Ταλαιπωρία για ασφαλισμένο ο οποίος δεν μπορούσε να κάνει αίτηση για συνταξιοδότηση, γιατί στο σύστημα του ΕΦΚΑ φαινόταν να έχει πεθάνει.
Τα ευτράπελα στη δημόσια διοίκηση συνεχίζονται παρότι το Δημόσιο έχει περάσει σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή εποχή. Η περίπτωση ενός ασφαλισμένου που ήθελε να υποβάλει αίτηση για να πάρει τη σύνταξή του είναι χαρακτηριστική. Η διαδικασία είχε «κολλήσει» γιατί το σύστημα δεν μπορούσε να αναγνωρίσει τον ΑΜΚΑ του. Ο πολίτης βρέθηκε προ… εκπλήξεως όταν διαπίστωσε ότι αυτό συνέβαινε επειδή ο ΕΦΚΑ τον θεωρούσε… νεκρό. Κι αυτό, γιατί όταν είχε δηλώσει τον θάνατο του αδελφού του, ο υπάλληλος μπερδεύτηκε και καταχώρισε κατά λάθος εκείνον ως πεθαμένο.
Το περιστατικό περιέγραψε στον Realfm 97,8 ο Διονύσης Ρίζος, δικηγόρος, ειδικός σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης.
«Ένας ασφαλισμένος έπρεπε να καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης και το σύστημα αδυνατούσε να τον πιστοποιήσει. Δηλαδή, το σύστημα αδυνατούσε να δεχθεί τα στοιχεία του για να πάρει η ηλεκτρονική πλατφόρμα την αίτηση για την απονομή σύνταξης. Συγκεκριμένα, δεν ταυτοποιούσε τον ΑΜΚΑ του με τα υπόλοιπα στοιχεία του. Έτσι, ο ασφαλισμένος αναγκάστηκε να μεταβεί σε κεντρικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στην Αθήνα, όπου ανήκει, προκειμένου να δει για ποιον λόγο το σύστημα δεν μπορούσε να τον ταυτοποιήσει. Εκεί, ανακάλυψε ότι στο σύστημα του ΕΦΚΑ φαινόταν ως πεθαμένος από το 2020 και αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούσε να γίνει η ταυτοποίηση και να προχωρήσει η αίτηση», σημειώνει ο κ. Ρίζος μιλώντας στον Realfm.
Όπως αναφέρει ο ασφαλισμένος είχε μεταβεί στο συγκεκριμένο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ για να δηλώσει τον θάνατο του αδελφού του. «Ο υπάλληλος έκανε λάθος την καταχώριση όμως. Είχε καταχωρίσει αυτόν για νεκρό και όχι τον αδελφό του. Ως εκ τούτου ο άνθρωπος δεν μπορούσε να υποβάλει την αίτηση συνταξιοδότησής του γιατί είχε αποδημήσει όσον αφορά στον ΕΦΚΑ. Χρειάστηκε χειροκίνητη παρέμβαση για να μπορέσει το σύστημα να τον… επαναφέρει στη ζωή», τονίζει ο κ. Ρίζος.