1,53 δισ. στην αγορά ένδυσης το α’ εξάμηνο

    Ημερομηνία:

    Τις αγορές για καινούργια είδη ένδυσης δεν αποχωρίστηκαν ούτε και κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι Ελληνες καταναλωτές, με τις εγχώριες λιανικές πωλήσεις να σημειώνουν άνοδο της τάξεως του 16,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, τροφοδοτούμενες από τον τουρισμό και τη μικρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Εκπρόσωποι του κλάδου σημειώνουν στην «Κ» πως η παραπάνω αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις, ωστόσο εκτιμούν πως και σε όρους αποπληθωρισμού το πρόσημο των πραγματικών πωλήσεων εξακολουθεί να είναι θετικό. Ετσι, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), οι εγχώριες λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων ανήλθαν στο 1,53 δισ. ευρώ από 1,3 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 16,6%. Στον αντίποδα, οι εξαγωγές του κλάδου ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν στο 1,05 δισ. ευρώ από 1,16 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας πτώση 10,2%. «Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται σε μια σχετική ομαλοποίηση της αγοράς, ο πληθωρισμός μειώθηκε, ενώ μέρος των αυξήσεων οφείλεται και στον τουρισμό», εξηγεί στην «Κ» ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του

    ΣΕΠΕΕ. «Οι καταναλωτές στην Ελλάδα λειτουργούν περισσότερο με ένα μεσογειακό ταμπεραμέντο παρά με βορειοευρωπαϊκό», λέει, εκτιμώντας πως όταν η πορεία της οικονομίας δεν είναι καλή, η κατανάλωση σε χώρες όπως η Γερμανία μειώνεται. «Στην Ελλάδα αυτό μπορεί να μη συμβαίνει στον ίδιο βαθμό». Η τάση αυτή ωστόσο αποτυπώνεται εμφανώς στις εξαγωγές. «Οι λιανικές πωλήσεις αφορούν πωλήσεις της στιγμής, όμως οι εξαγωγές περιλαμβάνουν παραδόσεις εμπορευμάτων για παραγγελίες που έγιναν πριν από 8-10 μήνες. Τότε ο πληθωρισμός, όπως και το κόστος ενέργειας, ήταν υψηλότερος, με αποτέλεσμα οι ξένοι να ήταν πιο συγκρατημένοι στις παραγγελίες τους». Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 15%, της κλωστοϋφαντουργίας 2,4% και του βαμβακιού 9%. Κατά 4,4% μειώθηκαν και οι εισαγωγές του κλάδου, σύμφωνα με τα στοιχεία. Ο Ιούνιος, μήνας που οι τουρίστες έχουν αρχίσει να επισκέπτονται διάφορα σημεία της χώρας, έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων κατά 14,5%, ενώ υπάρχουν προσδοκίες πως και τους επόμενους μήνες η αγορά κινήθηκε ικανοποιητικά.

    «Υστερα και από την περίοδο της πανδημίας, φέτος έγιναν πολλές εκδηλώσεις, όπως γάμοι, βαφτίσια κ.λπ., γεγονός που έδωσε σημαντική ώθηση στο γυναικείο ένδυμα. Επίσης, επειδή τον φετινό Ιούνιο σημειώθηκαν χαμηλές –για τα δεδομένα της εποχής– θερμοκρασίες και βροχές, πουλήσαμε και λίγο πιο χοντρό ρούχο, το οποίο ανεβάζει τους τζίρους», εξηγεί στην «Κ» ο Μάκης Χατζούλας, διευθύνων σύμβουλος της Forel, ελληνικής εταιρείας που διαθέτει 10 ιδιόκτητα καταστήματα, 6 καταστήματα franchise και διατηρεί συνεργασίες με πελάτες χονδρικής. Η ελληνική εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει για πρώτη φορά σε ανατιμήσεις έως και 12% το επόμενο διάστημα αφού, μέσα στο καλοκαίρι είδε μεγάλη αύξηση του κόστους των πρώτων υλών. «Σκεφτόμασταν να απορροφήσουμε εκ νέου το κόστος, αλλά είδαμε μεγάλη αύξησή του στις πρώτες ύλες», καταλήγει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    «Το μαρτύριο της σταγόνας» στον ΣΥΡΙΖΑ: Η «μάχη» του Σωκράτη Φάμελλου να βάλει φρένο στις ανεξαρτητοποιήσεις

    Τα «μανίκια έχει σηκώσει» ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης...

    Τραγικές σκηνές σε γήπεδο μπάσκετ – Απειλές με μαχαίρια σε φίλαθλο

    Ένα πραγματικά αδιανόητο περιστατικό έλαβε χώρα στο Κλειστό Γυμναστήριο...

    Εξιχνιάστηκε απάτη 11.000 ευρώ σε βάρος επιχειρηματία στην Αιγιάλεια

    Εξιχνιάστηκε, μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών του Τμήματος...
    Best Shop