Ακόμα και οι πλέον αδαείς με τα αυτοκίνητα, γνωρίζουν ότι η εξάτμιση βρίσκεται πάντα στο πίσω μέρος και στις περισσότερες των περιπτώσεων και με μια ελαφριά κλίση προς τα κάτω.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι ένας σχεδιασμός, που αναβαθμίζει την αισθητική εικόνα του αυτοκινήτου ή κάτι πολύ περισσότερο; Προφανώς η απάντηση, συνδέεται με το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος.
Η εξάτμιση συνδέεται με τον καταλύτη που εξευγενίζει τους ρύπους, την πολλαπλή εξαγωγή, τον σιγαστήρα, τον αισθητήρα οξυγόνου και φυσικά τον σωλήνα.
Στα οχήματα diesel υπάρχει ένα επιπλέον φίλτρο μικροσωματιδίων το DPF (Diesel Particulate Filter).
Με απλούστερα λόγια, είναι ένα ολόκληρο σύστημα, χάρη στο οποίο απομακρύνονται όλα τα παράγωγα της καύσης. Οι ρύποι, όπως συνηθίζουμε να τους αποκαλούμε.
Σε πρώτη φάση, το σύστημα μειώνει την πίεση και την θερμοκρασία των καυσαερίων. Στη συνέχεια τα οδηγεί προς τον καταλύτη, ώστε να αδρανοποιηθούν οι επικίνδυνες χημικές ενώσεις, μέσω της επαφής τους με την πλατίνα και στη συνέχεια διαφεύγουν στο περιβάλλον.
Οι τρεις λόγοι, που η εξάτμιση βρίσκεται πάντα πίσω
Ο πρώτος και βασικότερος είναι το μονοξείδιο του άνθρακα. Ένα καρκινογόνο αέριο το οποίο ο οδηγός δεν πρέπει να εισπνέει διότι κινδυνεύει με λιποθυμία και ασφυξία.
Ο δεύτερος είναι ο θόρυβος που παράγεται. Ακόμη και ο σιγαστήρας πολλές φορές δεν είναι αρκετός, οπότε η εξάτμιση στο πίσω μέρος εξασφαλίζει πως ο οδηγός δεν θα έχει μια ανυπόφορη κατάσταση στην καμπίνα.
Ο τρίτος είναι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Τα καυσαέρια είναι καυτά, οπότε πάλι η εμπειρία του οδηγού, θα ήταν εξαιρετικά δυσάρεστη.