Με νέα στρατηγική προσέλκυσης επενδύσεων και νέα φιλοσοφία η κυβέρνηση επιχειρεί να καταγράψει, να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία, με το Υπερταμείο να καλείται να διαδραματίσει ρόλο καταλύτη στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης και μετασχηματισμού της οικονομίας.
Το Υπερταμείο μέσα από ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο δημοσίων επιχειρήσεων και μετοχικών συμμετοχών διαχειρίζεται σήμερα περιουσιακά στοιχεία ύψους 11,7 δισ. ευρώ και απασχολεί 25.000 εργαζομένους ενώ αριθμεί 23 θυγατρικές σε 9 βασικούς κλάδους οικονομικής δραστηριότητας.
Η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας μπαίνει σε πρώτο πλάνο και για πρώτη φορά προχωρά το σχέδιο της αποτίμησής της με συστηματικό τρόπο και με ψηφιακά μέσα.
«Και έτσι, πολύ σύντομα, θα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι θα είμαστε σε θέση να “ταράξουμε” τα νερά στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. “Να δώσουμε ζωή” στα assets του Δημοσίου τα οποία δεν είχαν αξιοποιηθεί εδώ και χρόνια.
Είτε μιλάμε για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, είτε μιλάμε για τις ελληνικές αλυκές, είτε μιλάμε για λιμάνια, μαρίνες, ιαματικές πηγές» σημείωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος επισκέφθηκε χθες το Υπερταμείο.
«Θα αναζητήσουμε στρατηγικούς επενδυτές για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη μεγαλύτερη δυνατή θετική επίδραση στην ελληνική οικονομία, πόσο μάλλον όταν βλέπουμε ότι διεθνώς υπάρχει και όλο αυτό το πολύ θετικό momentum για τις οικονομικές μας επιδόσεις» υπογράμμισε ο υπουργός, για να προσθέσει ότι «το Υπερταμείο εξελίσσεται σε Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο και είναι ο καταλύτης μιας μεγάλης οικονομικής αλλαγής σε μια Ελλάδα η οποία δεν μπορεί να περιμένει».
Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία το Νέο Επενδυτικό Ταμείο Υποδομών, το οποίο όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γιάννης Παπαχρήστου θα δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση σε βιώσιμες επενδύσεις στους τομείς των υποδομών και της καινοτομίας, σε συνεργασία με διεθνείς αξιόπιστους εταίρους. Θα επενδύει σε υποδομές σχετικές με τα logistics, την τεχνολογία, την ενέργεια και την κυκλική οικονομία, συμβάλλοντας στις άμεσες ξένες επενδύσεις.
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνουν μία σειρά από έργα που τρέχουν από τις θυγατρικές του Υπερταμείου (ΕΤΑΔ, ΕΛΤΑ, Συγκοινωνίες Αθηνών κ.ά.) καθώς και έργα υποδομών.
Προτεραιότητες
Στις βασικές προτεραιότητες του Υπερταμείου περιλαμβάνονται:
Επιτάχυνση έργων με οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο από την ΕΤΑΔ:
n Ακίνητα. Με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης γίνεται ψηφιοποίηση, χαρτογράφηση 36.000 ακινήτων, αποτίμηση 6.000 και εκτέλεση ενεργειών ωρίμανσης σε 1.000 ακίνητα.

n Τάε Κβον Ντο: Βρίσκεται σε διαδικασία συμφωνίας με όρους της αγοράς η παραχώρηση στην Περιφέρεια μέρος της ενίσχυσης του παραλιακού μετώπου της Αττικής (Φαληρικός όρμος) με δέσμευση για επενδύσεις στο ακίνητο με τη δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου ΑΕΝΑΟΝ.
n Ακτή Βουλιαγμένης. Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη με υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από 7 επενδυτικά σχήματα για την εκμίσθωση της «Ακτής Βουλιαγμένης».
n ΞΕΝΙΑ Ανδρου: Παραχώρηση στον Δήμο που θα αναλάβει τις απαραίτητες επενδύσεις και πολεοδομικές παρεμβάσεις για την αναβίωση του ακινήτου.
n Παλατάκι: Το Κυβερνείο της Θεσσαλονίκης γίνεται ξανά Παλατάκι. Ηταν σε εγκατάλειψη εδώ και 18 χρόνια, γίνονται μελέτες μετά από τριμερή συμφωνία Βουλής των Ελλήνων – Υπερταμείου – ΕΤΑΔ για να αποδοθεί ως δημόσιος χώρος.
Εργα υποδομών και τουριστικής ανάπτυξης:
n Εκκίνηση αγωνιστικής διαδικασίας για 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια. Για το αεροδρόμιο Καλαμάτας προχωρά η υπογραφή και κύρωση σύμβασης παραχώρησης.
n ΔΕΘ: Εκκίνηση διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας έως τον Σεπτέμβριο με όρους.
n ΓΑΙΑΟΣΕ – Υποδομές Logistic Centers ΓΚΟΝΟΣ. Στη δεύτερη φάση ο διαγωνισμός, έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών.
n ΘΡΙΑΣΙΟ: Τίθεται σε ισχύ η σύμβαση παραχώρησης.
n Ολοκλήρωση διαγωνισμού Λιμένος Λαυρίου και Μαρινών Κατάκολου – Πάτρας – Καβάλας.
n Εγνατία Οδός: Ολοκλήρωση.
Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων (PPF): Συνεχίζει την ωρίμαση και δημοπράτηση κρίσιμων έργων στρατηγικής σημασίας, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ που χρηματοδοτούνται κυρίως από το Ταμείο Ανάκαμψης. Προχωρά η ολοκλήρωση των διαγωνισμών για το RRF και της σύμβασης έργων για τις κτηματικές υπηρεσίες με ανάθεση έργων άνω των 3 δισ. ευρώ.