Ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Ενωμένη», Νίκος Παπαδημάτος έκανε την εξής τοποθέτηση-πρόταση:
«Είναι απαραίτητο σε όλες τις μεγάλες πόλεις του «σήμερα», όπως είναι η Πάτρα μας, να γίνουν βήματα προς τα εμπρός, προς τον εκσυγχρονισμό τους, έτσι ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής και η καθημερινότητα των δημοτών.
Ενας από τους τομείς στους οποίους επιβάλλεται να γίνουν καινοτομίες όχι μόνον από τους φορείς, αλλά πρωτίστως από κάθε έναν από εμάς ξεχωριστά, είναι κι αυτός της μετακίνησης μέσα στα όρια της πόλης, με την ευρεία χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Αναφερόμαστε στη λεγόμενη «μικροκινητικότητα», η οποία είναι το μέλλον που ήδη έγινε παρόν. Τι είναι η «μικροκινητικότητα»; Η μετακίνηση με μέσα όπως το ηλεκτρικό ποδήλατο ή το πατίνι, κάτι που αποτελεί το «αύριο» των αστικών μετακινήσεων. Αυτοί οι τύποι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να συνδέσουν καλύτερα τους πολίτες με τη δημόσια συγκοινωνία, να περιορίσουν την εξάρτηση από τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον υπάρχοντα δημόσιο χώρο, μειώνοντας σημαντικά το περιβαλλοντικό κόστος των μετακινήσεων. Με λίγα λόγια: Οικονομία, οικολογία και ασφάλεια κι όλα αυτά σε μια πόλη όπως η Πάτρα που είναι σχεδόν επίπεδη!
Το ξέρατε, για παράδειγμα, ότι όταν κάποιος μετακινείται με αυτοκίνητο, κοστίζει στους συνδημότες του 9 φορές περισσότερο από ό,τι όταν μετακινείται με ηλεκτρικό ποδήλατο ή πατίνι;
Γνωρίζατε, επίσης, ότι ο αείμνηστος Δήμαρχος Πατρέων, Θεόδωρος Αννινος, που είχε οικολογική συνείδηση, κυκλοφορούσε μέσα στην πόλη με ποδήλατο;
Αφήστε που για όλα αυτά που αναφέρουμε, υπάρχουν και προγράμματα προς αξιοποίηση από μια Δημοτική Αρχή. Ο λόγος για τα λεγόμενα ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας –Μικροκινητικότητας), που προσαρμόζουν την χώρα μας στα νέα δεδομένα.
Και κάτι ακόμη: Πολλοί αναφέρουν πως «δεν έχουμε συγκοινωνία». Πώς, όμως, θα έχουμε συγκοινωνία όταν εμείς οι ίδιοι δεν την χρησιμοποιούμε και την απαξιώνουμε, κατεβαίνοντας με το αυτοκίνητό μας στο κέντρο από κοντινές αφετηρίες;
Και μήπως θα πρέπει να τεθούν και δικαιολογημένα ερωτήματα και προς την Τροχαία, για το αν οι θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης είναι σωστά τοποθετημένες ή αν η σταθμεύσεις των οχημάτων είναι σωστές σε σχέση με τι γωνίες των κτηρίων;
Όλα αυτά αποτελούν μια καταρχήν σκέψη, μια αρχική τοποθέτηση. Θα ακολουθήσουν ευρύτερες και λεπτομερέστερες, με σχέδια, πλήρες πρόγραμμα και αναλυτικό πλάνο. Γιατί πραγματικά το αξίζουμε σαν πατρινοί».