Αίσθηση, έντονο προβληματισμό και πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει στην κοινωνία του Αιγίου και ειδικότερα στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα, η δημόσια επιστολή των διδασκόντων και του διευθυντή του 4ου Γυμνασίου της πόλης Πέτρου Μπελτράν, με ευθείες αναφορές σε «μπαλώματα και ζημιές πάνω στο κουρελιασμένο περιτύλιγμα της νεωτερικότητας που περισφίγγει το ελληνικό σχολείο, όπως κλοπές, σπάσιμο τζαμιών, αυτοκινήτου του διευθυντή και άλλες φθορές»!
Περιγράφοντας μία αυτοψία μέσα στο σχολικό περιβάλλον και «φωτογραφίζοντας» στιγμιότυπα της εκεί ζωής, δείχνουν να νιώθουν κάτι «αλλιώτικο» που κουβαλούν μερικά παιδιά, που τα κοιτάς με ενδιαφέρον, αγάπη και αναζήτηση, μήπως ανακαλύψεις τι θέλουν να εκφράσουν, αλλά εντυπωσιάζουν ή και προβληματίζουν με το «χαλαρό στυλ» στο ξόδεμα της ημέρας και στο στοχαστικό κρυφομίλημα προβληματίζουν.
Οι συντάκτες εκπαιδευτικοί αναρωτιούνται για το πού πέφτει η ευθύνη και αναφέρουν:
«Είναι το σχολείο το πνευματικό εργαστήρι που «σμιλεύει ο δάσκαλος ψυχές;». Ζεσταίνονται οι παιδικές καρδιές, μέσα σε μια ζεστή ατμόσφαιρα και ανταποκρίνονται στο κάλεσμα για μαθητεία και γνώση, για μόρφωση και πλούσια παιδεία, για να εξασφαλίσουν ένα λαμπρό μέλλον; Θα υπάρξουν άραγε πρόσωπα και θεσμοί ”Δήμος, Αστυνομία” να διαφυλάξουν το δεύτερο ”σπίτι μας” για να μην υπάρχουν άνθρωποι απολίτιστοι και καταστροφικοί;».
Με χρέος ευγνωμοσύνης καλούν τους υπαίτιους της παραπάνω κατάστασης να θυμηθούν τους κόπους και τα έξοδα για να γίνουν τα σχολεία και να αναθερμάνουν την αγάπη μας για τη γνώση που τους προσφέρεται, δηλαδή τους μαθητές.
«Δεν μας αρέσει το παιδικό παιχνίδι «υπεκφυγής», ούτε γυρεύουμε να πιαστούμε στο ατέρμονο γαϊτανάκι του καταλογισμού των ευθυνών. Ομως, ο παραλογισμός και η κακόβουλη ερμηνεία των πραγμάτων έχουν και κάποιο όριο. Εχουμε απωλέσει εν μέρει την καθημερινότητά μας, μην χάσουμε όμως και την εναπομείνασα κριτική μας ικανότητα εκφράζοντας μια πικρή αλήθεια σημειώνουν.
Και καταλήγουν, στην ασυνήθιστη παρέμβασή τους, με το να ζητούν από τις αρμόδιες αρχές να περιφρουρήσουν τον σχολικό χώρο τους με κάθε νόμιμο μέσο, έτσι ώστε απρόσκοπτα να εκτελούν το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους καθήκον.
Πελοπόννησος