Την περασμένη χρονιά, το ποσοστό αυτοσυμμόρφωσης των φορολογούμενων ξεπέρασε το 83% και το στοίχημα της ΑΑΔΕ είναι φέτος να πάει ένα σκαλί παραπάνω.
Ειδικά όσον αφορά στο ΦΠΑ, η… ιστορική περσινή επίδοση του 86,32% είναι «οδηγός» και όπως επισημαίνουν παλιές… καραβάνες της Φορολογικής Διοίκησης, καθοριστικό ήταν το γεγονός ότι οι φορολογούμενοι «ένιωθαν» ότι το μάτι της εφορίας τους παρακολουθεί. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πίεσης πιστώνεται στον προγραμματισμό των αλλεπάλληλων τηλεφωνικών και ηλεκτρονικών οχλήσεων – υπενθυμίσεων για τις υποχρεώσεις των φορολογούμενων.
Το pressing της ΑΑΔΕ και ο αρχικός στόχος για τους «ξεχασιάρηδες»
Το 2021 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 61.566 τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους από το τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων έναντι 52.269 κλήσεων το 2020 και αφορούσαν περιπτώσεις μη υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ, ΦΕΦΠ, ΦΕΝΠ, ΦΜΥ, φρέσκων ληξιπρόθεσμων οφειλών, κενές δηλώσεις ΦΠΑ, Ε9 Φυσικών και Νομικών Προσώπων.
Ειδικά όσον αφορά στο ΦΠΑ, το pressing ήταν ανελέητο:
• μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (υπενθύμισης πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής ή εντοπισμού των υπόχρεων που δεν υπέβαλαν δηλώσεις)
• τηλεφωνικές επικοινωνίες
Πιο αναλυτικά, από τις 75.107 μη υποβληθείσες δηλώσεις ΦΠΑ που έλαβαν email ή τηλεφωνική κλήση, υποβλήθηκαν επιπλέον 13.588 δηλώσεις, οφειλόμενες εν μέρει στις ανωτέρω δράσεις, με το ποσοστό φορολογικής συμμόρφωσης να διαμορφώνεται σε 18,1%, έναντι 18,6% το 2020 και την βεβαίωση από τις επιπλέον δηλώσεις, να ανέρχεται σε 4.802.572 ευρώ.
Όσον αφορά στο 2022, ο αρχικός στόχος είναι 55.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους φορολογούμενους που «ξεχνούν» τις υποχρεώσεις τους.