Η Πάτρα έχασε την ευκαιρία για να αποκτήσει ένα εργοστάσιο παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μάλιστα από μία φιλόδοξη Γερμανική Εταιρεία. Η Next.e.Go είναι μία γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που προορίζονται κυρίως για αστικές μετακινήσεις και μάλιστα είχε εδώ και καιρό κάνει «έρευνα» για το που θα κατασκευάσει το εργοστάσιό της στην Ελλάδα. Μπορεί ακόμα να μην έχουμε δει στην Ελλάδα να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά της αλλά είναι ήδη γνωστή στο ευρύ κοινό, καθώς από το 2020 έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει δικό της εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα μας. Η επένδυση που θα πραγματοποιήσει στην Ελλάδα η συγκεκριμένη εταιρεία θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει πως στο εργοστάσιο της θα απασχολούνται σχεδόν 1.000 εργαζόμενοι ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000. Η ετήσια παραγωγή οχημάτων υπολογίζεται μεταξύ 30.000 – 45.000 μονάδων, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για παραγωγή οχημάτων στην Ελλάδα που αυτήν την στιγμή παράγει ελάχιστα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Κι όμως η Πάτρα δεν επελέγη.
Η εταιρεία προς το παρόν τηρεί μία μικρή χρονική στάση αναμονής η οποία οφείλεται σε δύο σημαντικούς παράγοντες. Την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία καθώς πολλοί προμηθευτές της γερμανικής εταιρείας έχουν έδρα στη χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση μετά την εισβολή της Ρωσίας.
Αυτοί είναι και οι δύο κύριοι λόγοι που το συγκεκριμένο project έχει ήδη πάει πίσω, όμως οι εργασίες και οι έρευνες συνεχίζονται κανονικά. Σύμφωνα με απόλυτα ασφαλείς πληροφορίες, αυτήν τη στιγμή υπάρχουν δύο υποψήφιες περιοχές που θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο.
Πρόκειται για δύο πόλεις που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα και μέσα στο καλοκαίρι θα έχει ξεκαθαριστεί ποια θα φιλοξενήσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Next.e.Go.
Η μία πόλη διαθέτει λιμάνι και εξυπηρετεί σημαντικές ανάγκες, ενώ η δεύτερη μπορεί να μην διαθέτει υποδομές (π.χ. λιμάνι, σταθμός τρένων κ.λπ.) αλλά βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που δίνει κίνητρα για επενδύσεις.
Η τελική απόφαση θα παρθεί εντός του καλοκαιριού καθώς πρόθεση των Γερμανών είναι να ξεκινήσουν το χτίσιμο του εργοστασίου το φθινόπωρο.
Αρχικά υπήρξαν άλλες δύο υποψήφιες πόλεις για την κατασκευή του εργοστασίου, ο Βόλος και η Πάτρα. Η πρώτη περίπτωση απορρίφθηκε γιατί δεν εξυπηρετούσε τις ανάγκες η θαλάσσια υποδομή ενώ στην δεύτερη, η πόλη της Πάτρας έδειξε πως το τελικό budget θα ανέβαινε αρκετά ψηλά. Προφανώς λόγω της απόστασης αλλά ίσως και λόγω της έλλειψης σιδηροδρομικής γραμμής και άλλων υποδομών που δεν «βόλευαν» την εταιρεία. Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις η τιμή του e.Go Life, όπως θα ονομάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα τη μάρκας, θα κυμαίνεται στην Ελλάδα κοντά στα 20.000 ευρώ (με την επιδότηση). Το σίγουρο είναι πως το project της Next.e.Go συνεχίζει κανονικά αλλά καθυστερεί λόγω των συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπομονή και τους επόμενους μήνες θα μάθουμε περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τη μεγάλη όπως και εξίσου σημαντική επένδυση για την Ελλάδα.