Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Οι «πρωταθλητές» στην αύξηση πωλήσεων

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Στο υψηλότερο ποσοστό της τελευταίας πενταετίας διαμορφώθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2022, με τους καταναλωτές να αναζητούν οικονομικότερες επιλογές στις αγορές τους ως αντίδοτο στην ακρίβεια.

    Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων ΙRI, οι πωλήσεις των private label προϊόντων αυξήθηκαν κατά 16,4% μέσα σε έναν χρόνο και το μερίδιο τους διαμορφώθηκε στο 16,3% έναντι 14,8% το 2021. Υπενθυμίζεται ότι το ρεκόρ στην ελληνική αγορά είχε καταγραφεί το 2014 όταν το μερίδιο των συγκεκριμένων προϊόντων είχε φτάσει το 19%.

    Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, φέρουν το εμπορικό τους σήμα και παραδοσιακά είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων. Αν και η επιβάρυνση από τις πληθωριστικές πιέσεις είναι μεγαλύτερη καθώς η αρχική τους τιμή είναι μικρότερη και αντίθετα με τα επώνυμα προϊόντα η αύξηση του κόστους δεν «καλύπτεται» μέσω των προσφορών, εντούτοις παραμένουν συνήθως οικονομικότερες επιλογές.

    Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το CNN Greece από την IRI δείχνουν τις 20 κατηγορίες προϊόντων που όπου τα private label είχαν αξιοσημείωτη αύξηση μεριδίου το 2022.

    «Δεδομένου ότι μιλάμε για πωλήσεις σε αξία, ακόμα και η αύξηση 2 μονάδων σε μερίδιο είναι ιδιαίτερα σημαντική, όταν το PL στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ φθηνότερο από το επώνυμο» επισημαίνεται από την IRI.

     

    Έτσι, αύξηση 9,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις σε αξία μέσα σε έναν χρόνο στο συσκευασμένο κοτόπουλο ιδιωτικής ετικέτας, από 7,8% σε 17,4%. Ακολούθησαν τα όσπρια από με 6,1%, από 37% σε 43,1% και το κατεψυγμένο κρέας με 5,8%, από 28,8 σε 33,8%.

    Το ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις από 5,1% από 13,9% σε 19,1% και τα προϊόντα ακράτειας 4,4%. Αύξηση 3,6% εμφάνισε η κρέμα γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από 23,8% σε 27,4%, όπως και τα έτοιμα γεύματα από 49,8% σε 53,4%.

    Ανάμεσα στις 20 κατηγορίες που περιλαμβάνονται στον παρακάτω πίνακα, ξεχωρίζει επίσης το χαρτί υγείας το οποίο ήδη το 2021 είχε υψηλό ποσοστό το 2021 στο 67,9% και το αύξησε ακόμη περισσότερο το 2022 στο 70,5%.

    Στην 20η θέση βρίσκεται το γάλα, στο οποίο το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν σημαντικές ανατιμήσεις με την αύξηση στις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να φτάνει στο 1,9%.

    Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Οι «πρωταθλητές» στην αύξηση πωλήσεων

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Χρυσά Βατόμουρα: Οι χειρότερες ταινίες της χρονιάς – Η λίστα με τις υποψηφιότητες

    Η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα φετινά βραβεία Όσκαρ...

    ΠΑΤΡΑ: Εντονες διαμαρτυρίες κατοίκων και καταστηματαρχών για όσα αφήνουν πίσω τους οι λαϊκές αγορές

    Δεκάδες είναι τα παράπονα κατοίκων και καταστηματαρχών που βρίσκονται...

    ΓΝΠΠ Καραμανδανείου: Έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα

    Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου από το ΓΝΠΠ Καραμανδανείου: Καλησπέρα σας, Share 00:00 Play k Mute m Settings Fullscreen f Στις...

    Πατρών – Πύργου: Κλείνει για τρεις μήνες τμήμα περίπου έξι χιλιομέτρων

    Για τρεις μήνες αναμένεται να κλείσει η εθνική οδός...
    Best Shop