Αυτοψία στον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο επί της Όθωνος Αμαλίας έκανε νωρίς το πρωί της Πέμπτης ο Πέτρος Ψωμάς, συνοδευόμενος από τον Δημοτικό Σύμβουλο του σπιράλ Θάνο Δούρο και τη Γραμματέα της δημοτικής παράταξης Εύα Αθανασοπούλου.
Τα στελέχη του σπιράλ περπάτησαν κατά μήκος των έργων, συνομίλησαν με δημότες (ποδηλάτες, πεζούς, οδηγούς) και είχαν την ευκαιρία να διαμορφώσουν προσωπική άποψη για το έργο και τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκύπτουν με τα σημερινά δεδομένα στην είσοδο της πόλης, ιδίως τις ώρες αιχμής.
Το σπιράλ αφουγκράζεται τις ανησυχίες και τα παράπονα των συνδημοτών μας και εκφράζει την απογοήτευσή του για την εμμονή της δημοτικής αρχής στον αρχικό σχεδιασμό του ποδηλατόδρομου, ο οποίος με τις παρούσες συνθήκες αποτρέπει τον Πατρινό να πάρει το ποδήλατό του και να κυκλοφορήσει στην πόλη.
Η μη αξιοποίηση του νότιου κλάδου του προαστιακού προς Βραχνέικα, η απαξιωμένη και δυσλειτουργική αστική συγκοινωνία, η χρήση του ΙΧ αυτοκινήτου ως βασικό μέσο μεταφοράς, η μη εφαρμογή από τους οδηγούς του ορίου των 50 χλμ/ώρα μέσα στην πόλη καθώς και το παράνομο παρκάρισμα, καθιστούν τον ποδηλατόδρομο ως πρόβλημα και όχι ως εργαλείο βιώσιμης κινητικότητας.
Η λύση θα ήταν η αναθεώρηση της μελέτης με βάση τα νέα δεδομένα, όπως της παραχώρησης του παραλιακού μετώπου στο δήμο και των λοιπών πεζοδρομήσεων και κυκλοφοριακών αλλαγών που έγιναν από το 2011. Είναι παράλογο να υλοποιούνται έργα βασισμένα σε μελέτες της προηγούμενης δεκαετίας, ειδικά όταν έχουν προκύψει σημαντικές αλλαγές στα δεδομένα. Επιπλέον, η χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής πιθανά θα ακυρώσει το έργο των 500 χιλιάδων ευρώ των Ελλήνων φορολογουμένων για τον ποδηλατόδρομο. «Ράβε ξήλωνε δουλειά να μη σου λείπει, κ. απερχόμενε Δήμαρχε».
Με τις παρούσες συνθήκες προτείνουμε να διευκολυνθεί η διέλευση των οχημάτων με προσωρινές έστω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Η λήψη περιοριστικών μέτρων για τη στάθμευση των οχημάτων στην απέναντι πλευρά του δρόμου αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα. Προτείνουμε επίσης, έστω τώρα, να διερευνηθεί η δυνατότητα διέλευσης του ποδηλατόδρομου μέσα από το λιμάνι, σε χάραξη που έχει προταθεί από τον ΟΛΠΑ και έχει πολλά πλεονεκτήματα για την πόλη και τους δημότες
Η δημοτική αρχή θέλει να δείχνει έργο ανεξαρτήτως του αν αυτό θα διευκολύνει την ποιότητα ζωής των πατρινών και των επισκεπτών. Η έλλειψη διάθεσης διαβούλευσης, η απουσία κουλτούρας συνεργασίας με άλλους φορείς και η προώθηση έργων «για να γίνουν και όχι για να μείνουν» οδηγούν δυστυχώς σε στρεβλές υποδομές και, κατ’ επέκταση, σε μία μη φιλική πόλη.
Κατά τα άλλα η δημοτική αρχή χρησιμοποιεί την «καραμέλα» περί βιώσιμης κινητικότητας. Αναρωτιόμαστε «σκοπεύουν, αλήθεια, να κόψουν πολλές κορδέλες το επόμενο διάστημα σε έργα με ημερομηνία λήξης;».