Η έκρηξη που σημειώθηκε όταν συγκρούστηκαν τα δυο τρένα στα Τέμπη προκαλεί ερωτηματικά καθώς όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο υπάρχει μια έντονη λάμψη και ακολουθεί η έκρηξη.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε νωρίτερα πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
Το Live News και ο Βασίλης Λαμπρόπουλος αποκαλύπτουν πως πληροφορίες της Πυροσβεστικής αναφέρουν πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.
Η αμαρτωλή σύμβαση 717 του ΟΣΕ
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης».
Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.
Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.