Στα επίπεδα πριν εκδηλωθεί η πανδημία επιστρέφει ο κλάδος των αερομεταφορών. Η παγκόσμια αυτή τάση, που καταγράφει ο διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), έχει γίνει έκδηλη στην Ελλάδα από την έναρξη της θερινής σεζόν οπότε τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια εμφάνισαν επιδόσεις ισχυρότερες συγκριτικά με το 2019.
Κατά τον ICAO, διεθνώς, η χωρητικότητα και ο αριθμός των επιβατών, από τις αρχές της χρονιάς μέχρι και τον Αύγουστο, αγγίζει περίπου το 80% των επιδόσεων του 2019, με το αντίστοιχο ποσοστό για τα έσοδα των αερομεταφορέων να τοποθετείται σε περίπου 72%. Επίσης, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών αυξήθηκε κατά περίπου 55%, ενώ αντίστοιχα οι αφίξεις ενισχύθηκαν κατά 28% κατά το φετινό οκτάμηνο, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Στην Ελλάδα, η ανάκαμψη των αερομεταφορών, που απεικονίζεται στην άνοδο του αριθμού των πτήσεων και των επιβατών, έχει ξεκινήσει από την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου και αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι και τον Οκτώβριο.
Αυτό φανερώνουν τα στοιχεία του ευρωπαϊκού οργανισμού για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας (Eurocontrol) βάσει των οποίων τον Οκτώβριο η πτητική δραστηριότητα στην Ελλάδα θα ξεπεράσει αυτή του αντίστοιχου μήνα του 2019.
Οπως εξάλλου ανέφερε ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, η αυξημένη ζήτηση που κατέγραψε το καλοκαίρι η αεροπορική απεικονίζεται στην άνοδο τόσο του αριθμού των επιβατών όσο και των αποδόσεων. «Ανέκαμψαν σημαντικά οι πτήσεις προς την Ελλάδα, με τη χώρα να είναι η μοναδική στην Ευρώπη για την οποία το Eurocontrol κατέγραψε, τους καλοκαιρινούς μήνες, περισσότερες πτήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Επίσης, η Ελλάδα αποτελεί τη μοναδική χώρα όπου σε ετήσια βάση, μέχρι τα τέλη του Αυγούστου, οι αφίξεις αγγίζουν τα επίπεδα του 2019, με εξαίρεση το πρώτο τρίμηνο», σημείωσε ο κ. Βασιλάκης.
Η ισχυροποίηση της ζήτησης για την Ελλάδα διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι ξένοι αερομεταφορείς ενίσχυσαν την προσφερόμενη χωρητικότητα. Ωστόσο, η ανάκαμψη δεν είναι οριζόντια. Παρότι τα περισσότερα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια κατάφεραν –τη θερινή περίοδο– να καλύψουν σχεδόν πλήρως το χάσμα με το 2019, οι αερολιμένες Αθηνών και Θεσσαλονίκης δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στις επιδόσεις του 2019.
Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον περασμένο Αύγουστο, η επιβατική κίνηση ήταν μειωμένη κατά 6,1%, έναντι του ίδιου μήνα του 2019, ποσοστό που διαμορφώνεται σε 15,1% στο σύνολο του οκταμήνου. Αντίστοιχα, στο «Μακεδονία» ο αριθμός επιβατών παρέμεινε χαμηλότερος κατά 8,3%, σε ετήσια βάση, τον περασμένο μήνα.