλοι γνωρίζουμε ότι ούτως ή άλλως υπάρχει ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ κλπ και ο νέος αριθμός απλώς… τους αντικαθιστά. Ωστόσο κάποιοι ιερείς που έχουν παραπληροφόρηση ή εμμονές σε τέτοιου είδους ζητήματα (τα ίδια έκαναν και με τις ταυτότητες) παρασύρονται, όμως δυστυχώς… παρασύρουν με την σειρά τους και τους πιστούς. Είναι χαρακτηριστικό πώς μετά τα όσα είπε ο π. Γαβριήλ που λειτουργεί στο εκκλησάκι ακριβώς δίπλα από το Επισκοπείο (σπίτι του Μητροπολίτη Πατρών Χρυσοστόμου) οι γνωστοί ταλιμπάν της Πάτρας (που δεν φημίζονται και για την Παιδεία τους) έγραψαν: «Γνωστός παραδοσιακός και ευσεβέστατος ιερέας της Μητροπόλεως Πατρών, ο π. Γαβριήλ που λειτουργεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, πολυαγαπητότατος στο πολυπληθέστατο ποίμνιό του που εξομολογείται στο Πετραχήλι του, ομολόγησε την αλήθεια και σκόρπισε χαρά στις καρδιές των απανταχού Ορθοδόξων»!
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενημερώθηκε από τη Νομική Υπηρεσία της και συζήτησε για το Προεδρικό Διάταγμα 40/2025 (ΦΕΚ Α΄ 67/2025) που θεσπίζει τον «προσωπικό αριθμό» με στόχο τη σταδιακή αντικατάσταση του Αριθμού Δελτίου Ταυτότητας, του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ και τη διασύνδεση των μητρώων του Δημοσίου Τομέα. Κατόπιν τούτου ενημερώνει ότι:
α) κατά τις συναλλαγές των ανθρώπων με τον Δημόσιο Τομέα δεν θα γίνεται ταυτοποίηση αποκλειστικά βάσει του «προσωπικού αριθμού», αλλά θα εξακολουθήσουν να ζητούνται και τα προσωπικά στοιχεία ληξιαρχικής φύσεως (όνομα, επώνυμο, στοιχεία γεννήσεως κ.λπ.),
β) ο προσωπικός αριθμός υποκαθιστά υφισταμένους αριθμούς (ΑΔΤ, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) που ήδη κατέχουν τα φυσικά πρόσωπα. Επομένως ως προς τον «προσωπικό αριθμό» δεν μπορεί να εγερθεί ούτε επιφύλαξη θεολογικής φύσεως ούτε ισχυρισμός περί αντισυνταγματικού περιορισμού των ατομικών ελευθεριών (π.χ. προσωπικών δεδομένων) λόγω της αντικαταστάσεως τριών υφισταμένων αριθμών μητρώου από ένα ενιαίο αριθμό.