Ελπίδα ότι τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν τις πτήσεις τους στα τέλη της άνοιξης με αρχές του φετινού καλοκαιριού, έχουν οι αρμόδιοι της εταιρείας Ελληνικά Υδροπλάνα, αναγνωρίζοντας όμως ότι τα εμπόδια της γραφειοκρατίας, ίσως να αποτελέσουν και πάλι εμπόδιο στην λειτουργία των υδατοδρομίων.
Το κομβικό σημείο που θα κρίνει αν τελικά δούμε το φετινό καλοκαίρι υδροπλάνα πάνω από την Πάτρα και από το Ιόνιο Πέλαγος θα κριθεί από το αν κατορθώσουν και εξασφαλίσουν την άδεια λειτουργίας τους τα υδατοδρόμια της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, της Ιθάκης, της Λευκάδας, των Παξών και των Διαπόντιων νησιών.
Αυτό είναι κάτι που θα εξαρτηθεί από τις κινήσεις της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, αλλά και από τα εμπλεκόμενα αρμόδια υπουργεία, με την γραφειοκρατία σε αυτές τις περιπτώσεις να είναι ένα χρόνιο και μόνιμο φαινόμενο.
Ως γνωστόν, μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν εξασφαλίσει εδώ και καιρό την άδεια λειτουργίας τους και αυτά είναι της Πάτρας, της Κέρκυρας και των Παξών. Όμως για να μπορέσει να είναι βιώσιμη η γραμμή, χρειάζεται να στηθεί ένα δίκτυο έξι – εφτά υδατοδρομίων που αυτή τη στιγμή δεν έχουν άδεια λειτουργίας.
Στην Πάτρα μέσα στο επόμενο διάστημα είναι να έρθει επιτροπή για να επικαιροποιήσει την άδεια λειτουργίας του υδατοδρομίου. Η διαδικασία είναι τυπική. Το υδατοδρόμιο, σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, είναι έτοιμο, ο χώρος φυλάσσεται και υπάρχουν όλες οι προβλεπόμενες διαγραφές για τη λειτουργία του.
Όμως το ζήτημα του αν θα δούμε φέτος στο παλαιό λιμάνι της Πάτρας υδροπλάνα είναι κάτι που δεν εξαρτάται ούτε από τον ΟΛΠΑ, ούτε από την πόλη. Να αναφέρουμε ότι το ζήτημα της έλευσης των υδροπλάνων στην Πάτρα και στο Ιόνιο, είναι ανοικτό εδώ και περίπου μία πενταετία.
Το υδατοδρόμιο της Πάτρας είναι έτοιμο να λειτουργήσει, αλλά τα υδροπλάνα δεν έρχονται. Ωστόσο, το ενδιαφέρον των επενδυτών που θα αναλάβουν την λειτουργία του δικτύου, είναι όψιμο και δεδομένο.