Ο πληθωρισμός των τιμών στα είδη διατροφής υποχώρησε για όγδοο συνεχή μήνα στη Βρετανία, καθώς το ανταγωνιστικό παιχνίδι ανάμεσα στα σούπερ μάρκετ φαίνεται να λειτουργεί τελικά προς όφελος των καταναλωτών.
Η ετήσια αύξηση των τιμών περιορίστηκε στο 9,7% τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 29 Οκτωβρίου έναντι 11% έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Kantar. Είναι η πρώτη φορά που το ποσοστό είναι μονοψήφιο εδώ και 16 μήνες.
Τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν ειδικές προσφορές για να προσελκύσουν τους αγοραστές και παράλληλα να τους απομακρύνουν από τον ανταγωνισμό. «Κάθε ένα από τα σούπερ μάρκετ αύξησε το ποσοστό των πωλήσεων μέσω των προσφορών σε σχέση με πέρυσι», δήλωσε ο Φρέιζερ ΜακΚέβιτ, επικεφαλής του τμήματος λιανικού εμπορίου και καταναλωτικής πληροφόρησης της Kantar, «κάτι που έχει συμβεί μόνο σε μία άλλη περίπτωση σε σχεδόν 10 χρόνια».
‘Οπως μεταδίδει το Bloomberg, το ποσοστό του πληθωρισμού στα ράφια των βρετανικών σούπερ μάρκετ μειώνεται σταθερά από τον Μάρτιο, όταν ξεπέρασε το 17%. Ο ΜακΚέβιτδήλωσε ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα τα αγαθά εξακολουθούν να είναι πιο ακριβά σε σχέση με πέρυσι.
Τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να κερδίζουν αγοραστές, με τις πωλήσεις της Lidl να αυξάνονται περισσότερο από 14% τον τελευταίο χρόνο, ο ταχύτερος ρυθμός μεταξύ των σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις της Aldi αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 13%.
«Ο τυπικός πελάτης που περνάει τις πόρτες των εκπτωτικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ είναι πλέον αντιπροσωπευτικός της χώρας στο σύνολό της», δήλωσε ο ΜακΚέβιτ.
Η J Sainsbury αναθεώρησε προς τα πάνω τις προβλέψεις της την περασμένη εβδομάδα, καθώς ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος σούπερ μάρκετ της Βρετανίας δήλωσε ότι κερδίζει αγοραστές από τα discounters. Η Sainsbury έχει επενδύσει 118 εκατ. στερλίνες (145 εκατ. δολάρια) από τον Μάρτιο στη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα σε είδη καθημερινής χρήσης, όπως τυρί, ζυμαρικά και ψαροκροκέτες.
Η Marks & Spencer Group πρόκειται να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα εξαμήνου την Τετάρτη.
Τα σούπερ μάρκετ προετοιμάζονται για την εορταστική περίοδο, επενδύοντας στις premium σειρές τους και παρουσιάζοντας λαμπερές χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις. Η Sainsbury, η M&S, η Tesco και ο ιδιοκτήτης της Waitrose, η John Lewis Partnership, έχουν προσλάβει επιχικό προσωπικό για να βοηθήσουν στην ενίσχυση των πωλήσεων κατά την περίοδο των εορτών.