Η ρωσική εταιρεία θα αξιοποιήσει την πρόσβασή της στην τεχνογνωσία και στις τεχνολογίες της Συμμαχίας Renault-Nissan, της οποίας είναι και η ίδια μέλος. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Luca de Meo, επιβεβαίωσε τη σημασία που δίνει στην ανάπτυξη της Lada -με βάση τις ευρείες πωλήσεις της στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη- κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του στρατηγικού πλάνου «Renaulution» το 2021.
Για τη Lada, η νέα γενιά του θρυλικού Niva, μετά από 44 ολόκληρα χρόνια, θα είναι μια επανάσταση: το νέο μοντέλο, διαστάσεων B-SUV, θα εγκαταλείψει την αρχέγονη αρχιτεκτονική του, και θα βασιστεί στην πλατφόρμα CMF του γαλλικού ομίλου. Χωρίς, όμως, να χάσει τις περιβόητες εκτός δρόμου ικανότητές του, σύμφωνα με την AutoVaz.
Αντίστοιχος θα είναι και ο εκσυγχρονισμός κάτω από το καπό, καθώς το Niva θα αποκτήσει τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 TCe του ομίλου, κάνοντας μια τεράστια μετάβαση για τον περιορισμό της κατανάλωσης.
Το νέο Niva αναμένεται να παρουσιαστεί στις αρχές του 2024, και ένα χρόνο αργότερα -σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες- θα διατεθεί στην αγορά η μεγαλύτερη, πιο ακριβή και ποιοτικότερη έκδοση Grand Niva. Αυτή θα φτάνει, από άποψη διαστάσεων, στις παρυφές των C-SUV, θα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Lada, αλλά θα έχει πολλά κοινά στοιχεία και μηχανικά μέρη με το Dacia Bigster.
Τα Dacia Bigster και Lada Grand Niva θα μοιραστούν το ίδιο πρόγραμμα εξέλιξης, αλλά το πρώτο έχει εμπορική προτεραιότητα – και για τον λόγο αυτόν το Grand Niva δεν αναμένεται πριν από το 2025.
Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα και με το πλάνο που άφησε να εννοηθεί ο Luca de Meo, η Lada θα επιχειρήσει να αποκτήσει πρόσβαση και στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, με ένα ποιοτικό και ικανό συμπαγές SUV στο εύρος τιμής των 20 χιλιάδων Ευρώ.