του Αχιλλέα Ροδίτη (από εφημερίδα ΠΟΛΙΤΕΙΑ)
Από τον Απρίλιο είχε αποκαλύψει η «Πολιτεία» ότι το πρόβλημα με την οδό Αράτου που έκλεισε τμηματικά μεταξύ Μαιζώνος και Κορίνθου, Κορίνθου και Κανακάρη, αλλά και από Κανακάρη μέχρι Καραϊσκάκη, ήταν ότι οι καθυστερήσεις οφείλονταν στον ΔΕΔΗΗΕ. Βέβαια ο Δήμος έκλεισε την οδό προκειμένου να γίνει το έργο αποκατάστασης του δρόμου και ασφαλτόστρωσής του εν όψει της αντιδρόμησης που πρόκειται να γίνει στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών αλλαγών στην πόλη, όμως, την ευκαιρία εκμεταλλεύτηκε και η ΔΕΗ έτσι ώστε να εκτελέσει εργασίες. Μόνο που εκεί υπήρξε το πρόβλημα, όπως διατείνεται η δημοτική αρχή της Πάτρας και σε αυτό το κομμάτι οφείλονταν οι καθυστερήσεις. Αφού ο ΔΕΔΔΗΕ ελλείψει προσωπικού προχωρούσε τα έργα με ρυθμούς «χελώνας».
Όμως, οι εργασίες σε αυτό το σκέλος ολοκληρώθηκαν την περασμένη εβδομάδα κι έτσι ο εργολάβος του Δήμου μπαίνει για να πιάσει δουλειά. Και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις από την πλευρά του αρμόδιου αντιδημάρχου Έργων και Υποδομών κ. Παναγιώτη Μελά, οι εργασίες εκτιμάται ότι βάσει του χρονοδιαγράμματος θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε λίγες μέρες, όχι πάνω από ένα δεκαήμερο. Έτσι, όταν η οδός Αράτου τελειώσει και απελευθερωθεί, δηλαδή, δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία, θα ξεκινήσει και το έργο της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος. Κάτι που με τους τωρινούς υπολογισμούς θεωρείται βέβαιο πως θα συμβεί το αργότερο μέχρι τις 10 Ιουνίου. Θυμίζουμε ότι η Μαιζώνος θα πεζοδρομηθεί από το ύψος της οδού Αράτου μέχρι και την Γούναρη, στο πλαίσιο της μεγάλου έργου ανάπλασης του ιστορικού κέντρου της Πάτρας. Επίσης, η δημοτική αρχή έχει σκοπό μέσα στους επόμενους έξι με επτά μήνες να πραγματοποιήσει κι άλλα έργα πεζοδρόμησης επίσης σε άλλους δρόμους και συγκεκριμένα στις οδούς Κανάρη, Σισίνη και Αγ. Νικολάου.
ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ…
«ΣΦΗΝΑ» Ο ΔΕΔΔΗΕ
Φαίνεται πάντως ότι όπου ο Δήμος πάει να ξεκινήσει ένα έργο, σχεδόν πάντα και παντού μπαίνει «σφήνα» κι ο ΔΕΔΔΗΕ. Δεν συνέβη μόνο στην οδό Αράτου, συνέβη προ ημερών και στην οδό Σουλίου, αλλά και αλλού στην Άνω Πόλη. Σε βαθμό μάλιστα που ακόμα και οι εργολάβοι που εκτελούν τις δημοτικές αναπλάσεις αγανακτούν αφού ανατρέπεται ο προγραμματισμός τους.
ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Όπως έχει τονιστεί προσφάτως, το έργο της πεζοδρόμησης δεν σχετίζεται με τις αντιδρομήσεις οι οποίες πρόκειται να γίνουν αργόγερα και αφορούν όχι μόνο την οδό Αράτου, αλλά και την οδό Κορίνθου, Κανακάρη, την Ζαΐμη, και φυσικά την Μαιζώνος από Αράτου μέχρι Καρόλου και την Κωνσταντινουπόλεως. Όπως επίσης και την οδό Αγίας Σοφίας η οποία πρόκειται να γίνει αμφίδρομος.
Πιο συγκεκριμένα, μέσω της Αράτου τα οχήματα και ειδικότερα τα βαρέα οχήματα, (λεωφορεία, φορτηγά), θα κινούνται από την Κανακάρη, (η οποία θα έχει κατεύθυνση προς Αθήνα), προς τα κάτω και θα κατευθύνονται προς την έξοδο της πόλης προχωρώντας από την Μαιζώνος προς την Κωνσταντινουπόλεως και προς την Αγίας Σοφίας και από εκεί θα στρίβουν είτε στην κάθοδο, προς λιμάνι, είτε στην άνοδο, προς είσοδο μίνι περιμετρικής.
Πιο συνοπτικά, οι αλλαγές θα είναι οι παρακάτω:
Μεταξύ άλλων, οι αλλαγές αυτές που η μελέτη προβλέπει, είναι οι εξής:
- πεζοδρόμηση ΜΑΙΖΩΝΟΣ από ΑΡΑΤΟΥ ως ΓΟΥΝΑΡΗ
- αντιδρόμηση ΜΑΙΖΩΝΟΣ από ΑΡΑΤΟΥ ως ΚΑΡΟΛΟΥ αντιδρόμηση ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ από ΚΑΡΟΛΟΥ ως ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
- αμφιδρόμηση ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
- αντιδρόμηση ΚΑΝΑΚΑΡΗ
- αντιδρόμηση ΖΑΪΜΗ
- αντιδρόμηση ΑΡΑΤΟΥ
Ο ΧΑΡΤΗΣ