Βιολογικά προϊόντα: Η ακρίβεια ανέκοψε την αύξηση της κατανάλωσης

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Μπορεί οι Ελληνες να αύξησαν την τελευταία εικοσαετία την κατανάλωση βιολογικών προϊόντων, πληρώνοντας σχεδόν 66 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, από 10 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς το 2004, όμως παραμένουν στις τελευταίες θέσεις στην κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ευρώπη.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    6 ευρώ

    Σύμφωνα με στοιχεία της τελευταίας Ειδικής Εκθεσης της ΕΕ για τη βιολογική γεωργία στην Ευρώπη, τον Σεπτέμβριο του 2024, οι Ελληνες παρουσιάζουν κατά κεφαλήν κατανάλωση σε βιολογικά προϊόντα μόλις 6 ευρώ και βρίσκονται στην 3η θέση από το τέλος, την ίδια ώρα που οι Δανοί είναι στα 365 ευρώ, δηλαδή σε καθημερινή βάση διαθέτουν τουλάχιστον ένα ευρώ για βιολογικά.

    Βιολογικά προϊόντα: Η ακρίβεια ανέκοψε την αύξηση της κατανάλωσης

    Αν και η εποχή που τα βιολογικά προϊόντα ήταν είδη «πολυτελείας» και απευθύνονταν μόνο σε «ψαγμένους» ή σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα έχει τελειώσει και οι περισσότεροι γνωρίζουν τι σημαίνει βιολογικό και γιατί είναι ακριβότερα από τα προϊόντα της συμβατικής γεωργίας, η τιμή τους παραμένει ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή τους από τους καταναλωτές.

    2% των τροφίμων

    Το 2002 τα βιολογικά προϊόντα κάλυπταν μόλις το 2% του συνόλου των τροφίμων που κατανάλωναν οι Ελληνες. Το 2003 το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 4%, σήμερα όμως δεν ξεπερνούν το 6%-10% ανάλογα με το προϊόν. Η αύξηση δεν ήταν η προσδοκώμενη, καθώς η οικονομική κρίση συρρίκνωσε τα εισοδήματα των καταναλωτών, αλλάζοντας και τις καταναλωτικές τους επιλογές.

    5.000 κωδικοί.

    Αν και πλέον στα ράφια των καταστημάτων του οργανωμένου εμπορίου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν περισσότερους από 5.000 κωδικούς τέτοιων προϊόντων, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, κρέας, γαλακτοκομικά, αλλά και τυποποιημένα προϊόντα όπως ζυμαρικά, όσπρια, δημητριακά, ελαιόλαδα, καλλυντικά, ροφήματα, κρασιά και μπίρες, το ποσοστό επί του συνόλου του τζίρου παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό.

    Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι οι τιμές των προϊόντων έχουν αποκτήσει πιο ρεαλιστική απόκλιση σε σχέση με το παρελθόν.

    Οι άνθρωποι της αγοράς μάλιστα τονίζουν ότι ένας ακόμα λόγος της εικόνας αυτής είναι και η καλή ποιότητα των προϊόντων συμβατικής γεωργίας, που κάνει τελικά τους καταναλωτές να σκέφτονται την τιμή περισσότερο όταν επιλέγουν φρούτα, λαχανικά, κρέας ή άλλα προϊόντα.

    Ακριβά

    «Παρότι έκλεισε αρκετά η ψαλίδα στις τιμές, τα βιολογικά παραμένουν ακριβά, ακόμα και πάνω από 50% σε κάποιες κατηγορίες», επισημαίνει στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Σύμφωνα με τον ίδιο, ενδεικτικά, ένα καλάθι δέκα προϊόντων που περιλαμβάνει γάλα, τυρί φέτα, ελαιόλαδο εξαιρετικό παρθένο, τομάτα χυμό, πατάτες, μπανάνες, αβγά, μακαρόνια, κοτόπουλο και μπίρα, κοστίζει εάν πρόκειται για βιολογικά 58,74 ευρώ, ενώ για συμβατικά 36,43 ευρώ, δηλαδή 61,2% ακριβότερα.

    Η διαφορά αυτή των 12,31 ευρώ αποτρέπει την πλειονότητα των καταναλωτών από καθημερινές αγορές βιολογικών αγαθών.

    Στο μέλλον

    Οπως λένε στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, ο τομέας των βιολογικών προϊόντων είναι σημαντικός και στο μέλλον θα αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο.

    «Για τον λόγο αυτόν εμπλουτίζουμε συνεχώς την γκάμα των προϊόντων μας και προσπαθούμε να καλύπτουμε όλο το σύνολο των απαιτήσεων των πελατών μας.

    Μάλιστα, η οικονομική κρίση που βιώνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη οδήγησε τις επιχειρήσεις να βάζουν στα ράφια τους και βιολογικά ιδιωτικής ετικέτας, καθώς στις μέρες μας το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής είναι η τιμή.

    Ετσι, κρατούμε τους καταναλωτές που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα αγόραζαν», αναφέρει.

    Η ψαλίδα της τιμής.

    Σε μια εποχή που η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος είναι παγκόσμιο φαινόμενο, οι λιανέμποροι τροφίμων υποστηρίζουν ότι για να ενισχυθεί περαιτέρω η κατανάλωση θα πρέπει να κλείσει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα της τιμής, καθώς το ενδιαφέρον από τους καταναλωτές υπάρχει.

    Ερευνες

    Σύμφωνα με παλαιότερες έρευνες, στην Ελλάδα οι 8 στους 10 καταναλωτές δήλωναν ότι γνωρίζουν τι σημαίνει βιολογικό προϊόν, το προτιμούν, αλλά θεωρούν ότι είναι ακριβό, ενώ έρευνα της Focus Bari τον Φεβρουάριο του 2024 έβρισκε σύμφωνους μόνο τρεις στους δέκα καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για να βάλουν στο καλάθι τους βιολογικά τρόφιμα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Το flamis.gr σας εύχεται ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

    Η δημοσιογραφική ομάδα του flamis.gr , οι τεχνικοί και...

    «Θα επιδιώξω σθεναρά την επιβολή της θανατικής ποινής σε βιαστές, δολοφόνους και κτήνη», λέει ο Τραμπ

    Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα επιδιώξει την επιβολή της θανατικής ποινής σε...

    Ξύλο μεταξύ νεαρών στη Θεσσαλονίκη με έναν τραυματία – Βρέθηκε αιμόφυρτος και ημίγυμνος

    Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε το βράδυ της παραμονής των Χριστουγέννων στο κέντρο...

    Η Δανία ενισχύει την άμυνα της Γροιλανδίας, μετά τα σχέδια του Τραμπ να την αγοράσει

    Η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε μια τεράστια αύξηση στις αμυντικές δαπάνες της για...
    Best Shop