Έξι πλειστηριασμοί μέσα σε μια ημέρα για χρέη προς την εφορία

Ημερομηνία:

Μέσα σε μια μόνο ημέρα, στις 8 Φεβρουάριου η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) βγάζει στο “σφυρί” 6 ακίνητα ( διαμερίσματα οικόπεδα αλλά και οικοδομές) που έχουν κατασχεθεί για χρέη προς την εφορία.

Πρόκειται για περιουσιακά στοιχεία οφειλών που δεν ρύθμισαν τα χρέη τους με την εφορία και ως εκ τούτου τους επιβλήθηκαν κατασχέσεις. Τα ακίνητα αυτά βγαίνουν τώρα στους e-πλειστηριασμούς, ενώ οι προκηρύξεις θα ενταθούν μέσα επόμενους μήνες σε μια προσπάθεια να οδηγηθούν οι φορολογούμενοι στο ταμείο για κλείσιμο των ανοιχτών τους λογαριασμών.

Πάντως, η λίστα του Φεβρουάριου κλείνει μέσα σε μια ήμερα, την ερχόμενη Τετάρτη, όπου βγαίνουν στο “σφυρί”:

1. Διαμέρισμα 54,34 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη. Τιμή 1ης προσφοράς 636.000 ευρώ.
2. Υπόγειο οικοδομής 176,48 τμ στη Θεσσαλονίκη. Τιμή 1ης προσφοράς: 636.000 ευρώ
3. Κληροτεμάχιο με εργοστάσιο 2520,66 τμ στη Θεσσαλονίκη. Τιμή 1ης προσφοράς: 175.000 ευρώ.
4. Φεβρουαρίου 2023: Οικόπεδο 511 τμ. με διώροφη οικία 203 τμ και υπόγειο 233 τμ στους Νέους Επιβάτες. Τιμή 1ης προσφοράς: 636.000 ευρώ.
5. Ποσοστό συγκυριότητας επί γεωτομαχίου 5/1000 στη Θεσσαλονίκη. Τιμή 1ης προσφοράς 636.000 ευρώ.
6. Ισόγειο οικοδομής 176,48 τ.μ στη Θεσσαλονίκη. Τιμή 1ης προσφοράς 636.000 ευρώ.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για την είσπραξη ληξιπρόθεσμων χρεών άνω των 500 ευρώ που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση μπορεί να ληφθούν κατά την κρίση του προϊσταμένου της αρμόδιας εφορίας μέτρα αναγκαστικής είσπραξης όπως κατάσχεση κινητών (είτε στα χέρια του οφειλέτη, είτε κινητών και απαιτήσεων, γενικώς, του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτου) η κατάσχεση ακινήτων.

Πριν από τη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης είναι υποχρεωτική η κοινοποίηση από τη φορολογική διοίκηση ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής/υπερημερίας, με εξαίρεση την κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων στα χέρια του φορολογούμενου ή τρίτου.

Από την ημέρα επίδοσης στον οφειλέτη αντιγράφου της έκθεσης κατάσχεσης, αυτός στερείται του δικαιώματος ελεύθερης διάθεσης του ακινήτου, ενώ εάν δεν έχει εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης, μετά την παρέλευση σαράντα ημερών και το αργότερο σε τέσσερις μήνες από την κατάσχεση, ορίζεται ημερομηνία πλειστηριασμού το αργότερο σε πέντε μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του προγράμματος.

Με βάση το ισχύον καθεστώς η έκθεση κατάσχεσης δεν σημαίνει και πλειστηριασμό και ο προϊστάμενος της εφορίας υποχρεούται να εκδώσει πρόγραμμα πλειστηριασμού εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης μετά από την παρέλευση 40 ημερών.

Το αργότερο σε 4 μήνες από την κατάσχεση ορίζει ημερομηνία πλειστηριασμού το αργότερο σε 5 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του προγράμματος. Εάν δεν διενεργηθεί ο πλειστηριασμός την ορισθείσα με το πρόγραμμα ημέρα, εκδίδει νέο πρόγραμμα το αργότερο εντός έτους από την ημέρα που ο πλειστηριασμός δεν διενεργήθηκε ή ανεστάλη και ορίζει νέα ημερομηνία κατά τα ανωτέρω.

Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα αναστολής εκτέλεσης του εκδοθέντος προγράμματος πλειστηριασμού με την ένταξη του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις ή με την έκδοση δικαστικής απόφασης περί αναστολής του.

Κοινοποίηση:

Τελευταία Νέα

Κοινοποίηση:

Περισσότερα Άρθρα
Σχετικα

Φίλιππος Καμπούρης: Στο νοσοκομείο με φρουρά – «Δεν υπάρχει απάτη», επιμένει ο δικηγόρος του

Φρουρούμενος στο νοσοκομείο «Γεννηματάς» εξακολουθεί να νοσηλεύεται ο Φίλιππος...

Τραγωδία : Βρέθηκε κρεμασμένη 16χρονη κοπέλα

Νεκρή εντοπίστηκε μια 16χρονη κοπέλα στο Μαρούσι την Παρασκευή...

Ο δήμαρχος της πόλης Κεροπάλκα στο Περού λέγεται… Χίτλερ Μουσολίνι και είναι αριστερός

Ένας υποψήφιος με το απίστευτο όνομα Χίτλερ Μουσολίνι Σιμεόν...

Βασάλος κατά Τούνη: «Πήγε στους φτωχούς στην Κένυα και μετά μας έδειξε πόσο πλούσια είναι!»

Τα «καρφιά» του στην Ιωάννα Τούνη έριξε ο Κωνσταντίνος...