Η βότκα, ένα από τα σύμβολα της Ρωσίας στο εξωτερικό, δεν κυριαρχεί πλέον στην αγορά αλκοολούχων ποτών της Βόρειας Αμερικής. Επιχειρήσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά, αφαιρούν συμβολικά τα ρωσικά εμπορικά σήματα από τις βιτρίνες και τα μενού τους, καθώς αυτός είναι ένας τρόπος να συμμετάσχουν στη διεθνή καταδίκη της ρωσικής επίθεσης στην Ουκρανία.
Στη Βιρτζίνια, μία από τις 17 πολιτείες των ΗΠΑ, όπου η τοπική κυβέρνηση ελέγχει την πώληση και τη διανομή οινοπνευματωδών ποτών, οι αρχές απέσυραν την Κυριακή επτά μάρκες ρωσικής βότκας από 400 καταστήματα. Τα επτά εμπορικά σήματα που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα απέφεραν έσοδα 1,1 εκατομμυρίου δολαρίων στην πολιτεία κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, σε σύγκριση με 57,8 εκατομμύρια δολάρια για την αμερικανική βότκα Tito, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές. Αυτό δείχνει ότι πρόκειται κυρίως για μια συμβολική χειρονομία με περιορισμένο οικονομικό αντίκτυπο.
Στο New Hampshire, ο κυβερνήτης Chris Sununu διέταξε επίσης τα καταστήματα αλκοολούχων ποτών της πολιτείας να αφαιρέσουν τα ρωσικά αλκοολούχα ποτά από τα ράφια τους “μέχρι νεωτέρας”. Κυβερνήτες της Δυτικής Βιρτζίνια, του Οχάιο, του Τέξας και άλλων πολιτειών ακολούθησαν το παράδειγμά του, διατάσσοντας ή καλώντας σε μποϊκοτάζ των ρωσικών προϊόντων.
Το ίδιο ισχύει και στον Καναδά, όπου ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση των αλκοολούχων ποτών στο Οντάριο, δήλωσε ότι όλα τα ρωσικά προϊόντα θα απομακρυνθούν από τα καταστήματα που διαχειρίζεται.
Σουηδία και Φινλανδία επίσης
Οι κρατικές εταιρείες που διαχειρίζονται το μονοπώλιο λιανικής πώλησης αλκοολούχων ποτών στη Φινλανδία και τη Σουηδία, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι αφαίρεσαν όλα τα ρωσικά ποτά από τα ράφια τους μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. “Η Alko, ως υπεύθυνος φορέας, θα αναστείλει την πώληση ρωσικών προϊόντων από τη γκάμα της στα καταστήματα και στο διαδίκτυο τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου”, ανέφερε η φινλανδική εταιρεία σε ανακοίνωσή της. “Η κατάσταση στην Ουκρανία είναι σοκαριστική και την έχουμε λάβει σοβαρά υπόψη μας”, δήλωσε η Anu Koskinen, εκπρόσωπος του ομίλου, ο οποίος προσφέρει περισσότερα από 11.000 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 30 ρωσικών, κυρίως βότκα.
Η απόφαση, που αποτελεί συμβολικό μέτρο και αφορά το 0,1% του κύκλου εργασιών της Alko, ελήφθη ως ένδειξη αλληλεγγύης προς την Ουκρανία, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων φινλανδικών ομίλων, όπως ο όμιλος S, ο οποίος συγκεντρώνει μια σειρά από εμπορικά σήματα και έχει αποσύρει περίπου 50 προϊόντα.