ΒΟΑΚ: Ανοίγει ο δρόμος προς την Κίσσαμο – Το νέο οδικό έργο θα προστεθεί στη σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

    Ημερομηνία:

    Ένα ακόμη κομμάτι του παζλ προστίθεται στην υλοποίηση του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος.

    Η έγκριση του έργου από το ΥΠΕΝ αποτελεί προϋπόθεση για την ένταξη του τμήματος στη σύμβαση παραχώρησης που έχει ήδη υπογραφεί για τον βασικό κορμό του έργου, το Χανιά – Ηράκλειο, με παραχωρησιούχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η κίνηση αυτή συμπληρώνει τον ευρύτερο οδικό σχεδιασμό για την Κρήτη, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο κορυφαίων έργων υποδομής ενισχύοντας την προσβασιμότητα και την ασφάλεια στις μετακινήσεις.

    Το νέο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος έχει συνολικό μήκος 30,4 χλμ., εκ των οποίων περίπου το 69% ακολουθεί ή ενσωματώνει την υφιστάμενη χάραξη του ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο αναπτύσσεται σε νέα χάραξη. Η μελέτη προβλέπει μέση ταχύτητα 89 χλμ./ώρα, γεγονός που αναμένεται να βελτιώσει ουσιαστικά τις συνθήκες κυκλοφορίας και να ενισχύσει την ασφαλή πρόσβαση στις τουριστικές και λιμενικές υποδομές της Δυτικής Κρήτης.

    Γιατί η Κίσσαμος έχει στρατηγική θέση

    Το βορειοδυτικό άκρο της Κρήτης δεν είναι μόνο μια γραφική παραλιακή περιοχή. Είναι η είσοδος για χιλιάδες τουρίστες που φτάνουν καθημερινά στον λιμένα της Σούδας ή στο αεροδρόμιο των Χανίων. Είναι επίσης η καρδιά της τουριστικής ανάπτυξης με προορισμούς όπως το Ελαφονήσι, τα Φαλάσαρνα, η Γραμβούσα – και οι αντίστοιχες οδικές υποδομές παραμένουν εδώ και χρόνια ανεπαρκείς.

    Το κόστος του έργου δεν έχει ακόμη «κλειδώσει» καθώς θα ακολουθήσουν οι οριστικές μελέτες. Υπολογίζεται πάντως μεταξύ 200 και 250 εκατ. ευρώ. Αν προστεθεί στο συνολικό έργο του ΒΟΑΚ, τότε ο προϋπολογισμός εκτινάσσεται στα 2,5 δισ. ευρώ, καθιστώντας τον ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας μαζί με την γραμμή 4 του μετρό.

    Έρχεται σχέδιο για όλο το νησί

    Η προσθήκη του Χανιά – Κίσσαμος δεν είναι μια μεμονωμένη κίνηση. Αντίθετα, εντάσσεται σε έναν συνολικό σχεδιασμό που επιχειρεί να μεταμορφώσει το οδικό δίκτυο της Κρήτης. Ήδη υλοποιείται ως δημόσιο έργο το Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη. Με ΣΔΙΤ προχωρά το Νεάπολη – Χερσόνησος ενώ προ δύο μηνών έπεσαν οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο, η οποία αναμένεται να αποτελέσει πεδίο ευρύτερων συμμαχιών μεταξύ των τεχνικών εταιρειών.

    Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για όλη την περιοχή πλην Σητείας που παραμένει εκτός σχεδιασμού με στόχο να ξεκινήσουν οι μελέτες και για αυτό το τμήμα και εφόσον εξασφαλιστούν οι πόροι να ολοκληρωθεί το έργο από το ένα άκρο της Κρήτης στο άλλο.

    Η σιωπηλή μεταρρύθμιση

    Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ένα πρόγραμμα στοχευμένων παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ. Επτά σημεία υψηλής επικινδυνότητας εντοπίστηκαν και ιεραρχήθηκαν με βάση την εμπειρία του υπουργείου από το Πάτρα – Πύργος, όπου τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 80%.

    Οι παρεμβάσεις ξεκινούν άμεσα σε δύο τμήματα: Κολυμπάρι – Χανιά και Λινοπεράματα – ΧΥΤΑ Ηρακλείου, ενώ μέσα στο 2025 θα ακολουθήσουν άλλες πέντε περιοχές, με στόχο τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Οι περιοχές αυτές είναι Χανιά – Γεωργιούπολη, Πέτρες– Ατσιπόπουλο, Κίσσαμος – Κολυμπάρι, Ρέθυμνο – Γεροπόταμος, Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου.

    newmoney.g ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Νικόλ Κίντμαν συμμετείχε σε διαφήμιση μαζί με την κόρη της – Δείτε το βίντεο

    Μαζί με την 14χρονη κόρη της, Φέιθ εμφανίστηκε η Νικόλ Κίντμαν στη νέα...

    Γιατρός ζήτησε φακελάκι για να χειρουργήσει ασθενή, τον απείλησε και τον ξεφτίλισε – Τι καταγγέλει ο Γεωργιάδης

    Μια σοβαρή καταγγελία για «φακελάκι» σε περιφερειακό νοσοκομείο έλαβε...

    Πότε μπαίνουν οι συντάξεις του Αυγούστου 2025

    Ξεκίνησαν από την Παρασκευή 25 Ιουλίου οι πληρωμές για...

    Πάτρα: Απάτη με… το κόλπο την καταγραφή κοσμημάτων – Τον απατεώνα λογιστή ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ.

    Δεν έχουν τέλος τα κρούσματα εξαπατήσεων από επιτήδειους που...