Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συλλέγουν πληθώρα δεδομένων των οδηγών και των επιβατών Ι.Χ., με κάποιες να καταγράφουν ακόμη και τη σεξουαλική δραστηριότητά τους, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Σύμφωνα με έρευνα με τη συμμετοχή 25 εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και 15 αυτοκινητοβιομηχανιών που δημοσιεύθηκε από το Ιδρυμα Mozilla την Τετάρτη, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan δήλωσε ότι θα μπορούσε να πουλήσει πληροφορίες σχετικά με τη σεξουαλική δραστηριότητα οδηγών και επιβατών, τη νοημοσύνη και την κατάσταση της υγείας τους σε «μεσίτες» δεδομένων, αστυνομικές Αρχές και άλλες εταιρείες ή υπηρεσίες.
Επιπλέον, η γερμανική Volkswagen γνωστοποίησε πως μπορεί να καταγράφει τις φωνές των οδηγών ώστε να χρησιμοποιεί τα δεδομένα αυτά για στοχευμένες διαφημίσεις.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης πως το 84% των αυτοκινητοβιομηχανιών που εντάχθηκαν στην έρευνα μπορούν να μοιράζονται, ακόμη και να πουλούν, δεδομένα σε άλλες εταιρείες. Πάνω από τις μισές μάρκες αυτοκινήτων παραδέχτηκαν πως μπορούν να μοιράζονται δεδομένα με κυβερνήσεις και αστυνομικές Αρχές όταν τους ζητείται και όχι όταν λαμβάνουν την απαραίτητη δικαστική εντολή.
Οπως επισημαίνουν δε στην έρευνα, οι καταναλωτές σπανίως έχουν την ευκαιρία να γνωρίζουν και να συναινούν στους κανόνες απορρήτου των αυτοκινήτων τους. Η ιαπωνική Subaru, για παράδειγμα, δήλωσε πως το να επιβαίνει κανείς σε ένα από τα αυτοκίνητά της συνεπάγεται την αυτόματη συγκατάθεση στην πολιτική απορρήτου της.
«Ο όγκος των δεδομένων τα οποία οι εταιρείες αυτοκινήτων δηλώνουν απροκάλυπτα πως μπορούν να συλλέγουν ήταν σοκαριστικός», σημειώνει η Τζεν Κολτράιντερ, επικεφαλής ερευνήτρια στο Ιδρυμα Mozilla, τον μη κερδοσκοπικό ιδιοκτήτη της εταιρείας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα περιήγησης Firefox. «Είναι σαν να μην τους έχει αμφισβητήσει ποτέ κανείς ή να τους έχει κάνει ερωτήσεις σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής ζωής, και έτσι απλά περιλαμβάνουν τα πάντα».
Η Κολτράιντερ και άλλοι ερευνητές εξέτασαν τις πολιτικές απορρήτου των αυτοκινητοβιομηχανιών και κατέβασαν τις εφαρμογές τους στη Γερμανία, τη Γαλλία, στις ΗΠΑ, στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα. Διαπίστωσαν ότι η βιομηχανία συλλέγει τεράστιους όγκους δεδομένων μέσω δεκάδων αισθητήρων και τεχνολογιών που ενσωματώνονται στα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων. Οι νέες αυτές τεχνολογίες υπολογίζουν το βάρος των ανθρώπων καθώς κάθονται, βιντεοσκοπούν το αυτοκίνητο εσωτερικά και εξωτερικά με κάμερες, καταγράφουν συνομιλίες μέσω μικροφώνων και παρακολουθούν τους χρήστες μέσω συνδεδεμένων εφαρμογών στα smartphones.
Οι Ευρωπαίοι είναι κατ′ αρχήν περισσότερο προστατευμένοι από την παραβίαση των προσωπικών τους δεδομένων βάσει του νόμου περί ιδιωτικότητας (GDPR), ωστόσο σύμφωνα με την Κολτράιντερ ο νόμος αυτός δεν έχει εφαρμοστεί επαρκώς στις αυτοκινητοβιομηχανίες.