Οι αυξήσεις αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 6% και 8% με το ποσοστό της αύξησης να είναι χαμηλότερο συγκριτικά με τις αρχικές απαιτήσεις των παραχωρησιούχων, που όμως δεν αποτελεί και κάποια τρομερή διαπραγματευτική επιτυχία, όπως θα επιχειρήσει να την παρουσιάσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Σε μία περίοδο που η ακρίβεια «χτυπά» ανελέητα τα ελληνικά νοικοκυριά, με το κόστος των καυσίμων να παραμένει σε υψηλά επίπεδα, οποιαδήποτε αύξηση στα διόδια συνιστά νέα επιβάρυνση στην καθημερινότητα των πολιτών. Η τιμαριθμική προσαρμογή είχε αρχικά προγραμματιστεί από τις εταιρίες για την 1η Σεπτεμβρίου, μετατέθηκε αρχικά για τις 11 Σεπτεμβρίου, πήρε όμως νέα αναβολή, κυρίως λόγω της κακοκαιρίας «Daniel».
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν πριν από λίγες ημέρες να προχωρήσουν σε μικρότερες αυξήσεις. Όπως όλα δείχνουν, οι νέες τιμές θα υπολογιστούν με βάση τον πληθωρισμό του φετινού Σεπτεμβρίου, που είχε διαμορφωθεί σε 2,4%, ενώ θα προστεθεί ένα μέρος της αύξησης που θα γινόταν με βάση τον πληθωρισμό του 2022. Σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης, στις αρχές κάθε έτους επιβάλλονται αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
Επειδή όμως φέτος η αύξηση αυτή ήταν πολύ σημαντική λόγω του υψηλού πληθωρισμού, ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ήρθε στα τέλη του 2022 σε άτυπη συμφωνία με τους παραχωρησιούχους, προκειμένου να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις έως τις εκλογές. Το καλοκαίρι οι εταιρίες αποφάσισαν αιφνιδιαστικά να εφαρμόσουν τις νέες τιμές στα διόδια, προσκρούοντας στην αντίδραση της νυν πολιτικής ηγεσίας. Σημειώνεται ότι στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, η Νέα Οδός, ο Ε65, ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο αυτοκινητόδρομος Μορέας και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.